2018-10-22, 11:17
  #2317
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

(original inlägg raderat av mig Fortunae)

Men eftersom polisen fortfarande letar brottsplats så måste ju det betyda att brottet inte begåtts i Tess hem, i MGMs hem, eller i MGMs bil. Såtillvida att hon inte mördades tyst och oblodigt.

Om man nu ska tro lite på MGM, att Tess (och han, vilket han då utelämnat) gick ut ifrån hans hem för egen maskin, vad kan han ha lockat henne med att gå eller åka att titta/göra på en mörk och svart augusti natt?

Var det meteroitshower den helgen?

Han kan ju ha tagit med mobilen utomlands och kastat den där. Även andra former av bevis......mina spekulationer.

Det är faktiskt inte helt omöjligt alls!
Vi vet ju ingenting om bilen hon kan ju ha mördats i den då hon eventuellt blivit ”mördad på okänd plats”.

Det som motsäger det är att de isåfall skulle hittat bevis i bilen som styrker det,om inte det är så att han medgett att hon suttit i bilen tex ifrån Nancys som då blir lite svårare att motbevisa.

Har hon tex blivit strypt behöver det ju inte finnas blodbesudlingar el likvärdigt spår.

Har han tagit med telefonen utomlands och dumpat den där är ju ett genialiskt drag då det är 100% säkert att den aldrig hittas igen.
De bodde väl ganska nära varann och kanske har samma telemast så den kan ju ha legat avslagen hemma hos honom tills han åkte eller åtmindståne tills batteriet tog slut och han har kastat den någon annanstans.?
Citera
2018-10-22, 11:20
  #2318
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag vet inte men jag tycker att det verkar mest logiskt att MP jobbar ihop med polis. Måste det inte finnas en polisanmälan i botten för att MP överhuvudtaget ska gå ut och söka?

Jo, och det fanns det. Polisen gick in i lägenheten efter att systern kontaktat dem. Då hittades katterna i dåligt skick och därefter blev det skallgång eftersom Tess aldrig skulle lämna katterna åt sitt öde.
Citera
2018-10-22, 11:23
  #2319
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag vet inte men jag tycker att det verkar mest logiskt att MP jobbar ihop med polis. Måste det inte finnas en polisanmälan i botten för att MP överhuvudtaget ska gå ut och söka?

Jag har aldrig varit med på sök men det låter inte sannolikt att de skulle påbörja ett sök om det inte finns det.

Hitta detta på missing people hemsidan.

”Vårt arbetssätt

Missing People har ett nära samarbete med anhöriga, polis och med andra hjälporganisationer. När ett försvinnande kommer in till jouren kontrolleras det alltid mot polisen, att det finns en polisanmälan och att det inte finns några hinder för att publicera efterlysningar eller genomföra sökinsatser. När jouren har fått klartecken från polisen och från de anhöriga publiceras en efterlysning på organisationens Facebook-sida.”
Citera
2018-10-22, 11:25
  #2320
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det där med mobilen är intressant. Skedde dödsfallet verkligen den 18:e eller var T i livet ytterligare ett par dagar. Hon hade bett om egen tid.

Kan hon ha befunnit sig på en plats som GA upplåtit åt henne?

Tfn bör ha laddat ur, inte stängts av.

Låter iofs otroligt att hon hade mobilen utan laddare.

Oklart.

Som jag förstått är exakt dödsdag inte fastställd.

Det där med egen tid verkade mest handla om att hon ville ha tid att skriva ihop något politiskt, inte att hin ville vara ensam. Den texten finns återgiven någonstans i denna tråd.

Vad gäller telefonen tror jag också att den laddades ur. Men allt hänger ju på vad som hände efter att hon lämnade Glens bostad.
Citera
2018-10-22, 11:31
  #2321
Medlem
vichy6s avatar
Ok, ponera att dödsfallet skedde i bilen eller att hon efter döden fraktats i den, då hade hundar markerat. De kan de iofs ha gjort utan att uppgiften kommit ut.

Tillbaka till tfn. Gm borde förstått att tfn pejlades och borde stängt av den. Detta verkar inte ha skett. Varför?

Det betyder också att polisen har pejling på den mellan 18-20:e augusti. Kan den ha tappats på vägen?

Eftersom polisen inte gått ut med förfrågningar om andra platser så handlar det kanske om Jakobsberg eller hennes bostad.
__________________
Senast redigerad av vichy6 2018-10-22 kl. 11:32. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-22, 11:42
  #2322
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ok, ponera att dödsfallet skedde i bilen eller att hon efter döden fraktats i den, då hade hundar markerat. De kan de iofs ha gjort utan att uppgiften kommit ut.

Tillbaka till tfn. Gm borde förstått att tfn pejlades och borde stängt av den. Detta verkar inte ha skett. Varför?

Det betyder också att polisen har pejling på den mellan 18-20:e augusti. Kan den ha tappats på vägen?

Eftersom polisen inte gått ut med förfrågningar om andra platser så handlar det kanske om Jakobsberg eller hennes bostad.

Ja, jag vet inte hur länge en människa behöver vart död innan den ger ifrån sig liklukt som hund kan markera, men har för mig att det kommer ganska omgående efter dödsfallet. Kanske till och med mindre än en timma.?

Det med telefonen är ett gissel, men jag tror oxå att den har varit på ett och samma ställe i närområdet tills den fick batteritorsk.

Hade den blivit flyttad hade man sett det.
Citera
2018-10-22, 12:21
  #2323
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Det är mysko om mobilen varit påslagen och man inte kunnat pejla den. Runt 3 km fågelvägen mellan T på Slipargränd 11 och G i Jakobsberg så visst borde det setts om den flyttats inom ett så stort område?
Citera
2018-10-22, 12:27
  #2324
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det är mysko om mobilen varit påslagen och man inte kunnat pejla den. Runt 3 km fågelvägen mellan T på Slipargränd 11 och G i Jakobsberg så visst borde det setts om den flyttats inom ett så stort område?

Men under de första dygnen, då telefonen evt. levde, var det ju ingen som sökte. Det var bara systern som försökte ringa och fick svarston.

När polisen kopplades in och kunde försöka pejla, då var den sedan länge urladdad och tyst, eller hur
Citera
2018-10-22, 12:36
  #2325
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Men under de första dygnen, då telefonen evt. levde, var det ju ingen som sökte. Det var bara systern som försökte ringa och fick svarston.

När polisen kopplades in och kunde försöka pejla, då var den sedan länge urladdad och tyst, eller hur

Ja, men går det inte att gå tillbaka och se? Kanske kollat på för många deckare

De har ju lyckats se att den ”levde” till den 20:e
__________________
Senast redigerad av vichy6 2018-10-22 kl. 12:37. Anledning: Tillägg
Citera
2018-10-22, 13:06
  #2326
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ja, men går det inte att gå tillbaka och se? Kanske kollat på för många deckare

De har ju lyckats se att den ”levde” till den 20:e
Det sparas väl mobildata enligt datalagringsdirektivet. Är "de" =polisen?
Citera
2018-10-22, 13:24
  #2327
Medlem
Vad för slags bil har mgm?
Citera
2018-10-22, 13:27
  #2328
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Vad för slags bil har mgm?
Än en gång: Audi RS5 av årsmodell 2011.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in