2018-10-22, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Du har skrivit mitt namn i tråden , att jag har uppgett att Tess intar tabletter. Jag har känt Tess sedan 2014 och hon har aldrig under den tiden någonsin hållt på med narkotiska preparat eller mediciner i den klassen som går under droger , däremot så drack hon mycket och det var hon medveten om.
Hera2018 jag vet att det går ett rykte om att TK skulle ta tabletter och sedan dricka en massa alkohol, både du och jag vet att det skulle inte TK gjort alls då TK var emot mediciner. Att Majorskan52 har mage att sprida rykten om något hen inte vet om är så djävla lågt, kan bero på att TK tog bort hen som vän och då "tror" Majorskan52 att det är si och så. Antionette kan du ignorera, hon har spårat ur.
TK föröskte inte ens ta sitt egna liv efter 2015 skriver jag till Majorskan52. Så jag har full förståelse att TK blev vansinnig på den människan eller de människorna som "trodde" att TK tänkte ta sitt liv (2018).
Det är bara helt fel gjort av dessa människor som "trodde" att TK tänkte ta sitt liv.
Senast redigerad av Adlax 2018-10-22 kl. 07:25.
Citera
2018-10-22, 07:02
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hm.. på vilket sätt var hon kontaktbar den 20de? Jag har alltid tänkt att hon mördades den där natten efter att hon följde med GA hem efter Nancy.

Edit: För systern kan väl inte mena att ringsignaler som går fram till hennes mobil är detsamma som att hon var kontaktbar?
Det står ju "inte varit kontaktbar sen den 20 aug" dvs hon var inte kontaktbar.
Citera
2018-10-22, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Enig med dig, något är konstigt om åklagaren begär brott mot giftefriden från början.

Om en åklagare begär brott om griftefriden så betyder det att det finns starka bevis för det.

Det här är griftefrid: Griftefrid kan beskrivas som ett lagstadgat krav på respektfull behandling av det objekt som en avlidens kvarlevor utgör. Till ansvar för brott mot griftefriden dömes den som obehörigen flyttar, skadar eller skymfligen behandlar lik

MGM sitter häktad för mord. Kroppen vid dödsfallet fanns på ett ställe, om MGM då flyttar liket om så bara några cm eller meter eller längre sträckor så är det ett brott.
Citera
2018-10-22, 08:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hm.. på vilket sätt var hon kontaktbar den 20de? Jag har alltid tänkt att hon mördades den där natten efter att hon följde med GA hem efter Nancy.

Edit: För systern kan väl inte mena att ringsignaler som går fram till hennes mobil är detsamma som att hon var kontaktbar?

Jag tror att systern menar att ringsignalerna gick fram i 2 dagar, sedan slog ringsignalerna över till telesvar direkt, då batteriet tog slut.

Det är den enda förklaring som jag kan tänka mig. Men spekulation av mig.
Citera
2018-10-22, 08:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Det finns inga uppgifter om att TK var kontaktbar den 20:e, du får ta det Antionette skriver med en nypa salt.

Du kan ju åtminstone LÄSA artikeln!!

Det är nämligen INTE mina uppgifter!

Det är Tess syster som säger så!!!!!!!!!!
Citera
2018-10-22, 08:39
Medlem
NW175s avatar
Citat:

Förmodligen är det exakt vd hon menar. Då visste man inte exakt när hon sågs senast, det där med Nancys kom fram senare.
Citera
2018-10-22, 08:41
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att systern menar att ringsignalerna gick fram i 2 dagar, sedan slog ringsignalerna över till telesvar direkt, då batteriet tog slut.

Ja, det är exakt så. Det har jag skrivit flera gånger eftersom systern berättade det för mig.
Citera
2018-10-22, 08:44
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ja, det känner jag till.

Men mycket märkliga formuleringar i artikeln:

"Enligt åklagare har mordet skett någon gång mellan den 18 augusti och 29 september ”på okänd plats”.
Enligt uppgifter till Expressen finns det omständigheter kring mordet som är märkliga och oklara. Bland annat handlar det om att det kan bli svårt för polis och åklagare att fastställa en dödsorsak.
Detta på grund av att kvinnan varit försvunnen en längre tid innan hon återfanns och troligen funnits på den plats där hon hittades en längre tid, enligt uppgifter till Expressen."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisens-svarigheter-efter-misstankta-mordet-pa-tess/

Som jag förstår det (genom att läsa lite mellan raderna) så har det skett något ovanligt med kroppen.

Om kroppen legat där hela tiden (dumpningsplats) så brukar väl inte brott mot griftefriden begäras av åklagaren. Men det kanske är nytt....

Hon låg utomhus länge, det drar säkert till sig djur som försvårar obduktion. Alla artiklar tyder på att hon dog någon annanstans.
Citera
2018-10-22, 08:47
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Visst kan det ha blivit bråk om politik och många av oss vet att kvinnor får mer hot och hat när det kommer till att prata om politik. Så visst är det möjligt att dem kan ha gjort det.
Tankar om varför TK var hemma hos honom: jag förstår inte varför TK var där överhuvudtaget. Kanske för att umgås som två vänner bör kunna göra utan att bli utsatt för något.

För att umgås, för att ha sex, för att dricka vin eller bara sova över. Inget konstigt alls. Vi som kände Tess vet att hon var rätt sällskapssjuk och ogärna åkte hem själv.
Citera
2018-10-22, 09:04
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:

Det tror jag med eftersom missingpeople utgick från hennes bostad i sökandet då enligt vissa källor säger att hennes telefon har hittats hemma. (Vissa påstår att den inte har hittats) men jag tror att den har hittats hemma hos Tess då de hade koncentrerat sig på närområdet och inte någon annanstans.
Citera
2018-10-22, 09:09
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Det tror jag med eftersom missingpeople utgick från hennes bostad i sökandet då enligt vissa källor säger att hennes telefon har hittats hemma. (Vissa påstår att den inte har hittats) men jag tror att den har hittats hemma hos Tess då de hade koncentrerat sig på närområdet och inte någon annanstans.

Telefonen var INTE hittad i hennes bostad när MPS var ute.

De sökte vid Kallhällsbadet för att hon gillade att vara där. De hade ingen säker plats för var och när Tess sågs senast.
Citera
2018-10-22, 09:11
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Telefonen var INTE hittad i hennes bostad när MPS var ute.

De sökte vid Kallhällsbadet för att hon gillade att vara där. De hade ingen säker plats för var och när Tess sågs senast.

Aha, jag tänkte de visste vilka telefonmaster Tess telefon hade varit uppkopplad på innan den gick ur radarn och att det var därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in