Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-20, 20:58
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Haha på Jannike förresten.

Var hälsade.

Okej. Detta är mitt sista inlägg i den här tråden. Jag ska berätta en sak. I somras skaffade jag tinder för bokstavligt talat en dag. Jag gick in, såg en serb kille, och vi matchade på en gång. Och vi började prata och jag var på väg hem från Eminem-konserten. Vi bytte instagram och fortsatte konversationen. Dagen efter var jag på väg utomlands på semester, men vi snackade 24 7 varje dag av dessa tio dagar. Det känns som att vi vände på exakt varje tema som det ens gick att röra på. Jag sa på skämt efter cirka en vecka att vi kommer förmodligen gifta oss. Han sa inte ens emot utan sa att han hoppas på det för han har en sån bra bild av mig.

Jag kommer tillbaka till Stockholm och vi ses dagen efter direkt och har en heldag ute på fucking Gröna Lund. Och han visade respekt mot mig hela tiden och sen efter att vi skiljdes åt så messar han direkt om att han gillar mig, och att han vill ses igen. Jag hade fan inte ens hunnit sätta mig på tbanan. Så han gillade mig.

Vi såg igen, kontinuerligt, alltid flera timmar i sträck, mest eftersom det var sommar ute och så varmt hela tiden. Sen var det hans tur att åka till utomlands, hem till Serbien och han var där i tre veckor. Han messade mig varje dag. Han sa att han hade sagt till alla sina vänner att han har träffat den tjej han ska gifta sig med och han spelade till och med in en video med sin vän, där hans vän sjunger om mitt namn och jag är hans fucking drottning. Fint? Ja, jag sa att det var det finaste någon ens sagt till mig, men vänta lite så ska ni höra resten.

Tiden går, allt är bra. Han kommer tillbaka, vi ses. Vi skapar så häftiga minnen vad vi än gör. Han hade plockat en liten konfetti-stjärna från marken på vår andra dejt och gett den till mig och jag sparade den tills häromdagen.

Aja. Vad händer då...jo. Han börjar följa en massa tjejer på instagram. Lättklädda profiler, även tjejer som bor i Stockholm, men också tjejer från hans hemstad i Serbien. Jag reagerar på det och han vänder det mot mig som att jag är galet svartsjuk. Okej, så jag droppar det. Men ändå inte helt, eftersom jag börjar följa tjejerna han följde (bara lite snabbt) och såg att han scrollade wayyyy the fuck back till förra året i oktober för att gilla lättklädda bilder. Jag låter det dock vara och släpper det, tänker att det inte är värt att bråka om.

Vi möts förra helgen och går ut en stund på kvällen. Vi hinner bråka kanske 2 3 gånger innan vi är på väg hem. Han kan inte ens gå bredvid mig, så arg är han på mig, och precis när han går över en bro så stannar en kille upp, släpper sin ryggsäck, klättrar över broräcket och hoppar ner mot sin död. Jag såg inte ens det, jag hörde bara en massa skrik, sen kommer jag också fram dit och jag ser killen ligga ner på marken. Det vände sig i min mage för att han, han hade gett upp med mig i sin närhet. Om jag bara hade gått före, om jag bara hade inte gått så jävla segt. Jag skulle ta tag i honom och säga att det finns ett sätt. Helvetes jävla liv.

Vi skiljs åt helt okej. Han avslutar med att säga att vi förmodligen inte är menade för varandra men att han inte vill ge upp på oss.

Jag litar inte på honom för fem öre, så jag skaffade tinderappen, ställer in hans ålder och avstånd och efter en stund BOOOM. Helt nya bilder (grabben har fler selfies än någon annan tjej på instagram) och en presentation om sig själv till och med.

Så jag skriver till en tjej som jag misstänkt hade någon koppling till honom. Dem är skrivna på samma adress men han sa att han hyrde från henne, tsms med en gammal man. Så jag bara okej, inga konstigheter, svårt att få lägenhet, det förstår jag.

Hennes svar var att de har ett förhållande sedan 7 år tillbaka. Alltså, jag kan fan inte fortfarande tro det.

Allt vi hade sagt, barnsnamn, lägenhet tillsammans, bröllop i Serbien. Jag känner mig så jävla dum och smutsig som gick på det. Så, därför lägger jag ner tinder för det första och killar för det andra.

/dunia

Gratulerar du träffade en casanova eller reeek. Tänk dig Dandelion i Witcher 3. Du blev playad ordentligt. När något är för bra för att vara sant så är det ofta det.
Citera
2018-10-22, 00:45
Medlem
anteri17s avatar
Träff på tisdag med 1, en ung instatjej. 2, på hemmaplan i min lägga. 3, efter att ha skrivit i flera veckor.

Trådens sk sanningar behöver ibland motbevisas. Instatjejer vill inte bara ha följare. Hemmaträffar går med lite smidighet att lösa. Och tjejer flyr inte nödvändigtvis bara för att tid till träff inte har funnits.

Blir intressant. Hon är rätt stel i skrift, och är inte astagg på alkohol. Kan bli en annorlunda utmaning att få till en bra kväll, även innan vi ska "lägga oss".
Citera
2018-10-22, 00:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Träff på tisdag med 1, en ung instatjej. 2, på hemmaplan i min lägga. 3, efter att ha skrivit i flera veckor.

Trådens sk sanningar behöver ibland motbevisas. Instatjejer vill inte bara ha följare. Hemmaträffar går med lite smidighet att lösa. Och tjejer flyr inte nödvändigtvis bara för att tid till träff inte har funnits.

Blir intressant. Hon är rätt stel i skrift, och är inte astagg på alkohol. Kan bli en annorlunda utmaning att få till en bra kväll, även innan vi ska "lägga oss".
Föregå med gott exempel och skippa alkohol, lite utmaning har ingen dött av.

Gissar hon är < 25 ?

Frågan är dock om du snappade upp henne via tinder eller om du via tinder körde DM via instagram?
Citera
2018-10-22, 06:35
Medlem
Vilka bilder skall man ha på sin profil för att få matchningar?

Vad skall man skriva respektive inte skriva i profilen?

Skulle nog bedömma mitt utseende till 5-6, verkar inte finnas så många tjejer i min "utseende" område.
Så behöver flashbacks tips hur jag optimerar min profil.
Citera
2018-10-22, 06:44
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys

Skulle nog bedömma mitt utseende till 5-6, verkar inte finnas så många tjejer i min "utseende" område.

Rakt på sak, blandat med humor och håll det kort (profilen). Funkar för mig.

Jag skrev bland annat längst ner att "jag inte samlar på matchningar så jag rensar efter någon dag" och bara den meningen ensamt har fått folk att skriva att de uppskattar det för många (män) verkar hänga där för att boosta självförtroendet likaså. Det sätter lite eld i baken på de att ta initiativ också.

Fixa till dig, sätt på dig något snyggt men casual som du passar i och ta några bilder bara och håll tummarna. Jag har bara två bilder och får 20-30 likes per dag. En bild på ansiktet och en från midjan och upp.

Lycka till!
Citera
2018-10-22, 08:55
Medlem
Machiavellys avatar
Om man väljer ”visa mig ej på Tinder”. Försvinner man också från toppval? För vill inte synas.
Citera
2018-10-22, 09:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Föregå med gott exempel och skippa alkohol, lite utmaning har ingen dött av.

Gissar hon är < 25 ?

Frågan är dock om du snappade upp henne via tinder eller om du via tinder körde DM via instagram?

Ja, inte fan korkar jag upp en flaska vin själv.

Hon är runt 20, och all kontakt via Tinder. Mitt insta-konto är ett spökkonto utan aktivitet.
Citera
2018-10-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Vad roligt! Önskar dig all lycka till och hoppas du får doppa.

Kan du ge exempel på vad/hur ni har skrivit om under flera veckor? Har det varit några days off ibland utan någon kontakt alls?

Jag själv tröttnar efter typ 3 dagars skrivande med samma tjej, ibland kan det gå bra i en vecka om hon är riktigt snygg men nä jag vill hellre ses irl ASAP för att snacka samt förföra
Citera
2018-10-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys

I din profil, skriv din längd om du är lång, och om du söker seriöst. Annars kan du skriva något kort och kul som gör att de som är lagda åt det hållet har något att kommentera som inledande meddelande.

Och var du bor, så man kan hoppa över dig om du bor i nån håla på andra sidan landet.

Bilder är viktigast. Här måste du anstränga dig, ha inte nån ful suddig selfie, om du har möjlighet låt någon vän med en bra kamera ta bilder som inte ser så ansträngda ut, lite in the moment. Minst en topp-bild på face/torso, sen övriga blandat aktivitet eller helkropps. Om du gillar någon aktivitet ta med en bild på dig när du utövar den.

Om du har en tränad kropp visa upp den på ett stilfullt sätt, inte topless. Skippa bilder som inte föreställer dig (typ bilar eller skotrar är ett vanligt misstag). Håll dig till 4-6 bilder, man måste lämna lite till fantasin för brudarna, så de kan själva fylla i mellanrummen så att säga.

Tjejer kan komma undan med att använda alla 9+ bildslots eller vad det är, men killar som har det känns oerhört töntigt och självcentrerat. Dvs utöva lite mer självrespekt.
Citera
2018-10-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Håll dig till 4-6 bilder, man måste lämna lite till fantasin för brudarna, så de kan själva fylla i mellanrummen så att säga.

Tjejer kan komma undan med att använda alla 9+ bildslots eller vad det är, men killar som har det känns oerhört töntigt och självcentrerat. Dvs utöva lite mer självrespekt.

Skulle säga att det där beror helt på vilka bilder man nu har.
Har man flera bilder som samtliga visar en annan sida av ens person och demonstrerar att man antagligen är en man av högt värde, så tror inte jag man tjänar på att inte ta med det.

Har du en bild där du står och tar emot ett presentkort på två miljarder, en där du är med i TV för att du vann nån modelltävling, en annan där besökte rymden och ett fjärde där du tar emot examensbeviset i teknisk fysik från KTH och ett femte där du "stagedajvar" inför miljonpublik i Las Vegas (you get the point), så tjänar du ju mer på att visa upp alla dessa sidor och av sitt liv än vad du skulle göra på att inte ta med nån bild.

En annan sak ifall man hade massa bilder där man bara står och poserar som nån modell på massa bilder. Men även det tycks man ju komma undan med bra idag. Är väl bara att kolla på fuckboi-typerna som liknar deltagare i Paradise Hotel, Ex ond the beach osv. men som får ligga mer än gemene man idag. Det är en annan tid nu.

Idag ses man ju nästan som konstig ifall man inte försöker bli en profil (www.youtube.com/watch?v=geTLTXCMhig).
Citera
2018-10-22, 18:56
Medlem
Ewynnes avatar
Jag är 34 och har inställt åldern 27-40 år. Innebär det att de personer som dyker upp och som det går att swipa på har inställt att de söker åldern 34 eller är det möjligt att swipa på även de som egentligen har annan åldersinställning?
Citera
2018-10-22, 19:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Jag är 34 och har inställt åldern 27-40 år. Innebär det att de personer som dyker upp och som det går att swipa på har inställt att de söker åldern 34 eller är det möjligt att swipa på även de som egentligen har annan åldersinställning?
Ja men jag tror inte du dyker upp i deras kortlek om du swipat ja på en 27-åring som inte har 34 i sin range.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in