2018-10-21, 11:39
Medlem
Citat:
DikT Det vore onekligen intressant att få reda på historien bakom det.
Spontant känns det lite märkligt om de som ligger bakom denna superhemliga världsomspännande konspiration märker sina bilar medvetet med Davidsstjärnan...
Kan ju superenkelt sättas dit av någon som vill uppnå precis det som du triggar på.
Eller så kan det finnas hundra andra förklaringar. En bild som skymtar förbi på en video - i sig - är intressant men kan inte tillmätas något bevisvärde utan att man vet historien bakom. Borde vara självklart.

Det var ju en liknande händelse med ISIS,
USA hade kritiserat Japan för att ISIS bara körde Toyota Hilux och det dök upp foton på firmabilar typ,
James Tree Cutting Ohio och liknande, det blev rätt mycket diskussion men jag tror det dog ned iom. att USA erkände att man hade beväpnat moderata rebeller som sen antingen blev ISIS eller gav sina vapen, och bilar, till ISIS.

När det gäller davidsstjärnan, visst är en lastbil märkt med det, alla lastbilar och bussar har någon märkning, tom. en ambulans. Tror det blir svårt att länka den stora Judiska konspirationen till detta.

Dock bra film, ser inte helt oorganiserat ut och jag hänvisar till mitt tidigare inlägg
Citera
2018-10-21, 11:39
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Deep State ÄR SANT! Detta vet jag med egen undersökning.

Kan du inte publicera din undersökning så att fler blir medvetna om Deep State?
Citera
2018-10-21, 11:47
Medlem
Nu känns det som vi är närmare sanningen med Kashoggi om ni bemödar er att läsa hela artikeln.
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1MV04V?__twitter_impression=true

för mig ganska klart att Turkiet gjorde en fet PR kupp när dom släppte all information, väldigt lyckad!

Tänk här att han går in på ambassaden och säger att hans flickvän står utanför och ringer polisen om en timme. Att då sätta igång och halshugga och stycka honom till klassisk musik bara för att man kan kändes inte helt rätt från början, den förklaringen skavde lite.

Jag tycker dock det är väldigt intressant att se hur en miljon döda i Jemen (eller vad det nu är) går alla helt förbi och hur en död journalist, som verkar ha varit nära muslimska brödraskapet om man får tro ledarsidorna, får hela världen att bojkotta SA.

(även om han var MB så tycker jag inte han skulle mördats).
Citera
2018-10-21, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fast vänta lite, av dom 32 som räknas som tossup är 32 lean GOP och bara en lean DNC? Läser jag fel?

Jag har följt det här lite, fram tills för en vecka sedan så backade D och R gick framåt.

Nu har R backat något och D gått framåt något.

Är nog en öppen fråga än så länge om inte Q får stort genomslag men han har ju tystnat vilket jag tycker är dåligt för R valkampanj.
Citera
2018-10-21, 11:55
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag har följt det här lite, fram tills för en vecka sedan så backade D och R gick framåt.

Nu har R backat något och D gått framåt något.

Är nog en öppen fråga än så länge om inte Q får stort genomslag men han har ju tystnat vilket jag tycker är dåligt för R valkampanj.
Undersökningar vinner inte val; röster gör.

Q #2032:
Citat:
Do you believe actual 'polls' were conducted?
Pre-election polls: HRC favored 90-98%?
Reconcile against results.
Why is there emphasis put on polls?
Define 'Human Nature'.
: the general psychological characteristics, feelings, and behavioral traits of humankind, regarded as shared by all humans?
[Point 1 - FAKE NEWS LOGIC]
If people believe the odds are hopeless their candidate will win…
Do they still make the effort to vote?
[Point 2]
If people believe the odds are overwhelming their candidate will win….
Do they still make the effort to vote?
Does 1 cancel 2?
[Point 3 - FAKE NEWS LOGIC]
If people believe the 'majority' of people feel a certain way about something….
Do they 'go with the majority' to feel accepted?
If the 'majority' of people believe something does that imply it must be RIGHT?
Does this give rise to 'we are the majority' mindset?
Define 'Echo Chamber'.
: a metaphorical description of a situation in which beliefs are amplified or reinforced by communication and repetition inside a closed system?
Prior to new platforms [networks] connecting people….
Did the OLD GUARD have FULL CONTROL?
Did the OLD GUARD 'learn' from this mistake (2016 election) and now tasking all new platforms [networks] to censor?
When you are awake you can see CLEARLY.
Q
Citera
2018-10-21, 12:19
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
"Pre-election polls: HRC favored 90-98%?"
Q #2032:

Jag kan endast hitta att Princeton Election Consortium och übervänstra The Huffington Post hade Hillary Clinton så högt.
Finns det fler källor som jag missat?
Citera
2018-10-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Undersökningar vinner inte val; röster gör.

Q #2032:

Ok, så varför är Q knäpptyst ett par veckor innan valet?
För att få röster behöver man väl jobba lite tänker jag här?
Citera
2018-10-21, 12:59
Medlem
MAGA D Trumps tankar om 9/11
Han verkar vara insatt i detta när kommer sanningen ?

https://amp.businessinsider.com/trump-september-11-interview-tallest-building-manhattan-2017-9
Citera
2018-10-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fast vänta lite, av dom 32 som räknas som tossup är 32 lean GOP och bara en lean DNC? Läser jag fel?

Tolkar snett, ska tolkas som att 32 (31?) är GOP (dvs GOP rep har platsen idag) men att det är tossup inför valet. Sen vet jag inte med vilka konfidensintervall de sätter "tossup".
Citera
2018-10-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
MAGA D Trumps tankar om 9/11
Han verkar vara insatt i detta när kommer sanningen ?

https://amp.businessinsider.com/trump-september-11-interview-tallest-building-manhattan-2017-9

Det var väl ungefär precis så man förväntade sig att Trump skulle prata om 9/11
Det var nog en av de mest okänsliga intervjuer någonsin men citatet nedan stämmer väl till 100%
Citat:
"He is the brand manager of Trump, and he is going to tout that brand, and he does it reflexively," Marcus said. "Even on that day."
Citera
2018-10-21, 16:17
Medlem
nerdnerds avatar
Nu vill Trump säga upp INF-avtalet (Avtalet mellan USA och Sovjetunionen om att avskaffa medel- och kortdistansrobotar). Detta eftersom han menar att Ryssland redan bryter mot det och därför också vill ge USA fria händer att utveckla och använda den sortens kärnvapen i USAs försvar.

https://www.washingtonexaminer.com/policy/defense-national-security/us-will-pull-out-of-nuclear-weapons-treaty-with-russia.

Hur passar nu detta in i Q-narrativet? Är Ryssland Deep State?
Citera
2018-10-21, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nu vill Trump säga upp INF-avtalet (Avtalet mellan USA och Sovjetunionen om att avskaffa medel- och kortdistansrobotar). Detta eftersom han menar att Ryssland redan bryter mot det och därför också vill ge USA fria händer att utveckla och använda den sortens kärnvapen i USAs försvar.

https://www.washingtonexaminer.com/policy/defense-national-security/us-will-pull-out-of-nuclear-weapons-treaty-with-russia.

Hur passar nu detta in i Q-narrativet? Är Ryssland Deep State?

Du glömde att inkludera att Kina inte ens är med i avtalet, dom robotiserar allt dom kan.
Och Ryssland har placerat ut sina ISKANDER robotar i Kaliningrad, dom kan nå Gotland, och dom är på papperet inte olagliga men man misstänker på goda skäl att dom har rejält längre räckvidd.

Mao. det är nog rätt smart att säga upp avtalet för annars hamnar USA rejält på efterkälken när Kina och Ryssland stationerat ut alltför många markbaserade robotar.

Nu hade man kanske kunnat göra det i tysthet ändå precis som ryssland och Kina, varför man valde den öppna och transparenta linjen vete fanken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in