2018-10-21, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du glömde att inkludera att Kina inte ens är med i avtalet, dom robotiserar allt dom kan.
Och Ryssland har placerat ut sina ISKANDER robotar i Kaliningrad, dom kan nå Gotland, och dom är på papperet inte olagliga men man misstänker på goda skäl att dom har rejält längre räckvidd.

Mao. det är nog rätt smart att säga upp avtalet för annars hamnar USA rejält på efterkälken när Kina och Ryssland stationerat ut alltför många markbaserade robotar.

Nu hade man kanske kunnat göra det i tysthet ändå precis som ryssland och Kina, varför man valde den öppna och transparenta linjen vete fanken

Hade de gjort det i tysthet kunde de ha blivit påkomma och utpekade som lika goda kålsupare som Putin och co..
nu kan de istället rusta upp samtidigt som de pekar ut ryssarnas robotar som orsaken till upprustningen och dessutom kan beskylla dem för att vara uslingar som inte följer avtal..
Citera
2018-10-21, 17:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Hur länge har Q varit tyst nu, vad var det sista Q skrev som vi vet om och vet vi varför Q har varit så tyst?
Citera
2018-10-22, 08:24
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur länge har Q varit tyst nu, vad var det sista Q skrev som vi vet om och vet vi varför Q har varit så tyst?

389 negativa inlägg i tråden och du vet fortfarande inte hur man hittar Q’s meddelanden.

https://qmap.pub
Citera
2018-10-22, 08:31
Medlem
Pussykings avatar
Q har varit tyst ett tag och kanske kommer Q fortsätta vara tyst fram till valet. Kanske kommer vi att få reda på mer om Demokraternas fulspel veckorna som kommer, men det känns som Trump tvingat in dom i ett hörne där de framstår som allt mer korkade för varje dag som går.

NPC memet är större än kattmemen i hela USA, Jobs not mobs är också effektivt, inte minst när mobben som vandrar genom Sydamerika i hög fart beräknas bli 10.000 innan de når gränsen. Det borde skrämma vettet ur folk som inte gått till valurnorna på länge. Jag gissar att inte ens svenskarna som till största delen fortfarande tror att allt som står i tidningarna är sant, knappast hade rusat till centralen med filtar och baguetter om vi fick en ny invasion á la 2015.

Här är en intressant analys från Voatforumet.

Citat:
Think back to 2016. What happened? Leading into the election there were waves of damaging information being thrown around from both sides of the aisle. And then, Wikileaks happened. Irrefutable proof of election tampering, lies, collusion, pay to play, misleading policies, a secret email server, and the list goes on...
This data provided an excuse for the Dems. They ignored the contents of the leak and attacked only the method of the data acquisition. Then it became an excuse. Now it's a "threat" that any information like this will be via Russian influence. Silly, stupid and fake. We know it.
But the difference from 2016 and 2018? Others know it now too. Enough to win without even using an October surprise. No declassification will occur prior to 11/6 because it is simply not needed. The Red Tsunami will happen without it.
Then no excuses. No "they only won because...!". No scapegoat.
While the left furiously slings mud in a desperation attempt, Trump & Q-Team are kicked back and watching them unravel. All while knowing we have a great shot at winning, without even needing to drop the hammers.
Once we win? Then the hammers drop. Then the plan is unveiled. And everyone knows that from 10/9 - 11/6, the silence, the lack of attacks and opportunity (but avoidance) to strike with concrete evidence of Treason; was all to keep the election as fair as possible. Then the red pills will pour forth.
Citera
2018-10-22, 08:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
389 negativa inlägg i tråden och du vet fortfarande inte hur man hittar Q’s meddelanden.

https://qmap.pub

Vilket fortfarande inte besvarar varför Q utan förvarning slutade posta.

Och vi vet inte i vilket sammanband det hände heller, vad gör du/ni om Q inte postar något fören nästa år eller om 2 år eller inte alls?
Citera
2018-10-22, 08:52
Medlem
Lite tyst från Q så här kommer ett par inlägg för att fördriva tiden,

Flyktingkaravanen är helt icensatt, råder för mig ingen tvekan om det, se tidigare inlägg från mig re: den.

Syftet är att replikera den humanitarian crisis som skedde i Europa 2015 precis innan mid-terms och sannolikt få Trump att framstå som rasistisk och trångsynt och R förlorar mid-terma (vilket annat mål skulle det kunna vara?).

Som den trollkarl jag är,
vänta på MSM som sprutar ur sig bilder/filmer på lidande migranter vid gränsen.
Ett par barn kommer bli skjutna av evil border guards med MAGA keps...

Det är make or break för Trump med detta, han har gjort rätt hittills och kommer göra rätt när han deployar militären vid gränsen. Nu gäller det också att avslöja karavanen för vad den verkligen är, jag drar mitt strå till stacken,

https://twitter.com/KTHopkins/status/1052658924128747525?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1052658924128747525&ref_url =https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fnews%2F2018-10-21%2Fmigrant-attack-caravan-regroups-5000-p ush-north-mystery-men-hand-out-cash

I filmen ser ni killar i vita t-shirts som betalar nyanlända till karavanen sedelbuntar/sedlar.
Spontan aktion my ass

(Africanized vinner midterms för Trump )
Citera
2018-10-22, 08:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Lite tyst från Q så här kommer ett par inlägg för att fördriva tiden,

Flyktingkaravanen är helt icensatt, råder för mig ingen tvekan om det, se tidigare inlägg från mig re: den.

Syftet är att replikera den humanitarian crisis som skedde i Europa 2015 precis innan mid-terms och sannolikt få Trump att framstå som rasistisk och trångsynt och R förlorar mid-terma (vilket annat mål skulle det kunna vara?).

Som den trollkarl jag är,
vänta på MSM som sprutar ur sig bilder/filmer på lidande migranter vid gränsen.
Ett par barn kommer bli skjutna av evil border guards med MAGA keps...

Det är make or break för Trump med detta, han har gjort rätt hittills och kommer göra rätt när han deployar militären vid gränsen. Nu gäller det också att avslöja karavanen för vad den verkligen är, jag drar mitt strå till stacken,

https://twitter.com/KTHopkins/status/1052658924128747525?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1052658924128747525&ref_url =https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fnews%2F2018-10-21%2Fmigrant-attack-caravan-regroups-5000-p ush-north-mystery-men-hand-out-cash

I filmen ser ni killar i vita t-shirts som betalar nyanlända till karavanen sedelbuntar/sedlar.
Spontan aktion my ass

(Africanized vinner midterms för Trump )

Det finns absolut inget som stöttar det påståendet dock, återkom dock mer än väl när du har bevis för att George Soros ger pengar till de som flyr från El Salvador, Guatemala, Venezuela, Argentina osv.

För det vi vet är att de som vi har sett få pengar har även berättat att de har fått pengar av lokala köpmän så att de ska kunna köpa mat längs vägen...Så ingen Soros och ingen Democratic party inblandning.

Citat:
A caravan of migrants is traveling north toward Mexico and the United States — and prompting alarm and false claims from Mr. Trump and Representative Matt Gaetz, Republican of Florida.

There is no evidence that George Soros, a billionaire and major Democratic donor, paid thousands of migrants to “storm.” Nor is there evidence that Democrats support the effort, as Mr. Trump has said.

Mr. Gaetz is wrong about several things in his description of the video he posted.

First, it was not shot in Honduras, which he later acknowledged. Google Maps and Facebook photos place the storefront seen in the video, an auto parts shop, in Chiquimula, Guatemala. As Kirk Semple of The New York Times reported, the migrant caravan was formed last week in San Pedro Sula, Honduras, and has made its way north through Guatemala.

Second, Mr. Gaetz’s speculation that the migrants were being offered cash to join the caravan by Mr. Soros is unfounded. Open Society Foundations, Mr. Soros’s philanthropic organization, has denied any involvement.

https://www.nytimes.com/2018/10/20/world/americas/migrant-caravan-video-trump.html
Citera
2018-10-22, 09:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Nu har jag inte sett något som stödjer detta påstående.
Men om det vore sant känns det som ett extremt vågspel och en minst sagt skakig analys av D.

Min uppfattningär att de enda som har vunnit på denna karavan är Trump/Republikanera.

I alla fall ännu så länge. Ev. bråk vid USA:s gräns lär inte komma förrän efter valet. Extremt dålig påverkansoperation i så fall. Detta stödjer R:s vinkel om det stora hotet från illegala immigranter och att muren behövs.
Citera
2018-10-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns absolut inget som stöttar det påståendet dock, återkom dock mer än väl när du har bevis för att George Soros ger pengar till de som flyr från El Salvador, Guatemala, Venezuela, Argentina osv.

För det vi vet är att de som vi har sett få pengar har även berättat att de har fått pengar av lokala köpmän så att de ska kunna köpa mat längs vägen...Så ingen Soros och ingen Democratic party inblandning.

https://www.nytimes.com/2018/10/20/world/americas/migrant-caravan-video-trump.html

Är du på riktigt?

Första gången en stor flyktingkaravan rör sig upp organiserat mot gränsen och får fullt uppslag i MSM är precis innan mid-terms.

Anledningen att flyktingar kunde ta sig över havet till Europa var flyktingskeppen som körde över dom i skytteltrafik, har tidigare postat Italiens kartläggning över Soros inblandning i det.

Soros hade genom sina NGOs fingrarna med i hela flyktingspektaklet i Europa och MSM kritiserade alla som försökte stoppa det och brännmärkte dom som rasister.

Repeat i USA.

(har ni noterat hur fort dom går, en dag eller två sedan dom bröt igenom gränsen i Mexiko och nu är dom halvvägs upp genom landet).

EDIT: jag säger inte implicit att det är just Soros men jag säger att den är organiserad och definitivt inte av R och att som MSM blåser upp det och D vill ha öppna gränser och mer invandring vore en kvalificerad gissning att initiativet kommer från vänsterkanten/liberala.
Senast redigerad av Africanized 2018-10-22 kl. 09:20.
Citera
2018-10-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu har jag inte sett något som stödjer detta påstående.
Men om det vore sant känns det som ett extremt vågspel och en minst sagt skakig analys av D.

Min uppfattningär att de enda som har vunnit på denna karavan är Trump/Republikanera.

I alla fall ännu så länge. Ev. bråk vid USA:s gräns lär inte komma förrän efter valet. Extremt dålig påverkansoperation i så fall. Detta stödjer R:s vinkel om det stora hotet från illegala immigranter och att muren behövs.

Det tog dom två dar att ta sig från gränsen i Mexiko till Hidalgo i Mexiko halvvägs genom landet, är nog inte många dagar innan dom når gränsfloden.

Well, det är upp till Trump att vrida oponionen i detta.
Citera
2018-10-22, 09:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Anledningen att flyktingar kunde ta sig över havet till Europa var flyktingskeppen som körde över dom i skytteltrafik, har tidigare postat Italiens kartläggning över Soros inblandning i det.

Den absoluta majoriteten av flyktingar 2015 kom inte över medelhavet (som jag antar att du vet) utan över fastlandet från Turkiet/Östeuropa. Helt utan inblandning av NGO:s.

Citat:
EDIT: jag säger inte implicit att det är just Soros men jag säger att den är organiserad och definitivt inte av R och att som MSM blåser upp det och D vill ha öppna gränser och mer invandring vore en kvalificerad gissning att initiativet kommer från vänsterkanten/liberala.

För mig är den en obegriplig analys. Måste vara en mardröm för alla som vill ha liberala regler för invandring att det kommer en sådan karavan av människor. Tror du verkligen att detta förbättrar opinionen för de som vill ha friare invandring?! Har du något som stödjer den analysen?
Citera
2018-10-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Den absoluta majoriteten av flyktingar 2015 kom inte över medelhavet (som jag antar att du vet) utan över fastlandet från Turkiet/Östeuropa. Helt utan inblandning av NGO:s.

För mig är den en obegriplig analys. Måste vara en mardröm för alla som vill ha liberala regler för invandring att det kommer en sådan karavan av människor. Tror du verkligen att detta förbättrar opinionen för de som vill ha friare invandring?! Har du något som stödjer den analysen?

Ja tills Turkiet stängde den vägen, då blev flyktingskeppen över medelhavet den primära rutten.

Italien är väl det enda land som brytt sig om att utreda hur fan det låg till och dom kom fram till detta,
https://gefira.org/en/2017/07/13/soros-sponsored-immigration-network-in-italy/

Den som inte tycker att de organisationer vi känner till ligger åt vänster på skalan räcker upp en hand.
Nån som kan italienska kan ju alltid roa sig med att översätta alla lokala organisationerna.

Vilka partier är det som förespråkat ökad/fri invandring till Sverige?
C och L (av någon outgrundlig anledning) samt V och Mp.
S är väl allmänt flyktingvänliga pga. antalet röster dom får trots sina rasbiologiska rötter

Du tycker att det ser annorlunda ut i USA?
D förespråkar immigration, sanctuary cities och vad mer
R vill ha en mur med minfält mot Mexiko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in