2019-10-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skulle en hemlig operation för att bevisa för folket vad som verkligen sker enbart förlita sig på ett enda forum?

Det har varit mitt största problem med Q från början, hade det varit på riktigt så hade Q funnits på alla forum som kan nå ut till det amerikanska folket

Intressant frågeställning och tanke. Tyvärr så funkar inte världen så att du tänker nånting och så anpassar sig alla efter det. Q är på riktigt om Q är på riktigt, inte om du anser att han använder rätt forum för att nå ut till det amerikanska folket eller inte...

Du missade att besvara frågan hur det du pratar om som bevis faktiskt bevisar det du påstår...
Citera
2019-10-01, 15:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Här har du fel, precis som Ondahamstern. Ni är så känslomässigt engagerade i att Q ska vara fejk så ni hittar på bevis för att stödja det. Att Q inte migrerat till en annan platform än 8chan betyder inte att det är bevis för att Q är fejk. Kan te.x lika gärna betyda att Q hellre väntar tills 8chan är up and running igen med att fortsätta posta. Sluta hitta på saker bara för att det passar ditt narrativ...

Du kanske borde stanna upp och tänka lite.

Jag ignorerar biten kring att man aldrig vet om Q ljuger eller talar sanning i min analys, så den biten kan vi helt ignorera för stunden.

Hur och vad skulle Q och Trump tjäna på att enbart fokusera på ett enda forum istället för en bredare publik när det kommer till att sprida information?

Skulle inte Q tjäna betydligt mer på att använda sig av alla forum som kan nå ut till det amerikanska folket?

För vad händer om 8Chan ändrar sina regler när/om de kommer tillbaka och Q inte längre är välkommen för att den faller inom en ram som domänägarna anser är riskabel eller rent av skadlig, jo det skulle betyda att Q försvinner för gott eller åtminstone tills/om de flyttar till ett annat forum fram tills det forumet inte accepterar/tolererar Q rörelsen.

Vill man nå ut till det amerikanska folket så måste det ske på en bred front och inte en extremt small front på ett forum som bland annat är ökänt för att vara ett forum för pedofiler och en plats där massmördare lägger upp sina manifest.

Citat:
Intressant frågeställning och tanke. Tyvärr så funkar inte världen så att du tänker nånting och så anpassar sig alla efter det. Q är på riktigt om Q är på riktigt, inte om du anser att han använder rätt forum för att nå ut till det amerikanska folket eller inte...

Du missade att besvara frågan hur det du pratar om som bevis faktiskt bevisar det du påstår...

Det bevisar åtminstone att Q inte är låst till en enda domän, en äkta konspiration där man vill väcka folket sker inte på ett enda internetforum utan sker på en mycket bredare front.
Citera
2019-10-01, 15:14
Medlem
Citat:
Du kanske borde stanna upp och tänka lite.

Jag ignorerar biten kring att man aldrig vet om Q ljuger eller talar sanning i min analys, så den biten kan vi helt ignorera för stunden.

Hur och vad skulle Q och Trump tjäna på att enbart fokusera på ett enda forum istället för en bredare publik när det kommer till att sprida information?

Skulle inte Q tjäna betydligt mer på att använda sig av alla forum som kan nå ut till det amerikanska folket?

För vad händer om 8Chan ändrar sina regler när/om de kommer tillbaka och Q inte längre är välkommen för att den faller inom en ram som domänägarna anser är riskabel eller rent av skadlig, jo det skulle betyda att Q försvinner för gott eller åtminstone tills/om de flyttar till ett annat forum fram tills det forumet inte accepterar/tolererar Q rörelsen.

Vill man nå ut till det amerikanska folket så måste det ske på en bred front och inte en extremt small front på ett forum som bland annat är ökänt för att vara ett forum för pedofiler och en plats där massmördare lägger upp sina manifest.

Du sa att saker och ting bevisas vilket jag återigen får berätta för dig att detta är inte bevis. Att du tycker att vissa handlingar tyder på nånting är inte samma sak som att någonting är bevisat...

Du har förövrigt nyligen besvarat de flesta frågor du drar in här så jag citerar dig:

Citat:
4Chan och/eller Reddit tror jag men vart utkastad för att domänägarna ansåg att Q var en farlig/skadlig konspirationsteori som de inte ville ha på sitt forum.

Om Q har så mycket motståndare och går med i platformar där Q har fiender så kanske han te.x blir utkastad och stämplad som farlig så att Ondahamstern sen kan sprida den informationen vilket i längden ger Q negativ publicitet. Kanske kan Reddit om Q skulle bli stor där kunna hijacka grejen och börja posta saker som Q?

Kanske poletten börjar trilla ner för dig nu men jag ska göra en sista chans att förtydliga för dig. Att Q inte postar på andra forum än 8chan är inte bevis för att Q är fejk (hur man ens kan tolka det som bevis är helt otroligt i min värld men har man inte hjärna nog att tänka ett steg längre så har man inte...). Att Q inte postar på andra forum än 8chan kan absolut ses som ett tecken på att Q är fejk.
Citera
2019-10-01, 15:18
Medlem
Citat:
Det bevisar åtminstone att Q inte är låst till en enda domän, en äkta konspiration där man vill väcka folket sker inte på ett enda internetforum utan sker på en mycket bredare front.

Detta är påhitt i ditt huvud. En äkta konspiration där man vill väcka folket kan ske hur fan som helst så länge det får spridning och folk kan förstå sig på den. Hur äkta nånting är avgörs inte av hur många olika forum som används av dom som sitter på informationen...
Citera
2019-10-01, 15:56
Medlem
Citat:
4Chan och/eller Reddit tror jag men vart utkastad för att domänägarna ansåg att Q var en farlig/skadlig konspirationsteori som de inte ville ha på sitt forum.

Ahh, tack.

Citat:
Detta är påhitt i ditt huvud. En äkta konspiration där man vill väcka folket kan ske hur fan som helst så länge det får spridning och folk kan förstå sig på den. Hur äkta nånting är avgörs inte av hur många olika forum som används av dom som sitter på informationen...

Spridning...
Hur mycket av Q har spritts nu?
Inget sedan 8chan gick ner.
Eller är Q på uppdrag, för upptagen med att posta kanske?
Det som just nu lever vidare, är olika Q followers.
Citera
2019-10-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Ryktet säger att även Pompeo var där (hörde detta igår, kanske är verifierat eller debunkat vid det här laget).

Shortly after the subpoena was announced, The Wall Street Journal reported Secretary of State Mike Pompeo was on the July 25 call between the president and the Ukrainian leader. CBS News has confirmed Pompeo was on the call.

https://www.cbsnews.com/live-news/impeachment-trump-inquiry-giuliani-subpoena-william-barr-revelations-ukraine-live-updates-2019-10-01 /

Vad är det här för lallare? Vilka tror de att de är?

Det är rätt skrämmande att så här många idioter sitter i Vita Huset. Men Trump känner ju the best people så det är ju inte så konstigt när Trump väljer lag blir det så här.

Och det här är bara början.
Citera
2019-10-01, 16:36
Medlem
Citat:
Här har du fel, precis som Ondahamstern. Ni är så känslomässigt engagerade i att Q ska vara fejk så ni hittar på bevis för att stödja det. Att Q inte migrerat till en annan platform än 8chan betyder inte att det är bevis för att Q är fejk. Kan te.x lika gärna betyda att Q hellre väntar tills 8chan är up and running igen med att fortsätta posta. Sluta hitta på saker bara för att det passar ditt narrativ...

Men det finns inget som talar för att 8ch kommer upp igen som förut? De har blivit non grata på alla större hosting-plattformar. Dessutom är det trivialt att fortsätta posta någon annanstans. Varför skapade de inte en egen blockkedja? De hade dessutom kunnat få folk engagerade genom att dedikera sina burkar som noder.

För min del får gärna Q vara på riktigt, dvs milint som vill rensa korruption, men det finns inget som tyder på att detta är fallet. Det verkar finnas större intresse att sälja merch än att "väcka" folk.

Vad är ditt narrativ? (nu när vi ändå börjat med personpåhopp, så varför inte fortsätta?)
Citera
2019-10-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Vad är det här för lallare? Vilka tror de att de är?

USAs president, USAs utrikesminister och USAs justitieminister misstänker jag att de tror att de är.
Citera
2019-10-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ahh, tack.

Spridning...
Hur mycket av Q har spritts nu?
Inget sedan 8chan gick ner.
Eller är Q på uppdrag, för upptagen med att posta kanske?
Det som just nu lever vidare, är olika Q followers.

Du missuppfattar. Jag pratar om varför man inte kan se det som ett bevis att Q är fejk bara för att Q inte postar på flera Forum, du pratar om nånting annat.
Citera
2019-10-01, 17:07
Medlem
Citat:
Men det finns inget som talar för att 8ch kommer upp igen som förut? De har blivit non grata på alla större hosting-plattformar. Dessutom är det trivialt att fortsätta posta någon annanstans. Varför skapade de inte en egen blockkedja? De hade dessutom kunnat få folk engagerade genom att dedikera sina burkar som noder.

För min del får gärna Q vara på riktigt, dvs milint som vill rensa korruption, men det finns inget som tyder på att detta är fallet. Det verkar finnas större intresse att sälja merch än att "väcka" folk.

Vad är ditt narrativ? (nu när vi ändå börjat med personpåhopp, så varför inte fortsätta?)

Jag pratade om att folk ser det som bevis att Q är fejk bara för att han inte postar på fler forum än 8chan och detta backar dom upp med att i deras världsbild ska en äkta konspiration se ut på ett annat sätt. Så, som sagt, försöker bara förklara för dom att det i sig inte bevisar nånting.
Citera
2019-10-01, 17:08
Medlem
Citat:
USAs president, USAs utrikesminister och USAs justitieminister misstänker jag att de tror att de är.

åfan....

Tres amigos.

Jag kan tro att de är lite nervösa nu, för det som kommit fram är ju bara en droppe i havet. Särskilt nyfiken på samtal med Quatarr, Kina och Japan. Och SA. Och ja, alla.
Citera
2019-10-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
åfan....

Tres amigos.

Jag kan tro att de är lite nervösa nu, för det som kommit fram är ju bara en droppe i havet. Särskilt nyfiken på samtal med Quatarr, Kina och Japan. Och SA. Och ja, alla.

Framför allt borde samtalen med Benjamin Netanyahu vara av särskilt intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in