Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-15, 15:41
  #8761
Medlem
Nu rensar Trump i "deep state" igen, han är smart . Han jobbar intimt med " Deep state" för att kunna avskeda folk efter hand.

"Interior Secretary Ryan Zinke will depart amid growing controversy over allegations that he violated ethics rules, President Trump announced Saturday.

Trump tweeted early Saturday that Zinke "will be leaving the Administration at the end of the year after having served for a period of almost two years. Ryan has accomplished much during his tenure and I want to thank him for his service to our Nation."

He did not specify whether Zinke resigned or was fired, and said he will announce a new secretary next week."

https://thehill.com/policy/energy-en...RYpfTKRD3e8FaI
Citera
2018-12-15, 16:46
  #8762
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu rensar Trump i "deep state" igen, han är smart . Han jobbar intimt med " Deep state" för att kunna avskeda folk efter hand.

"Interior Secretary Ryan Zinke will depart amid growing controversy over allegations that he violated ethics rules, President Trump announced Saturday.

Trump tweeted early Saturday that Zinke "will be leaving the Administration at the end of the year after having served for a period of almost two years. Ryan has accomplished much during his tenure and I want to thank him for his service to our Nation."

He did not specify whether Zinke resigned or was fired, and said he will announce a new secretary next week."

https://thehill.com/policy/energy-en...RYpfTKRD3e8FaI

Ja det måste ju vara den ultimata Trump-trollningen - när han har avskedat alla så det endast återstår demokrater släpper han bomben att deep state hela tiden var republikanerna, sen avgår han självmant och lämnar över portnyckeln till vita huset till HRC
Citera
2018-12-15, 22:47
  #8763
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Nu rensar Trump i "deep state" igen, han är smart . Han jobbar intimt med " Deep state" för att kunna avskeda folk efter hand.

"Interior Secretary Ryan Zinke will depart amid growing controversy over allegations that he violated ethics rules, President Trump announced Saturday.

Trump tweeted early Saturday that Zinke "will be leaving the Administration at the end of the year after having served for a period of almost two years. Ryan has accomplished much during his tenure and I want to thank him for his service to our Nation."

He did not specify whether Zinke resigned or was fired, and said he will announce a new secretary next week."

https://thehill.com/policy/energy-en...RYpfTKRD3e8FaI

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det måste ju vara den ultimata Trump-trollningen - när han har avskedat alla så det endast återstår demokrater släpper han bomben att deep state hela tiden var republikanerna, sen avgår han självmant och lämnar över portnyckeln till vita huset till HRC

Detta avslöjar hur era sönderpolitiserade hjärnor fungar så oerhört väl, det är nästan komiskt! När Trump gör sig av med korrupta tjänstemän då förlorar han mot deep state!, implicit säger ni alltså
att korruption är lika med deep state! Hah fy fan vad ni är dumma!

Täbk när Obama var president då kunde man vara secretary of state och få 30 miljoner dollar av marocco för att lyfta lite saktioner! Men detta hölls hemsligt av alla i staten

Såklart allt var bättre förr när man kunde göra vad som helst utan att någon brydde sig!
Citera
2018-12-15, 23:03
  #8764
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Detta avslöjar hur era sönderpolitiserade hjärnor fungar så oerhört väl, det är nästan komiskt! När Trump gör sig av med korrupta tjänstemän då förlorar han mot deep state!, implicit säger ni alltså
att korruption är lika med deep state! Hah fy fan vad ni är dumma!

Täbk när Obama var president då kunde man vara secretary of state och få 30 miljoner dollar av marocco för att lyfta lite saktioner! Men detta hölls hemsligt av alla i staten

Såklart allt var bättre förr när man kunde göra vad som helst utan att någon brydde sig!

Du kanske borde läsa vad vi skriver innan du går loss och skriver dina inlägg i rage-mode..
1) Har någon av oss ens antytt att det handlar om korrumperade tjänstemän? Anklagelser om att man begått ett "etiskt övertramp" behöver inte innebära att man är korrumperad..
2) Vad jag skrev var att Trump kanske gör sig av med deep state men att deep state i sånt fall består av republikaner. Och i sånt fall har du kanske en poäng i att korruption = deep state.. Men det överlåter jag till er troende..

Själv tror jag ju inte ens på någon organiserad "deep state" (även om jag märkt att troende gör allt för att vända kappan efter vinden och påstå att deep state består av allt möjligt för att få medhåll om dess existens), så nej, jag säger inte att deep state = korruption, Jag säger att deep state = trams.. Det är nästan exakt som diskussionerna om illuminati - i början är det nästan alltid ett elitgäng som verkar i det fördolda för at ta över jorden, men desto längre diskussionerna pågår desto mer urvattnat blir begreppet för att landa i sån form av dumma rika chefer man är avundsjuk på..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-12-15 kl. 23:11.
Citera
2018-12-15, 23:33
  #8765
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Du förstår varken det jag skriver eller ens dina egna källor. Jag har läst den där artikeln, kan du inte citera stycket som implicerar Trump?
Din egen läsförståelse är inte direkt på topp. Försök igen. Eftersom jag är en snäll och hjälpsam människa skulle jag gärna gå igenom artikeln i detalj med dig, men det kommer ju så mycket nu att man bara inte hinner med allt.

Ivanka tRump verkar dras in allt mer med sockrade hyror av konferensrum mm på tRumps egna hotell under installationen. Läs mer här:
Investigation into Inaugural Committee Spending Reportedly Closes in on Ivanka Trump

Fast det HÄR är nog intressantare ändå. Donald tRump har varit köpt av ryssarna iaf ända sedan 2008!
Strange real estate deal raises specter of Putin buying Trump
tRump var enligt detta i stort behov av 53 miljoner dollar för att betala en skuld. DÅ råkar en ryss dyka upp som köper en fastighet av tRump för 54 miljoner dollar mer än vad han har köpt det för några år tidigare, och det efter att huspriserna i ö hade kraschat! Ryssen bor aldrig i huset själv innan han säljer det i sin tur, men kort affären med tRump ordnar sig magiskt hans egna problem hemma i Ryssland. Quid pro quo? Och är det nu bl a DEN kompromat som tRump nu betalar av på med sin patetiska flathet mot Ryssland?

Vad är det nu Q brukar säga om coincidences?

Men du kan kanske iaf trösta dig med detta:
California city councilwoman asks God to 'bless' QAnon conspiracy theory group
Heja Q!

Noterade f ö att vi tydligen båda är klassade som "troll" nu. Är det ok om jag kallar dig för "bro"?
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2018-12-15 kl. 23:38.
Citera
2018-12-16, 02:31
  #8766
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
..Såklart allt var bättre förr när man kunde göra vad som helst utan att någon brydde sig!

Trump skulle nog tyckt ditt koncept låter tilltalande i alla fall..

Simply put, Trump's campaign, transition, inaugural committee and presidency are now under active criminal investigation. His business -- the Trump Organization -- and his defunct charity -- The Trump Foundation are also under investigation (the charity investigation is a civil one). His college -- Trump University -- has already been deemed a fraud.
The President himself has been indirectly fingered by New York prosecutors overseen by his own Justice Department of directing criminal attempts to subvert campaign finance laws.
Then there is a civil lawsuit brought by Democratic-led states rooted in claims that Trump's refusal to fully disengage from his businesses means he is using his position to profit from deals in his hotel chain that contravene the Constitution.
Citera
2018-12-16, 09:44
  #8767
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du kanske borde läsa vad vi skriver innan du går loss och skriver dina inlägg i rage-mode..
1) Har någon av oss ens antytt att det handlar om korrumperade tjänstemän? Anklagelser om att man begått ett "etiskt övertramp" behöver inte innebära att man är korrumperad..
2) Vad jag skrev var att Trump kanske gör sig av med deep state men att deep state i sånt fall består av republikaner. Och i sånt fall har du kanske en poäng i att korruption = deep state.. Men det överlåter jag till er troende..

Själv tror jag ju inte ens på någon organiserad "deep state" (även om jag märkt att troende gör allt för att vända kappan efter vinden och påstå att deep state består av allt möjligt för att få medhåll om dess existens), så nej, jag säger inte att deep state = korruption, Jag säger att deep state = trams.. Det är nästan exakt som diskussionerna om illuminati - i början är det nästan alltid ett elitgäng som verkar i det fördolda för at ta över jorden, men desto längre diskussionerna pågår desto mer urvattnat blir begreppet för att landa i sån form av dumma rika chefer man är avundsjuk på..

Fascinerande, FBI och DOJ vägrade utreda Clintons brott och samma individer andvändes av Mueller, innan dom fick gå, för att utreda Trump men du ser bara en massa proffesionella tjänstemän. Förklara vad ”insurance plan” betyder i sammanhanget?
Citera
2018-12-16, 09:46
  #8768
Medlem
Mordet på den saudiske journalisten på ambassaden i Turkiet och hur det passar in i de geopolitiska händelserna i världen är väldigt intressant. I grunden lovade Trump inför 2016 en omläggning utav USA:s utrikespolitik från "American exceptionalism" och neokonservativt världsherrravälde (Unipolar world), till en i grunden multipolär grundsyn på världen där fler parter släpps fram som likvärdiga USA. Alltså bort ifrån världsutblicken att USA skulle vara ett heligt land med rätt att pracka på resten av världen sin kultur och styrande organ, samt inordna resten av världen i organisationer som IMF, Världsbanken, FN, m.fl., alla kontrollerade utav den Anglo-amerikansk maktstrukturen som haft världen i sitt järngrepp sedan 1918.

Denna maktstruktur ("Deep State") trodde att de hade allt under kontroll fram tills valet 2016, då Trump, istället för den i MSM hysteriskt framlyftna Hillary, gick och vann. Cirka ett år senare under hösten 2017 tog kronprinsen Mohammed bin Salman (MBS) kontrollen i Saudiarabien, fängslade och torterade det gamla gardet i landet som är nära allierade med den anglo-amerikanska maktstrukturen. Ett år senare, nu, vänder sig Deep State och deras kvarvarande offentliga hantlangare i media och administrationen mot MBS, efter mordet på journalisten Jamal Khashoggi. Russia Today skriver om det: https://www.rt.com/op-ed/446470-saudi-arabia-mbs-cia/

Citat:
Former national security adviser under Barack Obama’s second term, Susan Rice, wrote an article in the New York Times, in which she called MBS a “partner we can’t depend on.”

Citat:
One will observe that the latter segment of Rice’s article almost mirrors former CIA director Brennan’s word on MSNBC word for word who stated that:

“I think ultimately this is going to come out. And it’s very important for us to maintain the relations with Saudi Arabia. And if it’s Mohammed bin Salman who’s the cancer here, well, we need to be able to find ways to eliminate the cancer and to move forward with this relationship that is critical to regional stability and our national interests.”

Citat:
Even shadowy think-tanks like the Council on Foreign Relations (CFR) and the Atlantic Council released articles criticising Saudi Arabia in the wake of Khashoggi’s death.

Vad ligger bakom svängningen? Saudiarabien under MBS har visat sig vara villiga att se över om det är i landets bästa intresse att fortsätta det exklusiva förhållandet mellan USA och Saudi som har varit rådande sedan Deep State installerade familjen Saud i landet i under början av 1900-talet:

Citat:
Earlier this year, Russia and Saudi Arabia announced that it would “institutionalize” the two-year-old bilateral agreement to coordinate oil production targets in order to maintain an edge on the global market.

Som alla vet så är Saudiarabien ett av jordens absolut största skithål vad gäller mänskliga rättigheter och vidrigheter i allmänhet. Landet har dock alltid vart skyddat från kritik och demokratibombningar då man vart en sån viktig och lojal samarbetspartner till den anglo-amerikanska "Deep State".

Nu när MBS tagit makten och verkar vilja göra landet mer självständigt så svänger Deep State om.

Min egen tolkning är att man absolut inte ska göra misstaget att tro att MBS skulle vara "en av de goda". Att dela upp hela den här härvan i "onda" och "goda" är extremt simplistiskt. Min tolkning är att MBS är en makthungrig och brutal prins som tog sin chans att för stunden liera sig med de krafter i USA som står bakom Trump (vars officiella kommunikationsinstrument är just Qanon) och rensade bort Deep State:s aktörer i Saudi som innehaft makten där, samtidigt som han själv då kunde gripa makten i landet och föra landet i en mer självständig riktning vilket är helt i linje med Trumps utrikespolitik. Samtidigt så har nu senaten i USA beslutat att dra in stödet till Saudiens fruktansvärda krig i Yemen (något som initierades av Obama), vilket också är helt i linje med Trumps utrikespolitik.
__________________
Senast redigerad av tryhardereminem 2018-12-16 kl. 09:53.
Citera
2018-12-16, 09:59
  #8769
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Din egen läsförståelse är inte direkt på topp. Försök igen. Eftersom jag är en snäll och hjälpsam människa skulle jag gärna gå igenom artikeln i detalj med dig, men det kommer ju så mycket nu att man bara inte hinner med allt.

Ivanka tRump verkar dras in allt mer med sockrade hyror av konferensrum mm på tRumps egna hotell under installationen. Läs mer här:
Investigation into Inaugural Committee Spending Reportedly Closes in on Ivanka Trump

Nej, precis, du kan inte ens hänvisa var i texten, som du åberopar som bevis, Trump anklagas för brott. Jag har läst din länk men jag tror inte du har gjort det själv.

Du är snäll men du hinner inte, är väl samma sak med alla 10-15 frågor som fortfarande dinglar i luften och som du inte kan förklara? Tänk om du bara haft lite mer tid och verkligheten gick lite långsammare då hade du kunnat förklara för alla oss hur allt ligger till samt hinna läsa dina egna källor!

Synd!

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fast det HÄR är nog intressantare ändå. Donald tRump har varit köpt av ryssarna iaf ända sedan 2008!
Strange real estate deal raises specter of Putin buying Trump
tRump var enligt detta i stort behov av 53 miljoner dollar för att betala en skuld. DÅ råkar en ryss dyka upp som köper en fastighet av tRump för 54 miljoner dollar mer än vad han har köpt det för några år tidigare, och det efter att huspriserna i ö hade kraschat! Ryssen bor aldrig i huset själv innan han säljer det i sin tur, men kort affären med tRump ordnar sig magiskt hans egna problem hemma i Ryssland. Quid pro quo? Och är det nu bl a DEN kompromat som tRump nu betalar av på med sin patetiska flathet mot Ryssland?

Vad är det nu Q brukar säga om coincidences?

Men du kan kanske iaf trösta dig med detta:
California city councilwoman asks God to 'bless' QAnon conspiracy theory group
Heja Q!

Noterade f ö att vi tydligen båda är klassade som "troll" nu. Är det ok om jag kallar dig för "bro"?

Nej men titta! Med en OP-ED har du löst alla Muellers problem! Du kan väl skicka länken till honom han borde ha tid att kolla på den mellan han tar bort meddelanden från Strozks telefon och vägrar utreda Clinton.
Citera
2018-12-16, 10:18
  #8770
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Min egen tolkning är att man absolut inte ska göra misstaget att tro att MBS skulle vara "en av de goda". Att dela upp hela den här härvan i "onda" och "goda" är extremt simplistiskt. Min tolkning är att MBS är en makthungrig och brutal prins som tog sin chans att för stunden liera sig med de krafter i USA som står bakom Trump (vars officiella kommunikationsinstrument är just Qanon) och rensade bort Deep State:s aktörer i Saudi som innehaft makten där, samtidigt som han själv då kunde gripa makten i landet och föra landet i en mer självständig riktning vilket är helt i linje med Trumps utrikespolitik. Samtidigt så har nu senaten i USA beslutat att dra in stödet till Saudiens fruktansvärda krig i Yemen (något som initierades av Obama), vilket också är helt i linje med Trumps utrikespolitik.

Jag delar den analysen, framförallt det fetade.
Citera
2018-12-16, 10:35
  #8771
Medlem
BushwickBills avatar
Ni som har ”Orange man bad”-syndromet måste förstå en enkel sak. Jag, och säkert många fler här, är extremt positiva till att eventuella oegentligheter hos Trump ska utredas, men det är uppenbart att Mueller inte är mannen som ska göra det. Han är ju för fan deep state-korruptionen personifierad, rensar telefoner, förfalskar vittnesmål, anställer korrupta utredare, vägrar utreda Clintons brott, listan kan göras oändlig. Mueller kommer gå till historien som en av tidernas största fiaskon, två år och man kommer inte kunna visa upp ett endaste dyft om någon ”collusion”. Att man valde det namnet avslöjar utredningens hela syfte nämligen som en subversiv kraft, collusion är inte ens en juridisk term och absolut inte brottsligt! Utredningen är ett skämt och borde stängas ner omgående.
Citera
2018-12-16, 11:42
  #8772
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fascinerande, FBI och DOJ vägrade utreda Clintons brott och samma individer andvändes av Mueller, innan dom fick gå, för att utreda Trump men du ser bara en massa proffesionella tjänstemän. Förklara vad ”insurance plan” betyder i sammanhanget?
Det enda fascinerande här är väl din oförmåga att läsa och besvara det som skrivs istället för att flyta iväg och diskutera helt andra saker..

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
...
Mueller kommer gå till historien som en av tidernas största fiaskon, två år och man kommer inte kunna visa upp ett endaste dyft om någon ”collusion”. Att man valde det namnet avslöjar utredningens hela syfte nämligen som en subversiv kraft, collusion är inte ens en juridisk term och absolut inte brottsligt! Utredningen är ett skämt och borde stängas ner omgående.

Nog är det en juridisk term allt - det är t.o.m. använt i amerikansk lagstiftning angående just mutor, mygel (graft) och intressekonflikter..

United States Code, 2012 Edition
Title 18 - CRIMES AND CRIMINAL PROCEDURE
CHAPTER 11 - BRIBERY, GRAFT, AND CONFLICTS OF INTEREST
Sec. 201 - Bribery of public officials and witnesses

"directly or indirectly, corruptly gives, offers or promises anything of value to any public official or person who has been selected to be a public official, or offers or promises any public official or any person who has been selected to be a public official to give anything of value to any other person or entity, with intent ... (B) to influence such public official or person who has been selected to be a public official to commit or aid in committing, or collude in, or allow, any fraud, or make opportunity for the commission of any fraud, on the United States; or

being a public official or person selected to be a public official, directly or indirectly, corruptly demands, seeks, receives, accepts, or agrees to receive or accept anything of value personally or for any other person or entity, in return for:.. being influenced to commit or aid in committing, or to collude in, or allow, any fraud, or make opportunity for the commission of any fraud, on the United States; or"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback