Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-20, 06:25
  #2389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad kan man tänka sig att hon får för straff, 30 dagsböter ā 50 kr som är det lägsta beloppet? Sedan efter examen så blir hon belönad med något chefsjobb åt kommunen.

30 dagsböter ā 50 kronor låter sannolikt. Antingen det, eller också blir hon frikänd.

Dock tror jag inte att hon får något chefsjobb på kommunen. Inte på några år i alla fall. ;-)
2018-10-20, 08:51
  #2390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad kan man tänka sig att hon får för straff, 30 dagsböter ā 50 kr som är det lägsta beloppet? Sedan efter examen så blir hon belönad med något chefsjobb åt kommunen.

Om du t.ex klottrar på ett tåg och tåget måste åka och saneras får du även betala skadestånd för uteblivna resenärer, förseningsavgifter etc.

Samma sak borde tillämpas i detta fall i form av kostnader för flygbolaget.
2018-10-20, 09:31
  #2391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Om du t.ex klottrar på ett tåg och tåget måste åka och saneras får du även betala skadestånd för uteblivna resenärer, förseningsavgifter etc.

Samma sak borde tillämpas i detta fall i form av kostnader för flygbolaget.
Hittar du på nu?
2018-10-20, 09:40
  #2392
Medlem
carminaburanas avatar
Är det nån som har en länk till en artikel där det står vad det äckliga aset gjort mot sin fru och barn? Ingen av Msm skriver ju varför han blev utvisad.

Fy fan vd hon är äcklig by the way, riktig white privilege fet.
2018-10-20, 09:44
  #2393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
trots att han piskade sin fru och barn med en elsladd.

Jo jo men vad har den här stackars mannen varit med om som får honom att begå det här brottet? Vilka omständigheter har den mannen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?
2018-10-20, 10:09
  #2394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
När kommer kanslidomen då?
Det måste vara rättegång först innan domen kommer.
Någon rättegång har inte varit ännu, hon blev åtalad igår.
2018-10-20, 10:18
  #2395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
30 dagsböter ā 50 kronor låter sannolikt. Antingen det, eller också blir hon frikänd.

Dock tror jag inte att hon får något chefsjobb på kommunen. Inte på några år i alla fall. ;-)
Tvärt om - detta är extremt meriterande inom den kommunala sektorn. Aktivism till varje pris, hjältegloria, handhjärtan och styrkekramar till de som döms av den elaka rätsstaten.
2018-10-20, 10:20
  #2396
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Är det nån som har en länk till en artikel där det står vad det äckliga aset gjort mot sin fru och barn? Ingen av Msm skriver ju varför han blev utvisad.

Fy fan vd hon är äcklig by the way, riktig white privilege fet.
[url]https://nyheteridag.se/nyheter-idag-avslojar-elin-ersson-stoppade-utvisning-av-kvinnomisshandlare-som-bett-om-att-bli-skick ad-tillbaka//[url]
2018-10-20, 10:36
  #2397
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Jo jo men vad har den här stackars mannen varit med om som får honom att begå det här brottet? Vilka omständigheter har den mannen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?

Hahaha, fan vad dåligt trollat.

Var det inte han som också hade IS kopplingar? Kan ha blandat ihop personerna.


/BubbasBoy
2018-10-20, 11:06
  #2398
Medlem
Vaskrenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajje
Jo jo men vad har den här stackars mannen varit med om som får honom att begå det här brottet? Vilka omständigheter har den mannen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?

Jag antar att du är ironisk, eller "trollar".
Men där finns tyvärr människor som resonerar så, som du skriver.

Jag har inte följt tråden, så det är kanske dumt av mig att uttala mig, men jag blir så jävla förbannad när någon försöker rättfärdiga hemska och vidriga gärningar, bara för att den som utfört dem haft en jobbig uppväxt.

Flyg hem fanskapet till sitt skitland om han blivit dömd till utvisning. Hur svårt är det?
Blekfeta femminister hindras från att "boarda" planet, av MÄN.
2018-10-20, 11:11
  #2399
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Hahaha, fan vad dåligt trollat.

Var det inte han som också hade IS kopplingar? Kan ha blandat ihop personerna.


/BubbasBoy

Citat:
Ursprungligen postat av Vaskrens
Jag antar att du är ironisk, eller "trollar".
Men där finns tyvärr människor som resonerar så, som du skriver.

Jag har inte följt tråden, så det är kanske dumt av mig att uttala mig, men jag blir så jävla förbannad när någon försöker rättfärdiga hemska och vidriga gärningar, bara för att den som utfört dem haft en jobbig uppväxt.

Flyg hem fanskapet till sitt skitland om han blivit dömd till utvisning. Hur svårt är det?
Blekfeta femminister hindras från att "boarda" planet, av MÄN.
Det är en referens till vad dåvarande rikspolischefen Dan Eliasson sade om mannen som mördade Alexandra Mezher på ett HBV-hem:
Citat:
Man blir naturligtvis förtvivlad å alla inblandades vägnar, naturligtvis den som blir dödad och dennes anhöriga, men också för en enskild ung kille som begår en sån här förskräcklig händelse, vad har den personen varit med om för någonting, vilka omständigheter har den killen växt upp under, vad är det för trauman han bär med sig?"
https://www.youtube.com/watch?v=oQ-X78nMhjE

Att ni missat det.
2018-10-20, 11:17
  #2400
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det kan nog bli ett fett skadestånd till flygbolaget också.

Nej, de avstod från sådana krav. Turkish Airlines.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback