2018-10-19, 22:13
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Den s.k. "inspelningen" kanske innebär att man hör ljud av rörelser av ett täcke eller lakan. Hold your horses, mina vänner.

Vem vet vad som sas. Ingen i den här församlingen. GS skildring i första förhöret är anmärkningsvärt. Dels för att det är så ingående. Dels därför att ingen (oss veterligen) har pressat honom att uttrycka sig så.

Han kläcker ur sig. I sin iver att verka normal. Han kanske är "normal". Normalt kåt. Han gör ett dåligt beslut. Alkohol, ladd...vi vet inte?

Tjejen, om det nu är hon, har en historia. Och den har varken varken G eller M.

Do the math!
Bevisvärdet på inspelningen verkar ju vara lite mer än lakansljud.

Kvinnan ska ha en ljudinspelning som enligt henne ska bevisa vad som hände hemma hos mannen.

– Det jag kan säga är att hon har en väldigt stark och trovärdig berättelse. På grund av lyckliga omständigheter finns det, till skillnad från många andra sexbrottsmål, väldigt överväldigande bevisning i form av en ljudinspelning. Jag bedömer bevisläget som utomordentligt stark. Hon mår inte bra, säger kvinnans målsägandebiträde Ismo Salmi.
Citera
2018-10-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vem kommer du att skuldbelägga om det visar sig att BOs blodanalys visar att
hon har narkotika i kroppen?

Blir det samma "neverending story" att det är GS som tvingat i henne det på samma sätt
som du insinuerar ang vinintaget?

Enligt vad du skrivit tidigare så var JBs (om det nu är hon som är BO) fällande narkotika domar
samt mutförsök inget som var det minsta allvarligt.

Däremot enligt dig så var det väldigt allvarliga saker ang. en spelarövergång där pengar hamnat
på MGMs bankkonto och sen påstår du att GS varit i slagsmål i Spanien.
Är några av dom två ovanstående händelserna något som GS har fällts för av domstol?

Oavsett hur mycket du Gapar och Orerar över att JB är oskyldig sedan tidigare
så kvarstår fakta, nämligen att hon har brutit mot lagen tidigare.
Det är sådant som kommer att vägas in om/när det blir förhandling i tinget. Trovärdighet Bla.

Har du något belägg för att GS har blivit dömd för något olagligt någonsin?
Vad menar du då? Att om någon har ett narkotiskt preparat i kroppen kan denne inte bli våldtagen eller utnyttjad?
Citera
2018-10-19, 22:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Så en kvinna som förr intagit kokain kan inte bli våldtagen enligt dig?
Det kan ha hänt, jag säger inte att hon inte blivit våldtagen.
Citera
2018-10-19, 22:30
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frifrysaren
Vad menar du då? Att om någon har ett narkotiskt preparat i kroppen kan denne inte bli våldtagen eller utnyttjad?
Prova med att läsa igen, ser du att jag skrivit att hon INTE blivit våldtagen eller utnyttjad?
Berätta gärna vart jag uttryckt det isåfall...
Citera
2018-10-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Prova med att läsa igen, ser du att jag skrivit att hon INTE blivit våldtagen eller utnyttjad?
Berätta gärna vart jag uttryckt det isåfall...
Läs igen - jag frågar dig. Du tycks tycka att det verkar knepigt att någon med hennes bakgrund och ev intag av kokain gör det ytterst tveksamt att det skulle vara våldtäkt? Det räcker med att svara - så gör det istället.
Citera
2018-10-19, 22:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Läs igen - jag frågar dig. Du tycks tycka att det verkar knepigt att någon med hennes bakgrund och ev intag av kokain gör det ytterst tveksamt att det skulle vara våldtäkt? Det räcker med att svara - så gör det istället.

Om det skulle bli rättegång där ord står mot ord, alltså att inspelningen inte bevisar brott, då är det bekymrande för hennes trovärdighet att ha dom här knark-domarna i bagaget.
Citera
2018-10-19, 22:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Till att börja med så vet varken du eller jag om det är JB som är BO.
Jag har aldrig påstått någonstans att det inte skulle kunna vara våldtäkt.

ytterst tveksamt att det skulle vara våldtäkt?, Det är dina ord och inte mina...
Citera
2018-10-19, 22:43
Medlem
ilcontes avatar
Citat:

Nej, det han säger är att i det här specifika fallet - med dom uppgifter vi har att tillgå - så är möjligen MSG trovärdigare än den vi antar är BO. Det betyder inte att MSG är oskyldig eller att någon som intagit narkotikum inte kan bli utsatt för brott. Kan folk sluta misstolka så in i norden i den här tråden. Tack för ordet.
Citera
2018-10-19, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Om det skulle bli rättegång där ord står mot ord, alltså att inspelningen inte bevisar brott, då är det bekymrande för hennes trovärdighet att ha dom här knark-domarna i bagaget.

Tror jag inte. Har ingen betydelse. GS visste inte att det helt plötsligt fanns 1 miljon på hans bolags konto efter en övergång.
Citera
2018-10-19, 22:44
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Nä, knappast lakansljud..han säger " jag hjälpte av med kläderna" Hon säger klart och tydligt sluta,sluta" " nej, nej".
Hur vet du det?
Citera
2018-10-19, 22:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Nä, knappast lakansljud..han säger " jag hjälpte av med kläderna" Hon säger klart och tydligt sluta,sluta" " nej, nej".

Seriöst. Vad fan är detta för påstående? Har du någon källa på detta? Eller fantiserar du igen?
Citera
2018-10-19, 23:02
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ingen vet vad inspelningen visar.
Det kanske inte ens är själva akten som spelats in det kan kanske vara samtalet på balkongen när dom röker och han kanske säger saker som typ är nån form av ursäkt, erkännande eller liknande.
Bara en liten teori.

Jag vet inget om detta ovan.
Men i gammel-media så hävdar man att det finns väldigt gott om teknisk bevisning bl.a. denna inspelning samt inget tvivel om att den misstänkte GM blev häktad.

Vi vet inte allt.
MA blir mest straffad i slutet. I ändan...
Min sammanfattning.

´
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in