Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Säger målsägarbiträdet. På samma sätt som försvarsadvokaten skulle säga "min klient är helt oskyldig". Detta betyder inget i skuldfrågan.
Du missar åklagarens uttalande i artikeln:
Åklagaren har två veckor på sig att väcka åtal.
– Nu har jag två veckor på mig att driva utredningen framåt för att få upp det från sannolika skäl till tillräckliga skäl för åtal och det är en bit kvar till det. Sannolika skäl är inte någon jättestark bevisning, det ska upp en bit till för att det ska vara grund för att väcka åtal, säger Daniel Suneson.
Precis, åklagaren försöker nyansera vad som hittills är känt i utredningen, åklagaren
får inte väcka åtal om vederbörande inte är
helt säker på en fällande dom och garderar sig iom detta uttalande för att förundersökningen ev. kommer att läggas ned. Inspelningen och vad som går att uttyda från denna är helt central för om det kommer att väckas ett åtal. DNA saknar i princip helt betydelse denna gång. Domstolen brukar även fästa stor vikt vid BO's tidiga berättelser till vitten
efter ett påstått brott, hur upprörd och trovärdig hon var etc. Med tanke på tidpunkten då hon ringde 112 så har hon förmodligen inte hunnit kontakta några vänner innan hon ringde polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Utmaningen
Jo, jag vet att hon är skriven där. Men av vad som framkommit i förhöret med GS och på M:s och JB:s Instagram så bor hon inte där.
Förmodligen hyr hon ut den. Men vore intressant om du kunde räkna ut den exakta sannolikheten för att hon hyr ut den? Mina kunskaper i sannolikhetslära är lite rostiga.
Ha Ha, fick mig ett gott skratt
Citat:
Ursprungligen postat av
susanlynette
Nej det är inte fel, ni har spekulerat, polisen skriver knappast fel.
Räcker inte detta (min länk) för att övertyga dig så får du allt lägga fram något tyngre än att
'polisen skriver knappast fel'. Faktum är att det sker mer ofta än du tror, man tar fram ett tidigare dokument och ändrar bara dom delar som är berörda av ren lathet.
Svar från TR gällande den felaktiga åldersuppgiften:
LÄNK
/Provokatör
PS Spamartisten
Bitconkung bör from nu ignoreras intill det att skribenten blir avstängd från forumet.