2018-10-19, 12:10
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Säkert har båda tagit skada av den här stora uppmärksamheten. BO pgav att hennes tidigare kriminalitet kommit i dagen och G.S. som fått sina böjelser blottade.

Visst är det så. Det finns ingen vinnare i denna soppan.
Kanske bara hos vissa användare i denna tråden då som frodas i andras tragedier.
Citera
2018-10-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det står i sista meningen.

Daniel Nyhlén som äger sajten känner MA och GS.
Vadå oskuld, tycker hon det är okej att han har sex med en 17-åring? Vet vi något om vem BO är?
Citera
2018-10-19, 12:20
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag kan tänka mig att förundersökningen räknar med att M*nica ska berätta något särskilt innan GS och hon fått tillfälle att kolludera.

Eller så är det fjärde mannen de inte fått tag på än? Och som kan bekräfta/dementera något de andra påstått?

Jo så kan det vara men är även fallet i dom flesta brottsutredningar och exemplen när åklagaren inte valt att begära att MGM ska häktas är otaliga, i övrigt ser jag inga andra skäl att hålla honom inlåst någon längre tid. I tillägg så är frun närstående och hennes uppgifter har ett lägre bevisvärde och om inte vill medverka eller vittna så behöver hon heller inte det.

Följande skäl för häktning har åklagaren att välja på, jag tar upp det för att höja kunskapsnivån i tråden (jag vet att Schlesien redan besitter denna kunskap).

1. Det finns risk för att den misstänkte avviker eller på något annat sätt undandrar sig lagföring eller straff - EJ YRKAT

2. Det finns risk för att den misstänkte genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning - YRKAT, det är på denna grund han är häktad men att han skulle kunna undanröja bevis ser jag som minimal, dom har hans mobil och en betydelselös morgonrock - Det vittne han kan påverka är i första hand hans fru (och den mystiske manlige middagsgästen). Att han skulle hota BO utesluter jag i princip då det handlar om en tidigare ostraffad 58-åring. Det jag personligen skulle kunna komma på är att han själv ges möjligheten att delta i diskussionerna i denna tråd vilket kan vara besvärande för utredningen, men det tror jag inte åklagaren har tänkt på.

3. Det finns risk för att den misstänkte fortsätter sin brottsliga verksamhet - EJ YRKAT då han är ostraffad sen tidigare.

4. För angivet brott är inte föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år och det är inte uppenbart att skäl till häktning saknas - YRKAT men detta slarvas det otroligt mycket med och han är som sagt tidigare ostraffad vilket är ett skäl att inte häkta honom.

5. Den misstänkte är okänd och vägrar uppge namn och hemvist eller hans uppgift om detta kan antas vara osann - EJ YRKAT

6. Den misstänkte saknar hemvist inom riket och det finns risk för att han genom att bege sig från riket undandrar sig lagföring eller straff - EJ YRKAT, det är pga av denna punkt som Kulturprofilen åket in i häktet då han var fransman.

7. Det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet - EJ YRKAT

8. Annan grund eller särskilda skäl - EJ YRKAT

Tillstånd att kunna ålägga den misstänkte restriktioner begärs - YRKAT eftersom det är ett brott som har ett allmänintresse så ska han inte kunna läsa om det i tidningarna om han ändå är inlåst.

/Provokatör
Citera
2018-10-19, 12:24
Medlem
jockenr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vadå oskuld, tycker hon det är okej att han har sex med en 17-åring? Vet vi något om vem BO är?

Ja det vet vi!
Om man läser i tråden så finns det information om henne.

Men det finns delade meningar i vem som är offer i detta, är det Gl*nn Schill*r (klarlagt till 100%) eller den kvinna som anmält händelsen vid namn J*nni* B*njaminsson (trolighet 99,99%)

Orka läsa några sidor innan man ställer frågan! Tack!
Citera
2018-10-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockenr1
Ja det vet vi!
Om man läser i tråden så finns det information om henne.

Men det finns delade meningar i vem som är offer i detta, är det Gl*nn Schill*r (klarlagt till 100%) eller den kvinna som anmält händelsen vid namn J*nni* B*njaminsson (trolighet 99,99%)

Orka läsa några sidor innan man ställer frågan! Tack!
Jag har inte kunnat hiita det, det finns vad jag läst två som det spekulerats om, så vem är det? JB är för gammal
Citera
2018-10-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Tror många inklusive mig själv tänker att swingers är lika med fritt fram att byta partner och inkludera andra i sitt parförhållande sexuellt, gruppsex, trekant etc. Wikipedia : "Swinging (engelska ordet swing betyder gunga) är en livsstil som innebär deltagande i sexuella aktiviteter där fler än en partner är inblandade. En deltagare i swinging kallas swinger. Termen partnerbyte används också, speciellt om deltagarna är etablerade par." Vad betyder swingers för dig?

Swingers är partnerbyte och trekant är när tre personer har sex.
Detta handlar om trekant och inte swingers.
Citera
2018-10-19, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Snart 400.000 visningar på den här skvallertråden!

Någon som vet om den här typen av händelser, oberoende om Glenn döms för våldtäkt eller inte, påverkar halv och helkändisars tillvaro?

Här har Glenn gått ut och antytt stjärtslickning, verifierat fittslickning och fingerpullning av ung tjej med anställningsförhållanden till frugans företag samtidigt som frun sovit eller befunnit sig någon annanstans i lägenheten. Glenn har också antytt att frugan kanske kan tänka sig en trekant med den här tjejen.

Hur ser framtiden ut som kändisar för paret?

Stryker kändisminglarna ett streck över ett sådant beteende även om Glenn inte fälls, utan bara misstänks för våldtäkt?

Är det här vardag på Östermalm?

Framtiden som gift par är nog frågan som kommer före kändisskapet. Det är inte frun som är misstänkt för något brott och oavsett vad man tycker om henne så kvarstår faktum att hon är väldigt duktig och driftig på det hon gör. Hon överlever absolut det här oavsett om Glenn är skyldig eller ej. Hennes kontaktnät är stort och det finns många som stöttar. Det blir nog värre för Glenn OM han nu är skyldig. Blir han dömd gissar jag att MA tar ut skilsmässa, jobbar vidare och kommer tillbaka starkare än någonsin.
Citera
2018-10-19, 12:32
Medlem
jockenr1s avatar
Citat:
Jag har inte kunnat hiita det, det finns vad jag läst två som det spekulerats om, så vem är det? JB är för gammal

Att offret skulle vara under 18 är fel, det har vi också avhandlat och kommit fram till att så inte är fallet.

Kvinnan som anmält är över 18 år! Vilket gör att det framplockade namnen stämmer in på det hela.
Hon skriver bland annat på instagram att hon ser fram emot att träffa paret i fråga.
Att hon skulle jobba på kvinnans restaurang och har gjort det tidigare.
Citera
2018-10-19, 12:33
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Massvis med 0.03 raderat.

Nu räcker det med sidodiskussioner ang. huruvida andra användare är troll eller ej.
Om ni bedömer att en användares inlägg bryter mot en regel - rapportera dessa inlägg.
Om ni inte håller med - presentera motargument, givetvis inom ramarna för diskussionsämnet,
alternativt undvik att svara.

/Mod.
Citera
2018-10-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Swingers är partnerbyte och trekant är när tre personer har sex.
Detta handlar om trekant och inte swingers.

Försök till trekant ska det väl vara enligt MGM?
Eller en förfrågan om ”ska vi gå in till ****** ska det väl vara?

Kan ju vara så att MGM:fru (eller någon annan) kanske bara ville titta på?

Lasterna kan vara olika. Vi får se vad Glenn och company tillför vid en eventuell rättegång.
Citera
2018-10-19, 12:34
Medlem
mjukmjukares avatar
Detta måste under alla omständigheter vara tungt som f*n för MA.
Det var inte länge sedan hon fanns i olika medier och berättade lyriskt om GS och hur dom två verkligen lever livet på ett fantastiskt sätt. Vardag som helgdag.
Och med anledning av detta uttryckte hon då att hon stannat kvar hos sin förra man TB minst 10 år för länge.
10 förlorade år som hon nu tog revansch för med GS.

Detta var inte vad MA tyckte sig behöva.
Varken privat eller på sina offentliga platser där hon verkar.
Snurrar nog rejält i skallen just nu.... detta som var så bra...
Och så kom detta!

Citera
2018-10-19, 12:38
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det är klarlagtatt BO är en kvinna öner 18 år
Enligt Häkningsframställan är brottskoden 0661 som är det följande:
”Våldtäkt inkl grov, kvinna över 18 år, inomhus”.
Hade det varit en kvinna under 18 år hade brottskoden varit 0657
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in