2018-10-18, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
vad har han gjort dig skyldig till tidigare menar du?

Kulturprofilen har fått gå fri i 30 år utan att han åker fast. Nu åkte han fast.
GS har fått gå fri i många år men nu åkte han fast till slut.
Citera
2018-10-18, 23:34
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Kulturprofilen har fått gå fri i 30 år utan att han åker fast. Nu åkte han fast.
GS har fått gå fri i många år men nu åkte han fast till slut.
Fast det var inte svar på frågan vad han har gjort sig skyldig till tidigare. Vet du vad det är så kan du väl berätta.
Citera
2018-10-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RKTJMT
Få fakta? Har du överhuvudtaget läst tråden? Verkar som att bara har läst de senaste sidorna med allt dravel om hur mkt promille man får av ett glas vin beroende på om man väger 60 eller 100kg.

Fantasin är det förvisso inget fel på, men inte min verklighetsuppfattning heller.

Vad vi med säkerhet vet är(fakta):En anmälan om våldtäkt gjordes natten mellan fredag/lördag,den skedde på Karlavägen och polisen skickade ut patruller dit.
Det vi har att gå på är första förhöret med MGM samt polisrapporten.Att utifrån det dra slutsatsen att paret är swingers är befängt.

Tror du att alla som blir gripna av polis talar sanning?
Vi har inte fått ta del av offrets eller vittnens förhör ännu.
Vi vet inte säkert vem brottsoffret är,kan vara sistnämnda kvinnan eller någon annan.
Lite märkligt kan jag tycka att det i fb-trådar alltid skall smutskastas av förmodat brottsoffer vid anmäld våldtäkt,vid vilka andra brott görs det?
Jo, naturligtvis om brottsoffret inte är svensk,eller som här att det är en kvinna.
Jag tycker man måste utgå från att en polisanmälan är sann,tror att de flesta polisanmälningar är riktiga,även fast falskanmälningar förekommer så är de inte i majoritet.
De som skriver här kan vara någon som var på plats,vänner som genast försvarar ena sidan, "skvallerkärringar" i riktiga livet eller här på fb.

Givetvis måste man kunna diskutera runt det förmodade brottet då fb är ett diskussionsforum,men att kartlägga ett ev.våldtäktsoffers hela liv är absurt oavsett om det är den utpekade eller någon annan.
Fokus borde ligga på den brottsmisstänkte,det är han som på sannolika skäl är häktad.
Citera
2018-10-18, 23:42
Medlem
OweGbgs avatar
En viktig fråga som jag hoppas blir frågad av Åklagaren och besvarad av GS varför han går på toa på natten och sen går in till BO och börjar akten nåt rum jämte sin fru. Och är frun involverad och BO gett ett litet samtycke tidigare på kvällen behövdes det inte väntat till natten.
Redan där tycker jag det verkar skumt.
Citera
2018-10-18, 23:44
Medlem
Caracallass avatar
[quote=Bitcoinkung|65577456]
Citat:
Ursprungligen postat av ilconte
Läser man den artikeln framstår ju inte JB som moralen och etikens väktare direkt. Lägger ingen värdering i att bruka narkotika, men hennes handlande kanske får Guiness och bitcoinkingen att sluta se på BO som en helig madonna bara för att hon är en ung kvinna.[/QUOT

Värsta jag vet är människor som tror att det är OK att våldföra sig på kvinnor i tron att de är bättre människor än vissa. Man hör på vissa att sådana här saker skall vara till en nackdel när man skall bedömma ett våldtäktsmål. Vidrig människosyn.
Men det är ju sånt som kommer tas upp i rättegången. Trovärdighet, tidigare domar , mutförsök , etc. Allt sånt kommer troligtvis tas upp av GS försvarsadvokat. Oavsett om GS gjort sig skyldig till anklagelserna så kommer hennes tidigare förehavanden ligga henne i fatet. Om det nu är samma BO som tråden pekat ut.
Citera
2018-10-18, 23:47
Medlem
Citat:
Bra skrivet. Blir så jkla trött på när BO blir ifrågasatt efter en polisanmälan.
Har BO någon pojkvän? I så fall stöttar nog han henne och GS ligger ännu risigare till.
Citera
2018-10-18, 23:57
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Har BO någon pojkvän? I så fall stöttar nog han henne och GS ligger ännu risigare till.
Var det han som var den fjärde på middagen?
Citera
2018-10-19, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du fantiserar friskt igen. Du är ju helt besatt. Klart det har påverkan på hennes trovärdighet att hon är/varit narkoman. Hon behövde kanske ingen hjälp med att fylla sig med vin? Hon kanske fick slut och bad om mer själv. Det är lika troligt som att det skulle vara någon annans fel om hon blev för berusad. Du hittar på massa saker bara. Utan någon som helst fakta.

Är han skyldig så kan jag hoppa på samma tåg som dig, men före vi fått mer bevis och fakta är allt som kommer från dig här inne just nu sagor och fantasier. Och hat-kampanj mot GS.

Det som är allvarligt är att en arbetsgivare fyller sina anställda innan de skall jobba bara några timmar efter. En flaska blev tre flaskor. En arbetsgivare skall vara måna om sina anställda.

Här så fyller dem anställda, för att sedan tvinga dem till sex. Alla förstår att en polisanmälan mitt i natten, där BO från sin gärningsman är väldigt negativt för GS. Ljudinspelningar och DNA på det så förstår man att GS ligger väldigt risigt till. En arbetstagare som kan förstöra sitt rykte går inte till polisen om hon inte måste.
Citera
2018-10-19, 00:07
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det som är allvarligt är att en arbetsgivare fyller sina anställda innan de skall jobba bara några timmar efter. En flaska blev tre flaskor. En arbetsgivare skall vara måna om sina anställda.

Här så fyller dem anställda, för att sedan tvinga dem till sex. Alla förstår att en polisanmälan mitt i natten, där BO från sin gärningsman är väldigt negativt för GS. Ljudinspelningar och DNA på det så förstår man att GS ligger väldigt risigt till. En arbetstagare som kan förstöra sitt rykte går inte till polisen om hon inte måste.

Svammel. Några timmar? Hon skulle jobba 13 timmar senare. Äh, jag har både supit och jobbat med min chef dagen efter. Hon är en vuxen kvinna som själv är ansvarig för sitt alkoholintag. Varför behandlar du henne som om hon är något litet barn som inte kan ta egna beslut? Återigen så tar du ut för mycket i förskott, inget av det du skriver har vi fakta på. Han menar att samtycke fanns, hon menar uppenbarligen inte det.

Hur menar du att DNA ska spela någon roll? Fan klart hans DNA finns överallt. Han erkänner ju sexuell aktivitet med henne. Så dumt att klockorna slår.
Citera
2018-10-19, 00:08
Bannlyst
Enligt kvinnans målsägarbiträde har man mycket starka bevis på att en våldtäkt har begåtts. Man skall ha klart för sig detta.

Gamla lagkamrater är bedrövade över det inträffade.

https://www.expressen.se/sport/vannerna-chockade-det-ar-fruktansvart/
Citera
2018-10-19, 00:15
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Enligt kvinnans målsägarbiträde har man mycket starka bevis på att en våldtäkt har begåtts. Man skall ha klart för sig detta.

Gamla lagkamrater är bedrövade över det inträffade.

https://www.expressen.se/sport/vannerna-chockade-det-ar-fruktansvart/
Ja det är bara att invänta rättegången och först när domen fallit vet vi. Det ska bli spännande att följa.
Citera
2018-10-19, 00:22
Medlem
Provokatörs avatar
Jag funderar lite över att han faktiskt blev häktad på den högre misstankegraden.

Han är tidigare ostraffad och det är inte en grov våldtäkt, fortsatt brottslighet kan i det närmaste uteslutas och det finns exempel på att misstänkta våldtäktsmän sluppit häktning trots att misstanken kvarstår.

Att hålla honom häktad betyder att åklagaren gjort bedömningen att bevisen håller för ett snabbt åtal.

Den där inspelningen måste vara ett mycket högt värderat bevis, vi får se om åklagaren gjort en korrekt bedömning, isf kav vi vänta oss ett åtal redan den 30/10.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in