Citat:
Ursprungligen postat av
RKTJMT
Få fakta? Har du överhuvudtaget läst tråden? Verkar som att bara har läst de senaste sidorna med allt dravel om hur mkt promille man får av ett glas vin beroende på om man väger 60 eller 100kg.
Fantasin är det förvisso inget fel på, men inte min verklighetsuppfattning heller.
Vad vi med säkerhet vet är(fakta):En anmälan om våldtäkt gjordes natten mellan fredag/lördag,den skedde på Karlavägen och polisen skickade ut patruller dit.
Det vi har att gå på är första förhöret med MGM samt polisrapporten.Att utifrån det dra slutsatsen att paret är swingers är befängt.
Tror du att alla som blir gripna av polis talar sanning?
Vi har inte fått ta del av offrets eller vittnens förhör ännu.
Vi vet inte säkert vem brottsoffret är,kan vara sistnämnda kvinnan eller någon annan.
Lite märkligt kan jag tycka att det i fb-trådar alltid skall smutskastas av förmodat brottsoffer vid anmäld våldtäkt,vid vilka andra brott görs det?
Jo, naturligtvis om brottsoffret inte är svensk,eller som här att det är en kvinna.
Jag tycker man måste utgå från att en polisanmälan är sann,tror att de flesta polisanmälningar är riktiga,även fast falskanmälningar förekommer så är de inte i majoritet.
De som skriver här kan vara någon som var på plats,vänner som genast försvarar ena sidan, "skvallerkärringar" i riktiga livet eller här på fb.
Givetvis måste man kunna diskutera runt det förmodade brottet då fb är ett diskussionsforum,men att kartlägga ett ev.våldtäktsoffers hela liv är absurt oavsett om det är den utpekade eller någon annan.
Fokus borde ligga på den brottsmisstänkte,det är han som på sannolika skäl är häktad.