Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nä, något mördar- kit tror jag inte på.
Kan möjligen vara något som liknar det, något som kan användas vid ett mord, men ändå något som en villaägare behöver. Skulle iofs kunna funnits en tids planering, som var meningen att det inte skulle ske precis nu. Sen kom Norgeresan plötsligt upp och planeringen sprack...
Men tror inte på det.
Svårt att se någon längre tids planering, tvärtom.
Så, kvar blir lite - man tager vad man haver.
Hemifrån?
Något som nu saknas?
Kan vara inköpt för en tid sedan. Som borde finnas bland tillhörigheterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosenrasande1
"En viss planering" skillnad väl..
Skulle kunna vara ett tillhygge han tagit med hemifrån, kanske nåt kemiskt, ett rep, tejp, eller handskar.. som antyder "viss planering" men kanske inte mer än några minuter innan han tog sig mot LWs bostad.
Obs! Spekulation
Någon, påminn mig vem, funderade ju tidigare för någon kväll sedan ifall mordet generellt kunnat varit planerat men inte just att det skulle ske just då.
Dvs, att polisen funnit indicier och spår som pekat på att SD haft mord i tankarna tidigare men att mordet i sig ändå blev lite hastigt påkommet. Därav både tecken på planerat dåd och samtidigt ett dåligt val av plats, utdraget förlopp osv.
Jag fann denna kombination som intressant då den stora invändningen mot planerat mord annars är planket som BP. Samt de utdragna skriken.