2018-10-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, det har dom inte sagt, mig vetligen. Det var en spekulation av en civilanställd inom myndigheten, och även min fråga/tanke.

Skulle dom hittat nått på något så tror jag inte dom släpper något?!
Min fria tolkning är att dom har kvar vissa saker fortfarande, men eftersom dom inte hittat nått på det dom testat så släpps det. Men om dom hittat nått på nått, så skulle dom inte släppa nått... nått sånt tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag ser att du har skrivit måste. Det ser vi andra också. Att du försöker låtsats som att du inte har gjort det blir ju bara pinsamt och löjligt av dig. Men du kanske nu har kommit till insikt med att dina senaste inlägg är nonsens och bullshit. Det finns inget av de spekulationer du har uppgett som tyder på att misstankarna har försvagats. Så varför vill du få det till det? Är det månne dina/era egna önsketankar som nu sipprar ut? Dessa är säkert utredarna intresserade av att få höra mer om.
Nöjd?
Citera
2018-10-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja de markerar för likdoften vilket är det enda de är tränade att markera för. De andra hundarna ska markera för sitt specifika spårområde och strunta i andra dofter de känner av.

Här användes uppenbarligen inga likhundar. Fattar inte varför man inte tog in flera sorters hundar, vanlig sökhund och likhund. Ni skickar sådan hund ända till Danmark men inte till Örebro. Sjukt dåligt.

NI?
Citera
2018-10-18, 20:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nöjd?

Varför skulle dom inte släppa beslagtaget material ifall dom är färdiga med analys av materialet? Det finns ingenting som är rimligt med att hålla på folks ägodelar när de inte behövs längre. Det förstår väl till och med du?

Att du får det till att det betyder att misstankarna mot SD försvagats är absurt. Att material lämnas tillbaks till den rättmätige ägaren säger inget som helst om vad de har funnit för spår däri. Genomgånget material, exempelvis digitala enheter, samlas in och dokumenteras och diareförs. Efter den proceduren behöver inte utredarna tillgång till den enheten mer om de känner sig säkra på att de har hittat det dom kan hitta. Det är snarare mer rimligt att återlämnande av sådana privata tillhörigheter är ett tecken på att polisen är väldigt nöjda med det dom har hittat där i, och inte tvärtom som du verkar vilja påskina.
Citera
2018-10-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som ett svar på din avslutande fråga svarar åtminstone jag ett klart: NEJ!

Men eftersom stora delar av tråddeltagarna inte gör annat än likt ensamma hundar ligger och väntar på att husse (MV) skall komma hem (återkomma i tråden), så är glädjen så stor och svansviftandet så intensivt när så sker, så nåt utrymme till kritiskt tänkande över de uppgifter h*n lämnar blir det inte plats för.

MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat, men det faktum att man ändå inte tar bort MGM=SD från gatan är ju minst sagt ögonbrynshöjande.

MV-kramarna vill ha sin bild av SD som mördare förstärkt och de vet att i MV har de en likasinnad, en bundsförvant. Så även när MV kommer med ett jättestort och jättesaftigt köttben som luktar (påståendet om att mordet är planerat), så vill man inte genera husse med besvärande frågor gällande t ex rimligheten.

Två ord passar in här: "åsiktskorridoren" och "tunneltänkande".

"En viss planering" skillnad väl..
Skulle kunna vara ett tillhygge han tagit med hemifrån, kanske nåt kemiskt, ett rep, tejp, eller handskar.. som antyder "viss planering" men kanske inte mer än några minuter innan han tog sig mot LWs bostad.
Obs! Spekulation
Citera
2018-10-18, 21:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är en befogad fråga som Binju ställer, huruvida det verkligen är fastslaget att SD gav LW geocachenicket "S*ftp*cah*ntas"?

Hon hade ju redan ett instagramkonto med samma nick, innan hon ens började med geocaching. (Hennes första IG-inlägg under detta användarnamn är från den 10 juli 2012. Sitt geocache-konto med användarnamnet registrerar hon den 7 oktober 2012).

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för klargörandet!

Som jag skrev tidigare men verkar ha drunknat i de upphettade diskussionerna ikväll så finns det mer som också tyder på att LW haft nicket innan hon börjat geocacha. Utöver Instagram så finns hennes Twitter-konto med samma namn redan sedan 2011 och drygt ett år äldre än geocachingkontot.

Googlar man vidare så finner man även konto på Utsidan samt att hon har detta namn i sin facebookadress. Förvisso kan SD gett henne det innan/utanför geocachingvärlden men det mesta tyder ju på att det är ett nick som LW haft ett tag helt på egen hand.
Citera
2018-10-18, 21:28
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, något mördar- kit tror jag inte på.

Kan möjligen vara något som liknar det, något som kan användas vid ett mord, men ändå något som en villaägare behöver. Skulle iofs kunna funnits en tids planering, som var meningen att det inte skulle ske precis nu. Sen kom Norgeresan plötsligt upp och planeringen sprack...
Men tror inte på det.

Svårt att se någon längre tids planering, tvärtom.

Så, kvar blir lite - man tager vad man haver.
Hemifrån?
Något som nu saknas?
Kan vara inköpt för en tid sedan. Som borde finnas bland tillhörigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
"En viss planering" skillnad väl..
Skulle kunna vara ett tillhygge han tagit med hemifrån, kanske nåt kemiskt, ett rep, tejp, eller handskar.. som antyder "viss planering" men kanske inte mer än några minuter innan han tog sig mot LWs bostad.
Obs! Spekulation

Någon, påminn mig vem, funderade ju tidigare för någon kväll sedan ifall mordet generellt kunnat varit planerat men inte just att det skulle ske just då.

Dvs, att polisen funnit indicier och spår som pekat på att SD haft mord i tankarna tidigare men att mordet i sig ändå blev lite hastigt påkommet. Därav både tecken på planerat dåd och samtidigt ett dåligt val av plats, utdraget förlopp osv.

Jag fann denna kombination som intressant då den stora invändningen mot planerat mord annars är planket som BP. Samt de utdragna skriken.
Citera
2018-10-18, 21:28
Bannlyst
Citat:
Citat:
Jag tycker det var mer ”otäckt” (enligt mig barnsligt) när SH skrev vad som skulle hända SD på eventet i Sundsvall...

Inte alls min mening att vara otäck, på något sätt! Svårt att se att jsg skulle varit otäck?! Men sändare och mottagare måste ju vara på samma våglängd.

Du ställde frågan om jag visste om 22:s. Jag svarade hövligt, men du tystnade och hänvisade gång på gång att jag/vi ska prata själva med paret D. Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom. Bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller.

Så... snälla rara, ursäkta! Kan ni vara så vänliga och släcka trådens nyfikenhet om 22:a nu?!

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Eftersom du raderade det ” otäcka du skrev ”
Det vart inte så svårt att se hur otäckt det vart
när man läste det. Det blir väldigt tråkigt att läsa när det hotas och alla måste få ha sin rätt att yttra sig.
Du vet väl själv vad du raderade? Av vad du skrev?.
Hövligt? Då får du titta vad du skrev.

Så länge det är sånt här tonläge och hot så väntar vi till och om det lugnar ner sig här.

Tycker du ska säga förlåt till SH.holme

Citat:
Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.

Då fick du kanske också besked vad det handlar om på måndag.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-10-18 kl. 21:32. Anledning: Lagt till ett citat
Citera
2018-10-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det finns ett likartat fall som rullar på just nu, Theresé Karlsson som hittades mördad utanför Sigtuna.

(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna

Det fallet följer mallen till skillnad från det här, MGM sys in, anhålls som "skäligen misstänkt", skillnaden är att när saken skulle förhandlas i TR så hade åklagaren inga som helst problem med att få upp misstanken till "sannolika skäl", kort sagt det är med stor sannolikhet rätt "gubbe" som har hittats.

I det här fallet har de jobbat i fem månader utan att komma någon vart egentligen, de har "skäligen misstänkt" på MGM och det är på ren svenska ett rent uselt resultat för den arbetsinsats som har nerlagts i ärendet.

Jag blir mer och mer osäker på om det verkligen är rätt "gubbe" som de försöker få fast i det här fallet, avsaknaden av bevis och spår mot honom talar tyvärr ett ganska tydligt språk, de är ute efter fel person.

Jag vägrar tro att vi har med ett brottsligt geni att göra så frånvaron av spår mot MGM kanske beror på att MGM inte är GM trots allt.

Nåja man kan ju faktiskt tänka åt andra hållet också.
Om de efter 5 månaders utredning fortfarande inte har någon mer/annan som är skäligen misstänkt för mordet, ja då ökar sannolikheten för varje dag att de har rätt MGM.
Citera
2018-10-18, 21:39
Medlem
Honan6s avatar
Någon som minns om polisen spärrade av ordentligt så teknikerna kunde finkamma platsen som nu är minnesplats?
Misstänker att det var där allt kulminerade och att GM slet tag i henne och drog så de hamnade bakom planket innan mordet slutfördes.

Bild minnesplatsen: http://forumbilder.se/H8DHT/56ab9184-c1d8-42b7-8707-befa859344f8
Senast redigerad av Honan6 2018-10-18 kl. 22:30. Anledning: Tillägg av bildlänk
Citera
2018-10-18, 21:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Som jag skrev tidigare men verkar ha drunknat i de upphettade diskussionerna ikväll så finns det mer som också tyder på att LW haft nicket innan hon börjat geocacha. Utöver Instagram så finns hennes Twitter-konto med samma namn redan sedan 2011 och drygt ett år äldre än geocachingkontot.

Googlar man vidare så finner man även konto på Utsidan samt att hon har detta namn i sin facebookadress. Förvisso kan SD gett henne det innan/utanför geocachingvärlden men det mesta tyder ju på att det är ett nick som LW haft ett tag helt på egen hand.

Tack till dig också. Måste ha missat det i middagsbestyren. Ber om ursäkt för det.
Läser ofta dina inlägg med nöje, även om det tar lite tid.
Bävar för hur tråden kommer att växa till gigantiska proportioner om det kommer en häktning/åtal. På tal om drunkna...
Citera
2018-10-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad besitter du för speciell juridisk kunskap som obesvärat överprövar Åkl som kom till annan slutsats efter grundliga förhör med vet bara dom inblandade? Du kanske hade egna hemliga förhör så du har tyngd bakom vad du skriver?

Kom igen VigosRos du försöker väl inte slå i läsarna att din kännedom om misstankegraderna är större än Åkl som lade ner fallet ?
Hemmasnickrade misstankegrader skräddarsydda för denna tråd kanske?
Fallet är väl tillräckligt otäckt utan att försöka dramatisera det med lögner tycker du inte det?

Misstankegrader, var får du det ifrån? Nej, jag tänkte på graden av misshandel. Det finns inga lögner här. Jag anser dessutom att beskrivningen av bilincidenten visar på att BO blev utsatt för en typ av misshandel. Att sedan åklagaren valde att lägga ned fallet är en annan sak. Misstänker att du har ett s.k. tunnelseende och enbart ser till det strikt juridiska här.
Citera
2018-10-18, 22:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Misstankegrader, var får du det ifrån? Nej, jag tänkte på graden av misshandel. Det finns inga lögner här. Jag anser dessutom att beskrivningen av bilincidenten visar på att BO blev utsatt för en typ av misshandel.Att sedan åklagaren valde att lägga ned fallet är en annan sak. Misstänker att du har ett s.k. tunnelseende och enbart ser till det strikt juridiska här.

Du tänkte på graden av misshandel och inte misstankegraden. Undrar om du förstår vad du skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in