2018-10-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
SD kan väl ha frågat LW vad hon ville ha för nick?

Namnet har utvecklats, men jag ser inte betydelsen som superviktig. Mer intressant är att förut hade LW på sin introsida på GC en text där hon tackade SD för att han fick in henne på GC med en ganska lång text.
Den texten blev under vintern 17-18 ändrad till:

Found my first geocache in October, 2012, forced by a friend. I was a true slow starter and logged my second cache in February. It took me eighteen months to reach my #100.

In 2015, I hid my first own geocache and it is only getting more and more funny - both to create and hide and to solve and log.

Alltså inte en stavelse om SD längre, det kan ni som hävdat att det var LW som var efter SD begrunda.
Citera
2018-10-18, 15:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ingen storm alls.
Bara ett försök att få en klarare bild av vem människan LW var irl.

Jag kan tänka mig att hon gillade nicket, absolut. Att hon blev smickrad av det gulliga nicket hon fick av SD.
Men mina funderingar kretsade kring att hon behöll det när SD senare lär ha visat henne mer osympatiska sidor.

Den riktiga Pocahontas hade nog då markerat mot SD och gjort det genom att droppa nicket eller lagt till prefixet Nomore- till Softpocahontas.
Tror jag.
En del människor är inte så fånigt lättkränkta. Nu har det dessutom framkommit att hon haft det längre tillbaka alldeles självmant.
Citera
2018-10-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Flashbackfollower:
1.En narcissist, som behöver ständig bekräftelse
2.En magisk vänskap som gör allt för att förföra
3.SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas.
4.Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD
5. Det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
6.De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.
7.Han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande.
8.Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också?
9.Vilken seger att förföra sin egen pastor,
10.Det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst
11. Hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
12. Dynga som skapats i SDs svartsjuka hjärna.
13.Tror ni arbetskollegor att HD blev misshandlad av SD?
14. Brukade hon ha kortidsfrånvaro och oklara blåmärken?

Ja där lyckades du faktiskt snoris att slå huvudet på spiken, en helt korrekt beskrivning av SD med några undantag:

De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.

Nej verkligen inte, och han har en väldigt liten penis vilket är nog så avslöjande i hans strävan att överkompensera.

den förföriske och ”magiske” SD

Ska stå jobbiga och maniska.

HD blev misshandlad av SD?

Troligen utsatt för våld då och då men kanske ännu mera av kontrollerande.
Citera
2018-10-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
MV har tidigare skrivit om att utredningen påstår att mordet på LW var planerat. Detta påstående är anmärkningsvärt och har passerat tråden utan några större diskussioner kring detta påstående.
Utredningen har en MT och om MV uppgifter stämmer (tveksam) så är arbetshypotesen "planerat mord". För att komma till denna slutsats så MÅSTE det finnas starka indicier, någon form av teknisk bevisning, vittnesuppgifter, konkreta utpekanden mot den MT eller ett "mordvapen".
Anledningen till min tveksamhet gällande MV uppgifter om ett planerat mord beror i första hand på den enkla anledningen - MT är varken anhållen eller häktad.

Det finns m.a.o. motstridiga uppgifter i tråden jämte medias uttalanden om fallet. Jag menar att utredningen har en teori om gärning och GM, men inga konkreta bevis just nu som kan konstatera hur det hela gått till. De har de facto inte ens bevisning som håller för en häktning.

Ett planerat mord?

I ärlighetens namn: MV skrev om "någon form av planering". Det kan väl tolkas på mer än ett sätt?
Citera
2018-10-18, 16:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I ärlighetens namn: MV skrev om "någon form av planering". Det kan väl tolkas på mer än ett sätt?
Redo för Trubbel kanske?
”Jag hade hammaren beredd under kavajen...”
Citera
2018-10-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som ett svar på din avslutande fråga svarar åtminstone jag ett klart: NEJ!

Men eftersom stora delar av tråddeltagarna inte gör annat än likt ensamma hundar ligger och väntar på att husse (MV) skall komma hem (återkomma i tråden), så är glädjen så stor och svansviftandet så intensivt när så sker, så nåt utrymme till kritiskt tänkande över de uppgifter h*n lämnar blir det inte plats för.

MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat, men det faktum att man ändå inte tar bort MGM=SD från gatan är ju minst sagt ögonbrynshöjande.

MV-kramarna vill ha sin bild av SD som mördare förstärkt och de vet att i MV har de en likasinnad, en bundsförvant. Så även när MV kommer med ett jättestort och jättesaftigt köttben som luktar (påståendet om att mordet är planerat), så vill man inte genera husse med besvärande frågor gällande t ex rimligheten.

Två ord passar in här: "åsiktskorridoren" och "tunneltänkande".

Var läste du att MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat?
Citera
2018-10-18, 16:25
Medlem
notknapparens avatar
k
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag invänder verkligen inte mot klokheten i det du förklarar eller hur våld mot kvinnor brukar ske. Min fråga är mer rent konkret vad (bevis, indicier, alibin hos andra i LWs krets) som gjorde att polisen så tidigt fattade sikte på uteslutande SD som ensam GM varvid HD lämnades därhän.

Även om starkt motiv inte gör HD till en GM bara för det, så borde polisen väl initialt ändå följt tanken åt hennes håll? Alltså innan de tagit reda på hur det förhöll sig. Och även misstänkt att HD kunnat blivit tvingad/övertalad/manipulerad att hjälpa SD som GM efteråt varvid hennes hus rimligen borde spärrats av också. Vilket nu inte verkar ha gjorts?

Även HD som offer för en otrogen man som därtill är MGM borde ju ha varit intressant att titta nämre på då hon kunnat veta något. Nu verkar det ju som att man väldigt tidigt knappt prövade HDs involvering (som vittne, som anhörig, som medhjälp eller som MGM) utan direkt gick på SD som uteslutande ensam GM. Det är det jag finner märkligt och antar borde bestå i en kombination av mycket besvärande indicier för SD och starkt alibi för HD. Hon har helt enkelt inte kunnat vara på plats och därav kan hon inte vara intressant alls för utredningen? – Och där tänker jag att barn eller även föräldrar bör utgöra relativt svaga alibin då de står i beroendeskap som anhöriga.

Jag undrar alltså, oavsett HDs oskuld eller ej, vad som direkt fäste polisblicken på enbart SD.

Det är ju onekligen intressant att få veta vad de har mer på SD som gjorde att han blev den skäligen misstänkte.

Jag misstänker att de kan förutom konversationen (en sen sådan), ha uppkopplingar som visar att han är ute och rör på sig i området vid tiden för brottet.

Kanske HD helt enkelt inte var hemma, utan hade åkt till föräldrarna med barnen. Vilket uppkopplingarna styrkte?

T ex kan hon har tagit bilen och tankat den nära föräldrahemmet och en annan kamera fångar henne på morgonen handlandes vid närbutiken nära föräldrahemmet. Kanske har hon gps som styrker hennes resa. Hon skickade ett mms till en kompis kl 23 när hon sitter med föräldrarna. Bara exempel på vad som kan styrka ett alibi.

Allteftersom utredningen pågår kommer förstås mer fram, sådant som kanske styrker hennes alibi, men också stärker misstankarna mot SD. Hennes mobil och dator har säkert gåtts igenom grundligt. Vänner förhörs för att höra hur hon verkat tagit otriheten och anmälningarna. Om hur hennes relation till LW verkat osv.

Det som MV tog upp häromkvällen, att det finns misstanke om någon slags planering kan ligga honom i fatet.

Har svårt att tänka ut vad det kan vara, men det kan ju inte räcka med att han köpt en snygg filèkniv för ett halvår sedan. Kan han ha köpt något i närtid som ser graverande ut? Något som man inte kan se att han behövt/använt för något arbete i hemmet? Något som slunkit ur honom när han pratat med någon, men som han bortförklarar.

Förhör med olika personer i kretsen runt LW och SD kan ju också stärka bilden av att SD varit ensam om brottet förutom de vittnen som hört/sett något på kvällen utanför huset.

Tror absolut att de närmaste( t ex HD, UW) granskas extra noga för att utesluta dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Redo för Trubbel kanske?
”Jag hade hammaren beredd under kavajen...”

"Den andra hade kunnat slå mig så jag drämde till för säkerhets skull".
Nej, men det är viktigt hur man läser och för vidare.
Citera
Medlem
Citat:
De två fetade:

1. Vad har ML för motiv som är starkare än SD:s?

2. Varför kan inte tillvägagångssättet kopplas till SD som mördare?
ML:s motiv är att han kan ha känt sig förbisedd.
Vittnen på Läckö eventet reagerade på hans sinnesstämning när LW tyde sig till JH. ML och LW for dessutom dit tillsammans dagen innan.
Finns andra tecken på att dom var ett par under vintern. Även om dom, iaf från LW:s sida, bara var vänner så kan han känt sig förbisedd.
Det var någon som skrev att spelar man lyra på två strängar ksn en brista och man ksn spela vidare. Detta verkar vara SD:s lyra.
ML hade kanske en lyra med bara en sträng, som brast...
Han återträffade henne på ett tåg, sen var det geocaching för hela slanten för ML:s del, ofta med LW. Hans känslor hade tid att växa starka. Och vi tror ju att mordet är ett relationsmord i någon form.

Detta för an motivet. Om SD skulle ha ett motiv, så känner inte jag att just kärleken var en springande punkt. Han skulle iväg med HD. Skulle LW säga att hon inte vill ha med honom att göra, så hade han HD.

I så fall känns ett motiv med att LW hotar avslöja SD mer troligt. Men inte där heller tycker jag det finns tecken. LW verkade fokusera på JH och bygga deras relation, hon skulle till Norge dessutom. Varför då slänga ut hot? Jag tror inte på detta.

Tillvägagångssättet kan givetvis passa SD med, men det känns inte rätt.
ShHolms skriver ju lite undermedvetet till SD:s försvar. Varför ska LW gå till planket med SD, om hon nu inte ville veta av honom...?
Mordet skedde med tvekan. Jag har känslan att om SD snedtände till den graden skull det ske mer resolut.

Dom sagt, bara spekulationer och magkänsla.
Citera
2018-10-18, 16:28
Medlem
Citat:
De två fetade:

1. Vad har ML för motiv som är starkare än SD:s?

2. Varför kan inte tillvägagångssättet kopplas till SD som mördare?
Ska även förtydliga: det är ju inte avgörande vem som har störst motiv. GM känner att hen hade tillräckligt starkt motiv.
Citera
2018-10-18, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
ML:s motiv är att han kan ha känt sig förbisedd.
Vittnen på Läckö eventet reagerade på hans sinnesstämning när LW tyde sig till JH. ML och LW for dessutom dit tillsammans dagen innan.
Finns andra tecken på att dom var ett par under vintern. Även om dom, iaf från LW:s sida, bara var vänner så kan han känt sig förbisedd.
Det var någon som skrev att spelar man lyra på två strängar ksn en brista och man ksn spela vidare. Detta verkar vara SD:s lyra.
ML hade kanske en lyra med bara en sträng, som brast...
Han återträffade henne på ett tåg, sen var det geocaching för hela slanten för ML:s del, ofta med LW. Hans känslor hade tid att växa starka. Och vi tror ju att mordet är ett relationsmord i någon form.

Detta för an motivet. Om SD skulle ha ett motiv, så känner inte jag att just kärleken var en springande punkt. Han skulle iväg med HD. Skulle LW säga att hon inte vill ha med honom att göra, så hade han HD.

I så fall känns ett motiv med att LW hotar avslöja SD mer troligt. Men inte där heller tycker jag det finns tecken. LW verkade fokusera på JH och bygga deras relation, hon skulle till Norge dessutom. Varför då slänga ut hot? Jag tror inte på detta.

Tillvägagångssättet kan givetvis passa SD med, men det känns inte rätt.
ShHolms skriver ju lite undermedvetet till SD:s försvar. Varför ska LW gå till planket med SD, om hon nu inte ville veta av honom...?
Mordet skedde med tvekan. Jag har känslan att om SD snedtände till den graden skull det ske mer resolut.

Dom sagt, bara spekulationer och magkänsla.

Jag tror inte hon "gick" av fri vilja, då skulle hon inte lämnat dörren på glänt. Nej hon blev släpad/tvingad dit.
Inget vidare "försvar" va?
Citera
2018-10-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
k

Det är ju onekligen intressant att få veta vad de har mer på SD som gjorde att han blev den skäligen misstänkte.

Jag misstänker att de kan förutom konversationen (en sen sådan), ha uppkopplingar som visar att han är ute och rör på sig i området vid tiden för brottet.

Kanske HD helt enkelt inte var hemma, utan hade åkt till föräldrarna med barnen. Vilket uppkopplingarna styrkte?

T ex kan hon har tagit bilen och tankat den nära föräldrahemmet och en annan kamera fångar henne på morgonen handlandes vid närbutiken nära föräldrahemmet. Kanske har hon gps som styrker hennes resa. Hon skickade ett mms till en kompis kl 23 när hon sitter med föräldrarna. Bara exempel på vad som kan styrka ett alibi.

Allteftersom utredningen pågår kommer förstås mer fram, sådant som kanske styrker hennes alibi, men också stärker misstankarna mot SD. Hennes mobil och dator har säkert gåtts igenom grundligt. Vänner förhörs för att höra hur hon verkat tagit otriheten och anmälningarna. Om hur hennes relation till LW verkat osv.

Det som MV tog upp häromkvällen, att det finns misstanke om någon slags planering kan ligga honom i fatet.

Har svårt att tänka ut vad det kan vara, men det kan ju inte räcka med att han köpt en snygg filèkniv för ett halvår sedan. Kan han ha köpt något i närtid som ser graverande ut? Något som man inte kan se att han behövt/använt för något arbete i hemmet? Något som slunkit ur honom när han pratat med någon, men som han bortförklarar.

Förhör med olika personer i kretsen runt LW och SD kan ju också stärka bilden av att SD varit ensam om brottet förutom de vittnen som hört/sett något på kvällen utanför huset.

Tror absolut att de närmaste( t ex HD, UW) granskas extra noga för att utesluta dem.

Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in