2018-10-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Flashbackfollower:
1.En narcissist, som behöver ständig bekräftelse
2.En magisk vänskap som gör allt för att förföra
3.SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas.
4.Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD
5. Det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
6.De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.
7.Han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande.
8.Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också?
9.Vilken seger att förföra sin egen pastor,
10.Det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst
11. Hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
12. Dynga som skapats i SDs svartsjuka hjärna.
13.Tror ni arbetskollegor att HD blev misshandlad av SD?
14. Brukade hon ha kortidsfrånvaro och oklara blåmärken?

- Du kan inte med självaktning tycka att ovanstående rader är en ärlig beskrivning av nämda MGM, , glendale ?
Jag påstår det demonstrerar egen mentalt plågsam syn på uttryckt manliga personer som avdagatagandet av LW används till att för oss lägga i dagen.

- För er som tycker det är OffT så är det till trådens förtjänst om vi hjälps åt att utan egna sexual-moraliska värderingar beskriva dom inblandade med hela den personliga dignitet vilka vi alla är värda att omfattas av.

Usch, varför förföljer du Flashbackfollower?
Vad vet vi om hurudan SD är i sin personlighet?
Får jag fråga dig Snor-Johan - Vad har du för teori?
Det vore intressant att få höra den, inte bara dina pekpinnar ....
Citera
2018-10-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.

De har väl fått ut allt (eller inget) av intresse och då finns väl ingen anledning att hålla det beslagtagna kvar?
Citera
2018-10-18, 16:58
Medlem
Citat:
Skulle konversationen innehållit hot, skulle inte TR gått emot åklagaren!
Att polisen skulle se att planeringen var att inte lämna spår? Då måste dom hittat spår, och SD sitta inne nu.

Men EnGodTanke, Hela denna utredning har ju mer eller mindre gått på sparlåga under sommaren. Det vet vi och andra fall har haft prioritering där människor sitter häktade. Därav är går han fortfarande fri, det är vad jag tror
Citera
2018-10-18, 17:04
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
De har väl fått ut allt (eller inget) av intresse och då finns väl ingen anledning att hålla det beslagtagna kvar?

Låter troligt. Varför hålla kvar något som visat sig inte ha någon betydelse för den fortsatta utredningen?

Vore intressant att veta hur EGT har fått den informationen och om det är SD:s gods eller närståendes.
Citera
2018-10-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu citerar jag dig för att få med ditt inlägg.
Men vänder mig till alla.

Funderar på detta.
Vad kan det vara för planering?

Förutom någon form av vapen, tillhygge kan jag som sagt tänka mig något slags inköp som ser graverande ut.

Kan han ha lurat ut henne?
Att den konversation han hade med henne på kvällen inte handlade om resan till Norge eller något liknande. En konversation som pågått tidigare, kanske något som fick henne mindre på sin vakt? Något som lockade ut henne?

Men att det ändå verkade som att Norgeresan var det som störde honom i botten. Efter att han fått veta det startade planeringen??

Vad har ni för tankar?

Norgeresan kan mycket väl ha varit droppen i en överfull mugg. Någon direkt planering är jag inte övertygad om men kanske låg det ett lägligt snöre i fickan. Det ligger väl någonstans i terrängen i så fall.
Citera
2018-10-18, 17:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
MV har tidigare skrivit om att utredningen påstår att mordet på LW var planerat. Detta påstående är anmärkningsvärt och har passerat tråden utan några större diskussioner kring detta påstående.
Utredningen har en MT och om MV uppgifter stämmer (tveksam) så är arbetshypotesen "planerat mord". För att komma till denna slutsats så MÅSTE det finnas starka indicier, någon form av teknisk bevisning, vittnesuppgifter, konkreta utpekanden mot den MT eller ett "mordvapen".
Anledningen till min tveksamhet gällande MV uppgifter om ett planerat mord beror i första hand på den enkla anledningen - MT är varken anhållen eller häktad.

Det finns m.a.o. motstridiga uppgifter i tråden jämte medias uttalanden om fallet. Jag menar att utredningen har en teori om gärning och GM, men inga konkreta bevis just nu som kan konstatera hur det hela gått till. De har de facto inte ens bevisning som håller för en häktning.

Ett planerat mord?

Ett mycket märkligt påstående och vad det nu ska grunda sig på vet väl ingen, skulle mordet vara planerat så borde det finnas mer bevis och indicier, definitivt tillräckligt för att MGM skulle sitta på "sannolika skäl" med restriktioner men så är ju inte fallet.

Troligen är det en teori som utredarna har och arbetar efter men med facit i hand så här långt ganska långsökt.

Fem månader har gått och lägger man ihop alla timmar som utredarna har jobbat så finner man att resultatet har blivit synnerligen magert, något känns väldigt fel, MGM är synad på längden och tvären och de når inte upp till "sannolika skäl" på honom, letar de efter spöken eller vad håller de på med.
Citera
2018-10-18, 17:21
Medlem
Citat:
ML:s motiv är att han kan ha känt sig förbisedd.
Vittnen på Läckö eventet reagerade på hans sinnesstämning när LW tyde sig till JH. ML och LW for dessutom dit tillsammans dagen innan.
Finns andra tecken på att dom var ett par under vintern. Även om dom, iaf från LW:s sida, bara var vänner så kan han känt sig förbisedd.
Det var någon som skrev att spelar man lyra på två strängar ksn en brista och man ksn spela vidare. Detta verkar vara SD:s lyra.
ML hade kanske en lyra med bara en sträng, som brast...
Han återträffade henne på ett tåg, sen var det geocaching för hela slanten för ML:s del, ofta med LW. Hans känslor hade tid att växa starka. Och vi tror ju att mordet är ett relationsmord i någon form.

Detta för an motivet. Om SD skulle ha ett motiv, så känner inte jag att just kärleken var en springande punkt. Han skulle iväg med HD. Skulle LW säga att hon inte vill ha med honom att göra, så hade han HD.

I så fall känns ett motiv med att LW hotar avslöja SD mer troligt. Men inte där heller tycker jag det finns tecken. LW verkade fokusera på JH och bygga deras relation, hon skulle till Norge dessutom. Varför då slänga ut hot? Jag tror inte på detta.

Tillvägagångssättet kan givetvis passa SD med, men det känns inte rätt.
ShHolms skriver ju lite undermedvetet till SD:s försvar. Varför ska LW gå till planket med SD, om hon nu inte ville veta av honom...?
Mordet skedde med tvekan. Jag har känslan att om SD snedtände till den graden skull det ske mer resolut.

Dom sagt, bara spekulationer och magkänsla.

SDs resa kan inte ha varit planerad, inte med HD i alla fall, för i så fall hade hon sökt semester som hon tydligen inte har gjort. Hon sjukskrev sig för att resa? Det är alldeles för många konstigheter för att det ska vara en slump. Nej, vi får nog se ett par bakom lås och bom snart.
Citera
2018-10-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kanske jag skall justera min text lite?
Om jag ändrar till "att Örebropolisen tror sig veta att mordet var planerat" -så är mitt påstående inte lika kategoriskt, men nettot lär bli ungefär detsamma.

Som jag minns det förekom en dialog mellan MV och CarlJanne75 där den senare ställde en rak fråga till MV och fick ett svar som innehållsligt motsvarar precis det jag skriver, dvs att Polisen anser mordet vara planerat.

Du bör nog justera din text rätt mycket om det är så att MV inte uttalat sig så konkret. "Indikationer på att det inte skett i affekt" och "någon form av planering" blir inte att Örebropolisen VET att mordet var planerat!
Citera
2018-10-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har du fått veta detta idag menar du?
Men kan inte beslagen återlämnats för att de är färdiga med dom?

Blir lite fundersam på vad du menar med "misstankarna måste gradvis ha försvagats." Det låter som någons tolkning? Inte att det är det polisen/ÅK sagt till SD?
Nä, det har dom inte sagt, mig vetligen. Det var en spekulation av en civilanställd inom myndigheten, och även min fråga/tanke.

Skulle dom hittat nått på något så tror jag inte dom släpper något?!
Min fria tolkning är att dom har kvar vissa saker fortfarande, men eftersom dom inte hittat nått på det dom testat så släpps det. Men om dom hittat nått på nått, så skulle dom inte släppa nått... nått sånt tänker jag.
Citera
2018-10-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Låter troligt. Varför hålla kvar något som visat sig inte ha någon betydelse för den fortsatta utredningen?

Vore intressant att veta hur EGT har fått den informationen och om det är SD:s gods eller närståendes.
Kan faktiskt vara närståendes gods. Vart lite osäker på den punkten nu. SD kan ju hämtar ut sina barns grejer?!
Citera
2018-10-18, 17:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som ett svar på din avslutande fråga svarar åtminstone jag ett klart: NEJ!

Men eftersom stora delar av tråddeltagarna inte gör annat än likt ensamma hundar ligger och väntar på att husse (MV) skall komma hem (återkomma i tråden), så är glädjen så stor och svansviftandet så intensivt när så sker, så nåt utrymme till kritiskt tänkande över de uppgifter h*n lämnar blir det inte plats för.

MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat, men det faktum att man ändå inte tar bort MGM=SD från gatan är ju minst sagt ögonbrynshöjande.

Två ord passar in här: "åsiktskorridoren" och "tunneltänkande".

Ajaja. Vad är det för jädra trams från din sida att påstå att ”MV PÅSTÅR att polisen VET”.

Att du ideligen hytter med pekpinnen så fort någons åsikt inte sammanfaller med din är illa nog. Men att gravt överdriva för att svartmåla en annan skribent...
Fy skäms på dej Carina

Din trovärdighetsfaktor är i starkt dalande.

MV skrev Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ajaja. Vad är det för jädra trams från din sida att påstå att ”MV PÅSTÅR att polisen VET”.

Att du ideligen hytter med pekpinnen så fort någons åsikt inte sammanfaller med din är illa nog. Men att gravt överdriva för att svartmåla en annan skribent...
Fy skäms på dej Carina

Din trovärdighetsfaktor är i starkt dalande.

MV skrev Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.”

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Intressant hur noga det är med exakta ordalydelse när MV skriver, men när andra skriver huggs det ned och skapas trådsanningar. Nu inte riktat till dig faktiskt, utan ett svar i ämnet.

Men håller med, viktigt att läsa och förstå vad inläggaren verkligen skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in