2018-10-18, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Våra telefoner fick vi tillbaka efter drygt en vecka så det har inget med telefoner beslag övergrepp i rättsak eller SD.s skickade sms att göra.

Eller deras äktenskapsskillnad.
Handlingen om äktenskapsskillnaden där har betänketiden sinat utt. Nu kan någon av HD eller SD själv skicka in ett papper dem båda tagit del av tillsammans med ett personbevis så blir de skilda. Har ingen av dem gjort det till 15Mars år 19 så förblir dem gifta och får då börja om på nytt om dem vill skilja sig. Dem handlingarna är även ofentliga som man kan köpa på rätten

Ingen av oss tittar snett på HD vi pratar alla som vanligt.

HD kan inte hjälpa att han skickat sms
det är inget vi pratar om.

Lugnar det ner sig här i tråden så ska vi skriva
dem uppgifter som är offentliga som vi hämtat på rätten.

Ok, tack!
Vi väntar och lugnar vår nyfikenhet, så får vi veta i sinom tid.
Citera
2018-10-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Fast hon kanske skrek av smärta efter att han hade lämnat platsen?
Det har jag också funderat på. Hon kanske var så skadad att hon skrek av smärta och rädsla, och GM det usla kräket sprang därifrån. Hoppas hen hör detta skrik varenda natt igenom resten av livet.
Citera
2018-10-18, 13:57
Medlem
Honan6s avatar
Det är lätt att skriva och hålla huvudet kallt i denna tråd när man inte har några personliga kopplingar till varken BO eller GM, men jag kan inte sluta tänka på de efterlevande barnen och andra närstående. Stackars, stackars pojken som fyllde 12 den dagen mamma upptäcks vara försvunnen. Tonårsbarnen, som hade en geocachebesatt mamma och en pappa utan ryggrad enligt 2:a exfrun som dessutom hängde ut barnen med LW på ett elakt och fult sätt på sin blogg, de blir granskade av oss trådläsare i det som delas på Sociala Media (Grattis på din födelsedag en dag försent, N**).

SD hänger sig åt att visa upp sina döttrar på många bilder och spelar teater för publiken. Tar även med en kompis till en av döttrarna.
Det här upplevs inte som en bra taktik i mina ögon. Är barnen verkligen med frivilligt på bild?
Citera
2018-10-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bara för att jag inte målar ut det då behöver det inte vara en lögn... eller?

Jag är inte intresserad av vad du skriver längre då du allt för mycket ljuger och drar på sanningen. Din enda agenda här är att rentvå SD-HD och svärta ner LW, men paradoxalt nog lyckas du med det omvända.
Citera
2018-10-18, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag ifrågasatte inte dina uppgifter (eller Zymbals för den delen) utan undrade ifall HD överhuvudtaget nu har något alibi alls.

Det har ju funnits mycket förgivettagna trådsanningar om HDs skäl till olika saker varpå jag undrar hur alibit ser ut nu efter uppgifterna från dig och Zymbal om att hon hursomhelst, oavsett orsak, inte var i jobb kvällen/natten för mordet. Frågan är alltså mer ställd utåt: vad kan HD tänkas ha angett för alibi om jobbalibi inte kunnat fås?

Polisen går ju envist ut med att bara SD finns som MGM, ändå har HD på många vis ett starkare motiv varpå man antar att hon måstat kunna ge ett bra alibi för att polisen så snabbt och sedan ihärdigt avfärdat henne som MGM.

Kanske hennes föräldrar? Det är ju bara föräldrarna och barnen HD pratar om.
Men barnen är nog för unga till att ge alibi.
Citera
2018-10-18, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag ifrågasatte inte dina uppgifter (eller Zymbals för den delen) utan undrade ifall HD överhuvudtaget nu har något alibi alls.

Det har ju funnits mycket förgivettagna trådsanningar om HDs skäl till olika saker varpå jag undrar hur alibit ser ut nu efter uppgifterna från dig och Zymbal om att hon hursomhelst, oavsett orsak, inte var i jobb kvällen/natten för mordet. Frågan är alltså mer ställd utåt: vad kan HD tänkas ha angett för alibi om jobbalibi inte kunnat fås?

Polisen går ju envist ut med att bara SD finns som MGM, ändå har HD på många vis ett starkare motiv varpå man antar att hon måstat kunna ge ett bra alibi för att polisen så snabbt och sedan ihärdigt avfärdat henne som MGM.

Jag tänker att det kanske inte måste vara den som har det i våra ögon starkaste motivet som är mördaren?

Dels vet vi ju inte hur starka känslor eller vilka tankar en person har runt händelser i dras liv. Inte heller kan man veta hur de hanterar dom om man inte känner personen väl. Kanske varken de själva eller närstående vet det.

För oss ter sig HDs situation som ett starkt motiv.

Men det är inte alls säkert att hon är den skyldiga utifrån enbart det. Hon kanske inte bara har alibi, utan kanske är helt inkapabel till att utföra ett mord på detta sätt. Hon kanske inte alls tycker att SDs otrohet är så jobbig som vi tycker att hon borde. Hennes kärlek till SD kanske har dött för länge sedan?

För oss kanske en annan persons motiv ter sig platt. Finns galningar som inte tål att kränkas för att något sagt något dumt till dom. Eller för att de bara har lust att mörda. Eller för att de har så stort kontrollbehov som de håller på att tappa greppet om...

Det är inte begripligt för oss att en 20-åring springer runt i spåren och dödar en joggande 60-åring som han inte kände. För honom är motivet någonstans där, men för oss blir det obegripligt. Knappt begripligt fast man nu vet att han tände på mycket äldre kvinnor. Men inte ens då... Vi anar att det är motivet. För gärningsmannen.

Vi vet av erfarenhet att många kvinnor varje år faller offer för kvinnofridskränkning. Detta leder i vissa fall (ca 13 fall/år) till döden. Inte sällan i samband med en separation.

För oss (de flesta) obegripligt...

Motivet är bara en del av det hela pusslet.
Citera
2018-10-18, 15:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att det kanske inte måste vara den som har det i våra ögon starkaste motivet som är mördaren?

Dels vet vi ju inte hur starka känslor eller vilka tankar en person har runt händelser i dras liv. Inte heller kan man veta hur de hanterar dom om man inte känner personen väl. Kanske varken de själva eller närstående vet det.

För oss ter sig HDs situation som ett starkt motiv.

Men det är inte alls säkert att hon är den skyldiga utifrån enbart det. Hon kanske inte bara har alibi, utan kanske är helt inkapabel till att utföra ett mord på detta sätt. Hon kanske inte alls tycker att SDs otrohet är så jobbig som vi tycker att hon borde. Hennes kärlek till SD kanske har dött för länge sedan?

För oss kanske en annan persons motiv ter sig platt. Finns galningar som inte tål att kränkas för att något sagt något dumt till dom. Eller för att de bara har lust att mörda. Eller för att de har så stort kontrollbehov som de håller på att tappa greppet om...

Det är inte begripligt för oss att en 20-åring springer runt i spåren och dödar en joggande 60-åring som han inte kände. För honom är motivet någonstans där, men för oss blir det obegripligt. Knappt begripligt fast man nu vet att han tände på mycket äldre kvinnor. Men inte ens då... Vi anar att det är motivet. För gärningsmannen.

Vi vet av erfarenhet att många kvinnor varje år faller offer för kvinnofridskränkning. Detta leder i vissa fall (ca 13 fall/år) till döden. Inte sällan i samband med en separation.

För oss (de flesta) obegripligt...

Motivet är bara en del av det hela pusslet.

Jag invänder verkligen inte mot klokheten i det du förklarar eller hur våld mot kvinnor brukar ske. Min fråga är mer rent konkret vad (bevis, indicier, alibin hos andra i LWs krets) som gjorde att polisen så tidigt fattade sikte på uteslutande SD som ensam GM varvid HD lämnades därhän.

Även om starkt motiv inte gör HD till en GM bara för det, så borde polisen väl initialt ändå följt tanken åt hennes håll? Alltså innan de tagit reda på hur det förhöll sig. Och även misstänkt att HD kunnat blivit tvingad/övertalad/manipulerad att hjälpa SD som GM efteråt varvid hennes hus rimligen borde spärrats av också. Vilket nu inte verkar ha gjorts?

Även HD som offer för en otrogen man som därtill är MGM borde ju ha varit intressant att titta nämre på då hon kunnat veta något. Nu verkar det ju som att man väldigt tidigt knappt prövade HDs involvering (som vittne, som anhörig, som medhjälp eller som MGM) utan direkt gick på SD som uteslutande ensam GM. Det är det jag finner märkligt och antar borde bestå i en kombination av mycket besvärande indicier för SD och starkt alibi för HD. Hon har helt enkelt inte kunnat vara på plats och därav kan hon inte vara intressant alls för utredningen? – Och där tänker jag att barn eller även föräldrar bör utgöra relativt svaga alibin då de står i beroendeskap som anhöriga.

Jag undrar alltså, oavsett HDs oskuld eller ej, vad som direkt fäste polisblicken på enbart SD.
Citera
2018-10-18, 15:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ska göra ett försök att ta tråden till kärnpunkten - Mordet på LW.

Allt och mer där till har analyserats på SD och HD. Polisen har under 5 månader inte kommit i mål. Deras uttalanden väcker lite tveksamheter om dom kommit framåt, känns det som. Viss tröst finns i uttalandena med.
Triggers för SD är: Tappar HD mer konkret med hennes flytt ut ur huset. Kanske tappar LW. Rökutvecklingen hemma. Massa saker händer runt honom vid denna tid.

När jag tänkte igenom alla detaljer igen, så har jag svårt att släppa villan närmast MP. Rätta mig nu om jag misstolkat nått, men det är en (f.d) polis som varit anmäld som bor där? Var det inte dessutom som så att LW lockade med en granne längs gatan att geocacha någon gång?
Självklart borde han vara kontrollerad och allt, men en polis har väl bättre kunskap än allmänheten hur man ska både dölja ett brott och ha ett tillräckligt bra alibi?!

Har även svårt att inte fokusera på ML, där tidskedjan är nästa för bra, hem på söndagen efter 14dagar i USA, geocachar på måndagen, hinner då mer eller mindre exakt hem till LW. Det går verkligen hand i hand.
Starkt motiv tycker jag mig skönja med, starkare än SD faktiskt.

Sedan har vi random som ligger och skvalpar.

Fakta: Avbrutna chattandet, dörr öppen, ev.blodspår, 150m bort till mordplatsen och dom utdragna skriken.
Även om jag känner att det finns väldigt många triggers för SD att begå mordet, så känns inte tillvägagångssättet och mordet som SD.

Alla som ropar "Ja med andra är ju kontrollerade". Ja, säkert. Men inte lika hårt kollade som SD och han har dom inte knutit till mordet än....

De två fetade:

1. Vad har ML för motiv som är starkare än SD:s?

2. Varför kan inte tillvägagångssättet kopplas till SD som mördare?
Citera
2018-10-18, 15:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
""”Cyklat förbi med tjatig vän, tillika entusiastisk cachare, hängde med in i skogen och blev den som hittade den - min första! Samma kväll hade han skapat mitt konto.”"
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=be818492-dfd7-4fd5-a5b6-62738d3a9d61
https://www.flashback.org/sp64225597

Det var vad jag hittade nu.
GilGilsson vet nog mer. Men jag har något diffust minne av att det var SD som gav henne namnet. Tyvärr är ju minnet ofta så att det "drar förhastade slutsatser" av sig självt. Dvs av texten ovan, drar man snabbt slutsatsen att han gav henne namnet också.

Så hoppas på att någon hittar något svar i frågan.

SD kan väl ha frågat LW vad hon ville ha för nick?
Citera
2018-10-18, 15:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Fast det gör du ju faktiskt. flashbackfollower är inte en oärlig medlem. Däremot upplever jag SDs försvarsteam som riktigt oärliga.

Flashbackfollower:
1.En narcissist, som behöver ständig bekräftelse
2.En magisk vänskap som gör allt för att förföra
3.SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas.
4.Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD
5. Det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
6.De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.
7.Han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande.
8.Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också?
9.Vilken seger att förföra sin egen pastor,
10.Det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst
11. Hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
12. Dynga som skapats i SDs svartsjuka hjärna.
13.Tror ni arbetskollegor att HD blev misshandlad av SD?
14. Brukade hon ha kortidsfrånvaro och oklara blåmärken?

- Du kan inte med självaktning tycka att ovanstående rader är en ärlig beskrivning av nämda MGM, , glendale ?
Jag påstår det demonstrerar egen mentalt plågsam syn på uttryckt manliga personer som avdagatagandet av LW används till att för oss lägga i dagen.

- För er som tycker det är OffT så är det till trådens förtjänst om vi hjälps åt att utan egna sexual-moraliska värderingar beskriva dom inblandade med hela den personliga dignitet vilka vi alla är värda att omfattas av.
Citera
2018-10-18, 15:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
SD kan väl ha frågat LW vad hon ville ha för nick?

Så kan det vara.

Jag tycker mig bara minnas att det var SD som valde det.
Bäst att låta det var osagt, eftersom jag tänker att man lätt gör en tankevurpa av det här.
Citera
2018-10-18, 15:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag invänder verkligen inte mot klokheten i det du förklarar eller hur våld mot kvinnor brukar ske. Min fråga är mer rent konkret vad (bevis, indicier, alibin hos andra i LWs krets) som gjorde att polisen så tidigt fattade sikte på uteslutande SD som ensam GM varvid HD lämnades därhän.

Även om starkt motiv inte gör HD till en GM bara för det, så borde polisen väl initialt ändå följt tanken åt hennes håll? Alltså innan de tagit reda på hur det förhöll sig. Och även misstänkt att HD kunnat blivit tvingad/övertalad/manipulerad att hjälpa SD som GM efteråt varvid hennes hus rimligen borde spärrats av också. Vilket nu inte verkar ha gjorts?

Även HD som offer för en otrogen man som därtill är MGM borde ju ha varit intressant att titta nämre på då hon kunnat veta något. Nu verkar det ju som att man väldigt tidigt knappt prövade HDs involvering (som vittne, som anhörig, som medhjälp eller som MGM) utan direkt gick på SD som uteslutande ensam GM. Det är det jag finner märkligt och antar borde bestå i en kombination av mycket besvärande indicier för SD och starkt alibi för HD. Hon har helt enkelt inte kunnat vara på plats och därav kan hon inte vara intressant alls för utredningen? – Och där tänker jag att barn eller även föräldrar bör utgöra relativt svaga alibin då de står i beroendeskap som anhöriga.

Jag undrar alltså, oavsett HDs oskuld eller ej, vad som direkt fäste polisblicken på enbart SD.
HD hade antagligen inte bett om någon träff med LW den kvällen som SD gjort. Hon har väl heller inte misshandlat eller ofredat LW som SD gjort. Våldet kanske var väl kraftigt för att vara en kvinnas verk. Hon hade alibi? Män är oftare mördare än kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in