2018-10-18, 16:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Nu citerar jag dig för att få med ditt inlägg.
Men vänder mig till alla.

Funderar på detta.
Vad kan det vara för planering?

Förutom någon form av vapen, tillhygge kan jag som sagt tänka mig något slags inköp som ser graverande ut.

Kan han ha lurat ut henne?
Att den konversation han hade med henne på kvällen inte handlade om resan till Norge eller något liknande. En konversation som pågått tidigare, kanske något som fick henne mindre på sin vakt? Något som lockade ut henne?

Men att det ändå verkade som att Norgeresan var det som störde honom i botten. Efter att han fått veta det startade planeringen??

Vad har ni för tankar?
Citera
2018-10-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tror inte hon "gick" av fri vilja, då skulle hon inte lämnat dörren på glänt. Nej hon blev släpad/tvingad dit.
Inget vidare "försvar" va?
Det skulle kunna förklara dom initiala uppgifterna om blodspår, som MV backade på sen.
Men skulle inte barnen vakna?
Varför väntade LW att skrika till bakom planket?
Hör/synvittnet hade väl trätt fram tidigare?
Citera
2018-10-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.
Jag skulle inte tro att det säger ngt om misstankegraden utan mer att de föremålen är färdiganalyserade. Det kan innebära att det inte är överklagandet avbeslag som ska upp i TR 22/10. Vi får väl se.
Citera
2018-10-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Funderar på detta.

Förutom någon form av vapen, tillhygge kan jag som sagt tänka mig något slags inköp som ser graverande ut.

Att den konversation han hade med henne på kvällen inte handlade om resan till Norge eller något liknande. En konversation som pågått tidigare, kanske något som fick henne mindre på sin vakt? Något som lockade ut henne?

Men att det ändå verkade som att Norgeresan var det som störde honom i botten. Efter att han fått veta det startade planeringen??

Vad har ni för tankar?

Konversationen innan kan innehålla hot. Det betyder att han haft våld i åtanke, även om man skulle kunna få det till jargong. Men jag tror att planeringen mest hade att göra med att inte lämna spår. Kanske att lura ut också?
Citera
2018-10-18, 16:42
Medlem
Citat:

Funderar på detta.

Vad har ni för tankar?
Jag tycker KSP:s inlägg väcker frågan om det ens stämmer.
Jag har ju dessutom fått MV att backa på ett antal punkter, så detta kan vara en sådan uppgift som hen misstolkat?!
M.a.o än så länge bara en spekulation (som vi ändå ska ha i åtanke)
Citera
2018-10-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Var läste du att MV påstår att Örebropolisen i nuläget vet att mordet var planerat?
Kanske jag skall justera min text lite?
Om jag ändrar till "att Örebropolisen tror sig veta att mordet var planerat" -så är mitt påstående inte lika kategoriskt, men nettot lär bli ungefär detsamma.

Som jag minns det förekom en dialog mellan MV och CarlJanne75 där den senare ställde en rak fråga till MV och fick ett svar som innehållsligt motsvarar precis det jag skriver, dvs att Polisen anser mordet vara planerat.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-18 kl. 16:49.
Citera
2018-10-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Redo för Trubbel kanske?
”Jag hade hammaren beredd under kavajen...”
Just det. Även Monica Z. Ständigt denna hammare. Nu får Rosamund ursäkta eftersom jag steppar in på psykologiområdet som ligger utanför min profession inom neuroscience.
Det finns undersökningar vars resultat tyder på att kvinnor ogillar att använda direkt våld. De ogillar också stickande och skärande våld,samt blodsspillan. Däremot kan de tänka sig att använda verktyg som en förlängd arm.
Likt en kvast för att slå en råtta, eller en kratta för att få bort en orm. På så vis kan en hammare förklaras vara ett sätt att oskadliggöra någon utan att det känns för våldsamt.
Citera
2018-10-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Konversationen innan kan innehålla hot. Det betyder att han haft våld i åtanke, även om man skulle kunna få det till jargong. Men jag tror att planeringen mest hade att göra med att inte lämna spår. Kanske att lura ut också?
Skulle konversationen innehållit hot, skulle inte TR gått emot åklagaren!
Att polisen skulle se att planeringen var att inte lämna spår? Då måste dom hittat spår, och SD sitta inne nu.
Citera
2018-10-18, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Under dagen fick jag besked att misstankarna måste gradvis ha försvagats. Anledningen ska tydligen vara att mycket av det beslagtagna har återlämnats. Vet inte om det är rätt tolkning och om polisen jobbar så.

Har du fått veta detta idag menar du?
Men kan inte beslagen återlämnats för att de är färdiga med dom?

Blir lite fundersam på vad du menar med "misstankarna måste gradvis ha försvagats." Det låter som någons tolkning? Inte att det är det polisen/ÅK sagt till SD?
Citera
2018-10-18, 16:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Flashbackfollower:
1.En narcissist, som behöver ständig bekräftelse
2.En magisk vänskap som gör allt för att förföra
3.SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas.
4.Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD
5. Det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
6.De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.
7.Han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande.
8.Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också?
9.Vilken seger att förföra sin egen pastor,
10.Det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst
11. Hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
12. Dynga som skapats i SDs svartsjuka hjärna.
13.Tror ni arbetskollegor att HD blev misshandlad av SD?
14. Brukade hon ha kortidsfrånvaro och oklara blåmärken?

- Du kan inte med självaktning tycka att ovanstående rader är en ärlig beskrivning av nämda MGM, , glendale ?
Jag påstår det demonstrerar egen mentalt plågsam syn på uttryckt manliga personer som avdagatagandet av LW används till att för oss lägga i dagen.

- För er som tycker det är OffT så är det till trådens förtjänst om vi hjälps åt att utan egna sexual-moraliska värderingar beskriva dom inblandade med hela den personliga dignitet vilka vi alla är värda att omfattas av.

Alltså har du ingen självinsikt alls?
Ska jag behöva länka till dina inlägg om LW?
Citera
2018-10-18, 16:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Har du fått veta detta idag menar du?
Men kan inte beslagen återlämnats för att de är färdiga med dom?

Blir lite fundersam på vad du menar med "misstankarna måste gradvis ha försvagats." Det låter som någons tolkning? Inte att det är det polisen/ÅK sagt till SD?

Och EGT hävdar att de inte träffar SD särskilt ofta.
Finns nog ingen i tråden som tror på det.
Citera
2018-10-18, 16:53
Medlem
Honan6s avatar
Det enkla svaret kan vara att SD blev galen för att LW inte svarade honom på Messenger när han satt övergiven i sitt ödsliga hus. SVARA SVARA SVARA! Inget svar och han tog sig till henne, bultade på dörren och hon öppnade dörren med mobilen i handen som han norpade och drog iväg. Hon följde upprört efter och det blev hennes sista steg i livet. Allt p g a en dåre som inte borde/bör gå lös.
Möjligt att hon hann berätta att hon fick besök när han dök upp. Frågan är bara vem det kan vara i hennes stora nätverk. Ingen som skulle berätta det för SD iaf - det kan han glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in