Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
De två fetade:
1. Vad har ML för motiv som är starkare än SD:s?
2. Varför kan inte tillvägagångssättet kopplas till SD som mördare?
ML:s motiv är att han kan ha känt sig förbisedd.
Vittnen på Läckö eventet reagerade på hans sinnesstämning när LW tyde sig till JH. ML och LW for dessutom dit tillsammans dagen innan.
Finns andra tecken på att dom var ett par under vintern. Även om dom, iaf från LW:s sida, bara var vänner så kan han känt sig förbisedd.
Det var någon som skrev att spelar man lyra på två strängar ksn en brista och man ksn spela vidare. Detta verkar vara SD:s lyra.
ML hade kanske en lyra med bara en sträng, som brast...
Han återträffade henne på ett tåg, sen var det geocaching för hela slanten för ML:s del, ofta med LW. Hans känslor hade tid att växa starka. Och vi tror ju att mordet är ett relationsmord i någon form.
Detta för an motivet. Om SD skulle ha ett motiv, så känner inte jag att just kärleken var en springande punkt. Han skulle iväg med HD. Skulle LW säga att hon inte vill ha med honom att göra, så hade han HD.
I så fall känns ett motiv med att LW hotar avslöja SD mer troligt. Men inte där heller tycker jag det finns tecken. LW verkade fokusera på JH och bygga deras relation, hon skulle till Norge dessutom. Varför då slänga ut hot? Jag tror inte på detta.
Tillvägagångssättet kan givetvis passa SD med, men det känns inte rätt.
ShHolms skriver ju lite undermedvetet till SD:s försvar. Varför ska LW gå till planket med SD, om hon nu inte ville veta av honom...?
Mordet skedde med tvekan. Jag har känslan att om SD snedtände till den graden skull det ske mer resolut.
Dom sagt, bara spekulationer och magkänsla.