Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Det är Du som har klagat på mitt inlägg... jag har gjort en pudel och skrivit "ev mördare"!
Mitt samvete är rent...
I tråden diskuteras vem som är ev mördare och ev varför... SD ligger på 1:a plats än så länge hos mig.
Du försöker få in att LW är en svag kvinna för att hon inte ändrat sitt nick i geo-kretsar... varför?
Ärligt talat förstår jag inte varför du inte bara rakt av gick in och strök ditt inlägg. Som jag skrev, så hade jag i så fall raderat mina och ingen större skada hade då hunnit ske.
(det fetade)
Nej.
Jag har inte minsta orsak till att försöka förkrympa en mördad trebarnsmamma. Jag försöker få en så klar bild som det bara går av denna aktiva och levnadsglada kvinna.
Jag vill inte göra henne svag, men vi har ju alla våra svagare sidor, alldeles oavsett hur habila vi är i yrkes- och famljelivet. Att få en så hel bild av LW innebär inte att elakt behöva värdera hennes tillkortakommanden.
Kanske bäst att jag ger dig ett exempel? Ett exempel där du inte behöver tro att det handlar om personen LW.
Säg att en random kvinna hittas mördad och Polisen tidigt misstänker att det är ett ex som dödat henne. Kvinnans liv visar vid kartläggning till en början inget anmärkningsvärt, utan hon framstår som helt blank vad gäller umgänge, beteende etc.
Exet förblir huvudmisstänkt ända tills det framkommer att den mördade kvinnan under en längre tid anonymt på ett välkänt/ökänt skvallerforum uttryckt starkt hat mot chilenare. Det visar sig att hennes identitet blivit avslöjad. Tror du inte att Polisen då även skulle börja intressera sig för populationen chilenare som ev innehållande en gärningsperson?
Om inte en mördad persons hela personlighet kartläggs, så kan vederbörandes okända, mindre smickrande (typ svaga) sidor hämma en bred och förutsättningslös utredning.
Säger jag.