Citat:
Tolerans får man av allt och det är lite individuellt. Jag har inte kört tillräckligt länge själv för att ha märkt tolerans. Kör 36-54 mg concerta. Grejen med metylfenidat är att det funkar direkt och man uppnår ingen sk. Steady state nivå som med andra läkemedel pga den korta halveringstiden om man nu inte tar utspritt jämnt över hela dygnet.
Jag började märka effekt på 36 mg och som sagt ganska direkt. Mer motivation, lite bättre mående, pigghet, mer framåt.
Många med adhd gillar annars voxra. Kan vara något att prova innan. Går även att kombinera med lägre dos metylfenidat om det behövs.
Jag själv fick tinnitus av den men ska eventuellt göra ett nytt försök snart.
Jag började märka effekt på 36 mg och som sagt ganska direkt. Mer motivation, lite bättre mående, pigghet, mer framåt.
Många med adhd gillar annars voxra. Kan vara något att prova innan. Går även att kombinera med lägre dos metylfenidat om det behövs.
Jag själv fick tinnitus av den men ska eventuellt göra ett nytt försök snart.
Jag fattar. Vilken dos fick du börja med? Och hur många kilo väger du om man får fråga?
Voxra känner jag till, käkat i snart ett år och tycker väl att det är den ända medicin som har fungerat relativt.. Men vet inte om det är placebo längre för förut fick jag någorlunda ernergi och ville hitta på saker. Nu är jag tillbaka på ruta 1 känns det som.
Det jag har hunnit göra på min utredning so far är:
Träff 1: Pratade lite kort om vad jag kände, hur jag mår och vad som är negativt.
Träff 2: WAIS - test / även samtal med min mor har genomförts.
Vad mer behöver jag göra för att få en diagnos? När diagnosen är ställd, när får jag börja med mina mediciner? Läste nånstans att jag måste fortfarande gå och lämna urinprov även efter jag har en fått diagnos, stämmer det?
Mycket frågor, fattar om du inte pallar svara på alla.. Tack för hjälpen i alla fall