2018-10-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Är Åkesson en grupp på Facebook?
Du anser att Admins i en grupp på Facebook skall vara ansvariga för vad varje person gör?
Fast det gäller bara jäh?
Så alla andra gruppers admin på Facebook behöver inte vara ansvariga för alla?
Rätt enkel fråga?

Hur spelar det någon roll om Åkesson är en grupp på FB eller inte? Samma argument kan appliceras oavsett.

Nej det gäller inte bara #JÄH, det gäller ALLA hycklande idioter som försöker tillämpa dubbla måttstockar.

Så tar du avstånd från #JÄH som tillåter uttalanden som dessa eller tycker du alltså det är helt okej att använda generaliserande "by proxy" argument så som man försöker använda mot Åkesson och därigenom även ska få använda mot #JÄH?

Så hur ska du ha det? Du kan inte få båda även om du försöker låtsas som ingenting och vara en hycklare i största allmänhet
Citera
2018-10-16, 23:36
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nope, länken läggs ut här ofta. Det har även skrivits i denna tråd att kartläggningen av jäh medlemmar fortsätter..
Så?

Så du håller med om att vad NMR-medlemmar sysslar med på privat tid inte ska återspegla organisationen?
Citera
2018-10-16, 23:38
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Trams? Aftonbladet, Expressen bla skrev om att människor hade blivit dödshotade av SD sympatisörer.
Det skrevs om att människor inte vågade ha sina profiler öppna.
Minnet är kort.

Som att folk inte har blivit mordhotade av vänstern? Det la ju Avpixlat upp liksom.
Citera
2018-10-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Hur spelar det någon roll om Åkesson är en grupp på FB eller inte? Samma argument kan appliceras oavsett.

Nej det gäller inte bara #JÄH, det gäller ALLA hycklande idioter som försöker tillämpa dubbla måttstockar.

Så tar du avstånd från #JÄH som tillåter uttalanden som dessa eller tycker du alltså det är helt okej att använda generaliserande "by proxy" argument så som man försöker använda mot Åkesson och därigenom även ska få använda mot #JÄH?

Så hur ska du ha det? Du kan inte få båda även om du försöker låtsas som ingenting och vara en hycklare i största allmänhet

Du svarar inte på min fråga. Det anses här att gruppen jäh admins ska vara ansvariga för vad 75000 medlemmar gör med sina privata fb profiler.
Då frågar jag igen, ska denna regel gälla alla grupper på Facebook eller?

Enkel fråga
Citera
2018-10-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men helvete vad du är trögfattad! För femtielfte gången:
Vi är nu 75 000 medlemmar i facebookgruppen som kämpar tillsammans mot hat och hot, rasism, sexism, homofobi & funkofobi m.m. på sociala medier.

Medlemmar tipsar varandra om var gruppen behövs för att ge stöd till den som blir utsatt för att stötta med nyanserade kommentarer och informera om vägar till faktagranskad information. Ingen ska behöva stå upp mot hatet ensam.
https://www.jagarhar.se/

Hela syftet med gruppen är att medlemmarna ska verka för ett bättre samtalsklimat på nätet. Då ska medlemmarna INTE själva bete sig som mobbare, trakassera, sprida hat och så vidare. HUR jävla svårt är det att fatta?
Fast då får väl de som blir drabbade av enskilda personer anmäla till Facebook.
Hur svårt kan detta vara?
Jag frågar dig också, skall admins för jäh vara ansvariga för vad varje enskild person gör på Facebook?
Citera
2018-10-18, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Så du håller med om att vad NMR-medlemmar sysslar med på privat tid inte ska återspegla organisationen?

Är NMR en facebookgrupp? Har inte sett någon på länge där.
Hela kartläggningen och alka Terrormanualer finns på gamla gangrapesweden sida som numera finns på NMR hemsida.
Den länken läggs ut här. Häxjakten på medlemmar fortsätter och hängs ut på en nazistsida.
Du kanske tycker det är okej?
Citera
2018-10-18, 13:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Fast då får väl de som blir drabbade av enskilda personer anmäla till Facebook.
Hur svårt kan detta vara?
Jag frågar dig också, skall admins för jäh vara ansvariga för vad varje enskild person gör på Facebook?
Du fattar fortfarande inte vad frågan handlar om. Facebook har tydliga regler som givetvis gäller för alla användare.

Problemet är att gruppen #jagärhär som säger sig verka för något bra har medlemmar som agerar tvärtemot gruppens syfte. Det är hyckleri. Hyckleri är inte förbjudet – det är bara ett vidrigt beteende.
Citera
2018-10-18, 14:31
Medlem
Citat:
Du svarar inte på min fråga. Det anses här att gruppen jäh admins ska vara ansvariga för vad 75000 medlemmar gör med sina privata fb profiler.
Då frågar jag igen, ska denna regel gälla alla grupper på Facebook eller?

Enkel fråga

Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster

Är du blind eller försöker du bara ducka för frågan som kommer efter där du efterfrågas själv ta ställning?

För att du inte ska kunna komma med några undanflykter denna gång så försöker jag förklara extra tydligt då du inte ens verkar ha läst det första svaret:

Om man som grupp(FB grupp) försöker tillämpa "guilt by proxy" gentemot folk man ogillar så ska även FB gruppen själva kunna ställas till svars enligt samma logik.
SPECIELLT en grupp som påstår sig stå för "god ton".

Återigen frågan till dig:
Ska bara andra kunnas dra till ansvar för anledningar som #JÄH medlemmar hittar på eller ska även #JÄH kunna ställas till svars med samma logik som #JÄH användarna (och mods) använder?

JA eller NEJ?

Om JA så får du acceptera att folk försöker ställa #JÄH "inför rätta" enligt deras egen logik.
Om NEJ så betyder det implicit att du tar avstånd från #JÄH då stora delar av gruppen (inklusive mods) använder denna logik för att kunna skylla saker man ogillar på människor man ogillar.

Så hur ska du ha det?
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-10-18 kl. 14:40.
Citera
2018-10-18, 20:44
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Är NMR en facebookgrupp? Har inte sett någon på länge där.
Hela kartläggningen och alka Terrormanualer finns på gamla gangrapesweden sida som numera finns på NMR hemsida.
Den länken läggs ut här. Häxjakten på medlemmar fortsätter och hängs ut på en nazistsida.
Du kanske tycker det är okej?

Så du håller med om att enskilda medlemmar i NMR inte ska påverka synen på gruppen i sig? Eller är du en megahycklare och menar att det finns olika måttstockar för olika organisationer?
Citera
2018-10-19, 17:53
Medlem
Tycker det är lite intressant ändå när #JÄH-medlemmar inte har några problem när "fejk" (kan vara fejk eller ej, personligen vet jag ej) twitter konton uppdagas och stängs ner, se: https://www.jagarhar.se/kolumnen/frihet-och-ansvar-pa-twitter/

Citat:
Utifrån en analys av data nedtankad från Twitter hävdar @netwarsystem att @daccraft var en av de 20 flitigaste att sprida uppgifter på temat ”valfusk” under valrörelsen.

Med andra ord var kontots budskap helt förenligt med tankegodset som cirkulerar inom alternativhögern.

Dvs att man försöker i blogginlägget länka nämnda twitter kontot med alternativhögern.

Sedan blir det oerhört problematiskt när ett fejk-konto med stor följarskara på vänstersidan uppdagas:

Citat:
Jeanette 🇸🇪 demokrat 📎 #PRU
@migmodig
Kom igen nu @Expressen ni ska väl granska alla inte bara beställningsjobb från en politisk falang? Annars kan man ju tro att ni inte längre är oberoende media utan 😳....köpt🙄🤦🏻‍♀️

Citat:
Kent Flink
‏@KentFlink1
Högertrollens hat mot C som står upp mot nazister fascister i M/KD/SD är under all kritik.

Citat:
Kent Flink
‏@KentFlink1
Problemet är att Moderaterna drevar mot en Centerpartist pga att C nobbar M/SD/KD rasisterna☺

Citat:
Med tanke på den krigsförklaring som den borgerliga opinionsbildaren uttalade tydligt så borde alla redaktioner ha heads up för vilken agenda de spelar i händerna genom att delta i det som faktiskt är ett politiskt drev.
Gillas av Lena Johansson

Expressen-artikeln som nämns i första twitterinlägget:
https://www.expressen.se/nyheter/viktig-politik-twittrare-anklagas-ha-falsk-identitet/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_s ource=twitter&social=twtr

Min anmärkning:
Det är en PÅSTÅDD Centerpartist men då kontot väldigt tydligt är fejk så skulle jag ta det påståendet med en smula salt.

Edit: Liten fotnot men ändå ganska roande. Researchgruppens (AFA anknuten) Loan Sundman tycker det är enormt problematiskt att man avslöjar fejk-konton på vänstersidan samtidigt som hon bokstavligen har/hade som jobb att hänga ut liknande på högersidan.
Se exempel: https://twitter.com/ainecal/status/1052963556319211520?s=21

Citat:
Uppmaning till alla som värnar om #yttrandefrihet och #åsiktsfrihet anmäl @expressen för detta pressestetiska regelbrott. @Telejampa är inte av allmänintresse, han är en privatperson. https://po.se/
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-10-19 kl. 18:08.
Citera
2018-10-21, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Gör ni inte? Är ni inte? Tidigare i tråden skrev du detta: https://www.flashback.org/sp63278465

Bland det du citerat och som du skriver att det är exakt så som du fått information om att gruppen ska jobba hittar vi:

"gruppen ska stoppa hatet på nätet"
"Vi finns till för att stoppa hatet"
"syftet med gruppen är att fler ska komma till tals och kunna föra goda samtal i en trygg miljö utan hat och hot."
"Om kommentarsfälten är hatiska är det en aktion för oss."

Men nu hävdar du alltså att hat är fullt tillåtet och till och med kan vara bra, hot är inget ni kämpar emot och att det istället är "hårda ord" ni opponerar er emot och att ni använder "det goda ordet" för att kväsa det "hårda" ordet?

Det leder oss förutom konstaterandet av din inkonsekvens egentligen inte till något annat än att istället för att det är orden "hat" och "hot" som är i behov av definition så är det "det hårda ordet" och "det goda ordet" som är i behov av detsamma.

Så säg mig, vilka är de hårda orden som inte får förekomma i kommentarsfält? Och vad är det magiska goda ordet som kräver att en aktivistgrupp introducerar det på Internet?

Genom att diskutera vänligt men ibland kanske bestämt i stor omfattning mot de som vräker ut sig en massa skit visar vi hur det goda samtalet går till. Någon gång lär de lära sig men just nu försvinner de bara bort och det vill vi ju inte.

Definition av hat är inget jag kan starta upp då det kommer att leda till en oändlig diskussion. Jag tror dock att du vet vad jag menar med det så inte heller om diskussionen om diskussionen behöver det bli en diskussion.
Citera
2018-10-21, 09:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Genom att diskutera vänligt men ibland kanske bestämt i stor omfattning mot de som vräker ut sig en massa skit visar vi hur det goda samtalet går till. Någon gång lär de lära sig men just nu försvinner de bara bort och det vill vi ju inte.

Definition av hat är inget jag kan starta upp då det kommer att leda till en oändlig diskussion. Jag tror dock att du vet vad jag menar med det så inte heller om diskussionen om diskussionen behöver det bli en diskussion.
Problemet är att ni varken definierar vad som är ”skit” eller vad som är ”hat”. Det ni i verkligheten gör är att motarbeta de med åsikter som inte passar er med trams och mobbing.

#jagärhär fyller kommentarsfälten med trams och personagrepp på åsiktsmotståndare. Du och dina gelikar är troll per definition:
Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

För mig är det ofattbart attt människor kan välja att lägga sin tid på att tramsa och mobba på nätet. VAD driver egentligen #jagärhär och deras gelikar? Det tycks som att pengar och offentlighet driver Dennerts. Men VAD driver de övriga. Är det ren jävla elakhet och möjligheten att få mobba i ”godhetens” namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in