2017-02-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
...men ni anser att hat och hot är åsiktsfrihet...

Nej, hat är en känsla, inget annat. Ett hot är något man kan framföra, och är det olaga hot är det givetvis olagligt och straffbart och går inte under yttrandefrihet. Ett HAT däremot, är som sagt en känsla. Precis som glädje, rädsla, ilska eller avund. Man kan inte "framföra" ett hat.

Citat:
Man skriver sin åsikt och kommer med argument men man håller sig ifrån hat...

Hur i hela friden vet du det? Hur någon känner när de argumenterar och diskuterar? Ja, förutom då om någon uttryckligen skriver "jag känner ett sådant hat och därför skriver jag detta..." och det bör väl inte vara särskilt vanligt förekommande?
Citera
2017-02-10, 15:44
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
De ofina åsikterna? Refererar du till hot och hat? Det är det vi står upp emot. Inget politiskt ställningstagande alls. Det kvittar hur många ggr jag förklarar vad gruppen gör så förstår ni inte det ändå tydligen.
Det beror på det enkla faktum att du märkligt nog inte är ensam om de där globerna i framkant av huvudet som gör att du kan betrakta omvärlden. Det hjälper inte vad du säger eftersom det är uppenbart att det är felaktigt eftersom vi med egna ögon kan se vad gruppen gör.

Du vägrar dessutom konsekvent att svara på min enkelt ställda fråga; Hur kommer det sig att man inte agerar mot de kända näthatare som är medlem i gruppen utan istället omhuldar dem? Så länge de finns kvar och det inte ageras så ljuger ni helt enkelt. Både om det och om det mesta annat. Det finns över 2000 inlägg och alla som säger sig på olika sätt att ha talat för denna grupp i denna tråd misslyckas med eller struntar i att förklara sig. Vissa ägnar sig dessutom ironiskt nog åt näthat.
Citera
2017-02-10, 16:26
Medlem
Citat:
De ofina åsikterna? Refererar du till hot och hat? Det är det vi står upp emot. Inget politiskt ställningstagande alls. Det kvittar hur många ggr jag förklarar vad gruppen gör så förstår ni inte det ändå tydligen.
Säger det igen, förut fungerade det att hota och hata för att tysta ner de som stod upp mot speciellt SD men även andra, det funkar inte idag. Det är det vi gör. Hur svårt kan det vara att förstå? Ni säger inte emot att det faktiskt var så förut, då kväste man alla som skrev nått mot SD och hotade, mordhotade osv. Idag fungerar inte det, vi är många som står upp mot det. Sen kan ni sitta här och plocka ut hur många exempel ni vill om att några också skriver vad just dom själva tycker. Vi säger inte till någon vad man ska skriva. Men hot och hat fungerar inte längre. Vet inte hur många ggr jag ska behöva skriva det.

60 792 i gruppen nu för övrigt....
Antingen har du väldigt svårt att förstå, eller så väljer du att blåljuga. Du har fått sju exempel på JÄH inlägg som förespråkar invandring. Det är bara en mycket liten del av de invandringspolitiska som fullständigt dränker tråden https://www.facebook.com/MetroSverige/posts/1306744186014961?comment_id=1306900845999295&comme nt_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R1%22%7D

Artikeln är av Viktor Banke som förespråkar fri anhöriginvandring. Viktor Banke är asylrättsjurist som lever på asylindustrin och det är skattebetalarna som betalar han lön.

De inlägg jag valt ut och postade innan, är märka #jagärhär. Men det syns tydligt att de andra också är JÄH-aktivister. Något direkt hat förekommer INTE det finns 2 mindre välformulerade kommentarer.

Här är lite ofina åsikter. Det är inte hot eller hat.
Citat:
Magnus Jonsson Absolut, tur då att inget sägs om att detta MÅSTE ske i Sverige. Naiviteten kring detta är störande, men hej vi kan ju bli nya Grekland. Sätt landet i konkurs.

Magnus Söderlund Var ska familjerna bo?

Roger Johansson Nån klok har sagt att man ska hjälpa dom där hjälpen behövs och där man får bäst resultat för pengarna dvs på hemmaplan.

Tuti Berg Missnöjda med utvecklingen i Sverige då undrar jag om ni är intresserade av att göra oss sällskap i Folkets Demonstration.
Här är de absolut grövsta kommentarerna, av 139 kommentarer, kommentarerna är riktade mot Viktor Banke inte mot andra kommentarer.
Citat:
Stefan Karlson Detta jävla stolpskott. Var ska du inhysa dessa, vilka arbete ska dom ta.

Ildikó Németh Det märks att mentalsjukhusen ständes ner....
Du kan säga vad du vill Yrisen, de två grövsta kommentarerna är väl inte direkt välformulerade, men JÄH passar definitivt på att bedriva politiskt aktivism för invandring i tråden. Jag förstår att du inte vill erkänna att det faktiskt är så, men det är sanningen.

Jag vet inte var du tar dina siffor infrån! På min Facebook står det 59 259 medlemmar på JÄH och 140 314 medlemmar på SUFPS. Var tar du dina siffror från?

Det måste svida i de kaxiga JÄH-aktivisternas ego, att gruppen som bildades för mindre än en vecka sedan är mer än dubbelt så stor som JÄH och att den står upp för öppenhet om invadringsproblem, precis raka motsatsen till JÄH, som defacto är en asylaktivistgrupp

Jag säger det igen, det går inte längre att påstå att JÄH jobbar mot hot och hat, när det gång på gång kan bevisas att agendan är asylaktivism
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-10 kl. 16:59.
Citera
2017-02-10, 17:16
Medlem
Som sagt, ni kan sitta och plocka fram exempel om ni vill. Det är fortfarande inget politiskt ställningstagande från gruppen. Ingen från gruppen säger till någon om vad man ska skriva ute på sociala medier. Vi verkar mot hot och hat, rasism, sexism. Det vet ni redan.
Ni har tagit fram några exempel på vad några har skrivit, jaha?

Sen får ni nog be nån annan kolla siffrorna. Våran grupp har 60 803 och den andra 164000 drygt..

Så, nu har jag än en gång beskrivit och sagt vad gruppen gör. Nu får ni hållas och komma med vilka teorier ni vill så fortsätter vi med vårat eminenta jobb.

PS Hot och hat fungerar inte längre.. Vi är många som står upp mot det numera...

#jagärhär
Citera
2017-02-10, 17:35
Medlem
Citat:
Som sagt, ni kan sitta och plocka fram exempel om ni vill. Det är fortfarande inget politiskt ställningstagande från gruppen. Ingen från gruppen säger till någon om vad man ska skriva ute på sociala medier. Vi verkar mot hot och hat, rasism, sexism. Det vet ni redan.

Sen får ni nog be nån annan kolla siffrorna. Våran grupp har 60 803 och den andra 164000 drygt..

Så, nu har jag än en gång beskrivit och sagt vad gruppen gör. Nu får ni hållas och komma med vilka teorier ni vill så fortsätter vi med vårat eminenta jobb.

PS Hot och hat fungerar inte längre.. Vi är många som står upp mot det numera...

#jagärhär

Den hårt toppstyrda och modererade gruppen accepterar bara en viss typ av medlemmar. Men du har rätt i att Hitler antagligen inte behövda rikta vapnet åt varje enskild SS-soldat.
Citera
2017-02-10, 18:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

#jagärhär

Stå upp Stå Upp För Peter Springare har just nu 165 792 medlemmar(6 000+ nya).
#jagärhär har Medlemmar (59 261)

Då får man tänka på att Springare gruppen är knappt 1 vecka gammal. jagärhär är 1 år gammal...

Skillnaden beror på om man nu är godkänd medlem eller ej.

Sedan är det komiskt att läsa att det nu inte ska finnas någon politisk agenda när gruppen är skapad av två SVT journalister som brukligt är åt vänsterhållet. Varenda tråd aktionerna är i handlar om en politisk agenda. Förstör debatten och polariserar ännu mer.
Citera
2017-02-10, 18:28
Medlem
Citat:

#jagärhär
OffTopic:
Var får du dina siffror ifrån? Så här ser det ut nu på Peter Springare MEDLEMMAR140 314 medlemmar. Jag tittar på gruppen och på medlemmar!
OnTopic:
Låt mig säga så här, jag har tittat på de flesta JÄH aktioner som jag känner till via Morgonrodnads information i denna tråd. Alla aktionerna utom en hade en koppling till invandring och integration. I alla dessa aktioner fanns ett stort antal inlägg som inte hade det minsta med att bemöta hot/hat att göra. Istället handlade om att vända opionen i tråden.

Yrisen! Du är inte trovärdig i mina ögon, denna tråden innehåller många exempel på att JÄH bedriver asylaktivism och försöker tysta kritik inom området I&I. Nu är det upp till bevis! Kan du presentera någon länk till en aktion där JÄH-aktivisterna bemöter hot och hat, och inte bedriver opinionsbildning?

Och det du kallar eminent jobb, ingår uppenbara lögner, orättvisa beskyllningar, hånfullt och aggressivt tonläge i det. Vet du vad ordet eminent betyder? Det kan knappast beskrivas som eminent att skriva floskler från en given mall på "order" av en ledning med en tydlig politisk agenda.

Det kan knappat heller beskrivas som eminent att "fuska" till sig ett pris genom att använda en grupp med 50000+ medlemmar för att påverka röstningen om priset. Jag skulle vilja kalla det, fult, orättvist, omoraliskt eller sniket!

PS. Lögner fungerar inte längre, vi är betydligt fler som kräver öppenhet än den lilla rabiata grupp som försöker kväva debatten.
Citera
2017-02-10, 18:31
Medlem
Citat:
Vi verkar mot hat
Citat:
...hat fungerar inte längre.. Vi är många som står upp mot det numera...

Varför verkar ni mot en mänsklig känsla? Och varför skulle den känslan "inte funka" längre? Varför är ni många som "står upp" mot en av människans grundläggande känslor?

Det känns som att jag har ställt den här frågan hundra gånger nu, du (eller någon annan #jagärhär'are) verkar inte ha något svar på frågan. Ska jag dra slutsatsen att ni bara rapar upp Mina Dennerts instruktioner som papegojor utan att ha en susning om vad ni pratar om eller vad som egentligen förväntas av er?
Citera
2017-02-10, 18:43
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ett mer passande namn vore #åsiktskorridoren eftersom en tydlig konsensus råder kring frågor som invandring, feminism odyl.
Citera
2017-02-10, 19:18
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Det verkar som att ni har fastnat i era teorier och har ärligt inte den i synen i #jagärhär gruppen ordentligt. Ni tror och gissar bara. Det får ni. Ni får ha vilka åsikter ni vill..
Att vi vill motverka hot och hat är den agenda som finns. I gruppen så blur vi inte tillsagda vad vi ska säga eller tycka. Som ni vet så står det klart och tydligt i gruppen att vi går ut i olika trådar och bildar oss själva en uppfattning om vad just det inlägget handlar om och sedan försöka få bort just hot och hat.

Som ni minns kanske så har SD folk (oftast) på fb mm hållit på och hotat folk sedan dom kom in i riksdagen, rätta mig om jag har fel gärna, runt 2009-2010. Det var mycket hårt klimat ute på sociala medier. Det stod i tidningarna om detta hot som SD folk höll på med. Mordhot osv bara för att man stod upp mot SD. Blev själv hotad ett antal ggr. Man skrämde människor till tystnad då och under flera år. Inte många som vågade säga något. Det är slut med sådant, vi är många nu som vågar säga emot och stå upp mot hot,hat,rasism. Man kan inte längre köra med detta hot, det är bara tomt prat. Det funkade på många förut men inte nu längre.. Alla dessa som förut kunde hålla på med att tysta folk genom hot känner sig små idag för dom har inget annat att komma med... Är ni med på vad jag menar med detta?

Förmodar att ni kommer ta några meningar ur sitt kontext och vända och vrida men kontentan av vad jag skrivit är att:
Det är slut med att kunna hota och hata för att tysta alla som inte tycker som SD. Det funkar inte längre.
Vi tar gärna diskussioner ute i sociala medier, utan hat och hot.. inte bara SD folk det gäller utan alla som försöker hota till tystnad. Bäst att tillägga det..

#jagärhär
Har du någon from av källor för de här påståendena mer än din egen uppfattning om hur det var. Jag har själv varit väldigt aktiv på diverse ställen på nätet under en lång lång tid och jag känner inte igen det du påstår. Var någonstans var detta?

Är det inte i själva verket så att med tanke på vad du och resten av gruppen verka tolka som hat och hot idag -vilket påvisats vid ett flertal tillfällen här i tråden (senast idag) inte alls är varken hot eller hat - så kan man tolka det som att det du upplevde som hot och hat då egentligen inte alls var det. Man kanske istället ska utgå från att du och flera andra i er grupp är ... överkänsliga?
Citera
2017-02-10, 20:17
Medlem
TransitGlorias avatar
Grattis #jagärhär! Ännu en politiskt neutral medlem.

Citat:
Oisín Cantwell
Kulturmarxistisk lögnhals i sanningens palats. at Aftonbladet
Added by Masoud Vatankhah 23 hours ago

Jag antar att det är ok att näthata sig själv som den gode Oisin gör på Fejjan? Eller är det en sån däringa "Det är vad hatarna kallar mig" - abrovink?

Ungefär som medlemmar i det afroamerikanska kollektivet som uppskattande kan kalla sig själva och varandra "nigger?"

Betyder det att det är ok att kalla Oisin för en "kulturmarxistisk lögnhals" eftersom han själv gör det, eller krävs det ett medlemskap i #jagärhär för att göra det så där lite hippt ironiskt?

Eller är det så enkelt att han liksom Henrik Schyffert har kändisstatus vilket enligt AllasLikaVärde(™) gör att han inte lyder under samma regler som pöbeln?

Frågorna är många. Svaren desto färre.

Ni är en väldigt underlig organisation.
Senast redigerad av TransitGloria 2017-02-10 kl. 20:42. Anledning: Tillägg.
Citera
2017-02-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Grattis #jagärhär! Ännu en politiskt neutral medlem.

Jag antar att det är ok att näthata sig själv som den gode Oisin gör på Fejjan? Eller är det en sån däringa "Det är vad hatarna kallar mig" - abrovink?

Ungefär som medlemmar i det afroamerikanska kollektivet som uppskattande kan kalla sig själva och varandra "nigger?"

Betyder det att det är ok att kalla Oisin för en "kulturmarxistisk lögnhals" eftersom han själv gör det, eller krävs det ett medlemskap i #jagärhär för att göra det så där lite hippt ironiskt?

Eller är det så enkelt att han liksom Henrik Schyffert har kändisstatus vilket enligt AllasLikaVärde(™) gör att han inte lyder under samma regler som pöbeln?

Frågorna är många. Svaren desto färre.

Ni är en väldigt underlig organisation.
Det är nog något i den stilen, här har vi en annan JÄH-aktivist med självironi.
Citat:
@MatsLeijon
Vänstermupp, PK-entusiast, Godhetsapostel. Irriterande opinionsbildare och debattör. Justice and equality. That's it
Fast jag kan nog garantera att han inte hade passat in i 70-talets VPK! För småborgerliga åsiktspoliser hade inte accepterats i de kretsarna. Fast Godhetsapostel är inte riktigt sant, godheten är i huvudsak riktad inåt. Jag tror att många av JÄH-ledarna inte märkte när deras självgodhet slog över och blev en avsky mot "vanligt" folks åsikter.

Min uppfattning är att något slags hat mot SD har gjort att dessa människor vill straffa alla som ger utryck för alla åsikter som kan tyda på stöd för SD. Detta ger i första hand frikort till de grupper som beter sig illa (de som Peter Springare nämnde), för de blir oantastliga i kampen mot SD.

Men många JÄH-aktivister är nog med i gruppen för gruppkänslan och någonslags stolthet över att förknippas med "kultur eliten".

Resultatet blir sorgligt nog en stark polarisering där det är omöjligt att nämna vissa allvarliga samhällsproblem. Vi får därmed ett sämre samhälle som dessutom sjuder av undertryckt ilska över att en liten grupp bestämt bredden på åsiktskorridoren.
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-10 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in