- Det här har varit mina tre värsta veckor i mitt liv, skriver hon i brevet. STS Språkresor blev förvånat av kritiken. - Vi har jobbat med den här värdfamiljen i sju år och aldrig fått några klagomål. En av våra chefer känner familjen, säger Eva Hedin. STS framhåller att Jennie efter den femte dagen skrev att hon var nöjd med resan i ett formulär. - Familjen hade haft språkreseelever förut så de såg väl till sköta sig dagarna innan eleverna skulle fylla i formuläret, menar Jennie.
Jag säger inte att hon ljuger, det gör jag inte. Men det verkar vara en beskyllning från klarblå himmel, om man nu får tro STS, med antydan om ekonomisk ersättning.
Enligt förhör är BO under 18 år så håll er till FAKTA.
Jo jag vet det, men det finns indicier på att JB ändå skulle kunna vara BO. Att det med andra ord har rört sig om en feltolkning. Det var också därför jag garderade mig med OM.
Du verkar inte hänga med va?
Det har kommit uppgifter att JB är BO och jag påpekar att det inte känns troligt pga att hennes namn är högst 3 bokstäver längre än GS på protokollet.
Jag förespråkar väl ingen BO ännu.
BO säger i förhör att hon är 17 år men kan inte styrka det med id- handlingar. Då hon är under 18 år har hon t ex inget körkort att styrka sin identitet.
Man kan fingra nån utan att akten ska va våldtäkt vet du va? Tänk lite nu. Han nekar till våldtäkt. Men han säger att det har varit sexuellt umgänge. Med godtycke från tjejen.
Jo jag vet det, men det finns indicier på att JB ändå skulle kunna vara BO. Att det med andra ord har rört sig om en feltolkning. Det var också därför jag garderade mig med OM.