Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 14:44
  #21457
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Nej fy fan! Det svämmar ju inte direkt över av ljus i det här landet under merparten av året. Att medvetet sätta sig i någonting som påminner om en nattklubbslokal skulle jag aldrig göra.

Nej, det verkar något dunkelt med mörkgråa väggar... Å andra sidan är det väl rätt enkelt och billigt att dra ner till Byggmax och köpa vit väggfärg och rolla väggarna vita?
Citera
2018-10-15, 09:58
  #21458
Medlem
Inte så udda lägenhet men mäklaren är ute och snurrar. Påstår att den ligger på Kungshöjd när de ligger på Otterhällan och dessutom har hen lite svårt med stavningen :

"Trivsam, behaglig cityrea om 106 kvm, 3-4 rok med gästtoalett, balkong och stans utsikt. Stark ekon!"

Stavningskontroll??

https://www.ahre.se/till-salu/4qb2gq9nsf2kvhn7
Citera
2018-10-15, 10:10
  #21459
Medlem
Det är inte ofta man får möjlighet att köpa ett ruckel av Kronofogden på så här exklusiv adress.
De har verkligen lyckats återskapa känslan av gudsförgäten avfolkningsbygd där dessa objekt normalt sett återfinns.
Man kan nästan höra skallen från aggressiva blandraser bara genom att titta på bilderna. Och detta på nästintill ultimat läge i Falsterbo!
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-25-14979395
Citera
2018-10-15, 16:50
  #21460
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Inte så udda lägenhet men mäklaren är ute och snurrar. Påstår att den ligger på Kungshöjd när de ligger på Otterhällan och dessutom har hen lite svårt med stavningen :

"Trivsam, behaglig cityrea om 106 kvm, 3-4 rok med gästtoalett, balkong och stans utsikt. Stark ekon!"

Stavningskontroll??

https://www.ahre.se/till-salu/4qb2gq9nsf2kvhn7
Kanske även litet matematikkontroll vore på sin plats. I alla fall ser andelen av avgiften väldigt hög ut i förhållande till andelen i föreningen. Som i sin tur ser försvinnande liten ut. Svårt med nollor?
Citera
2018-10-16, 10:05
  #21461
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det är inte ofta man får möjlighet att köpa ett ruckel av Kronofogden på så här exklusiv adress.
De har verkligen lyckats återskapa känslan av gudsförgäten avfolkningsbygd där dessa objekt normalt sett återfinns.
Man kan nästan höra skallen från aggressiva blandraser bara genom att titta på bilderna. Och detta på nästintill ultimat läge i Falsterbo!
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-25-14979395
Finns inga som kan få ett hus att se så ointressant ut som Kronofogden.
Det är nästan en konstform; väljer de medvetet en grå dag och tar bilderna med en 5 år gammal telefonkamera?
Citera
2018-10-16, 13:13
  #21462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det är inte ofta man får möjlighet att köpa ett ruckel av Kronofogden på så här exklusiv adress.
De har verkligen lyckats återskapa känslan av gudsförgäten avfolkningsbygd där dessa objekt normalt sett återfinns.
Man kan nästan höra skallen från aggressiva blandraser bara genom att titta på bilderna. Och detta på nästintill ultimat läge i Falsterbo!
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...en-25-14979395

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Finns inga som kan få ett hus att se så ointressant ut som Kronofogden.
Det är nästan en konstform; väljer de medvetet en grå dag och tar bilderna med en 5 år gammal telefonkamera?



I den där annonsen drog de i alla fall till med ett värderande ord – "populärt". Det får någon nog bakläxa på. Texterna ska vara helt utan värderingar eller "målande" beskrivningar. Om det så skulle vara en 30-miljonerskåk i Djursholm, eller för den delen Falsterbo så ska det bara stå "villa i två plan. Två badrum, kök, carport med plats för två bilar" och gärna som du säger, två oredigerade bilder tagna en dag när det är mulet.
Citera
2018-10-16, 14:39
  #21463
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas


I den där annonsen drog de i alla fall till med ett värderande ord – "populärt". Det får någon nog bakläxa på. Texterna ska vara helt utan värderingar eller "målande" beskrivningar. Om det så skulle vara en 30-miljonerskåk i Djursholm, eller för den delen Falsterbo så ska det bara stå "villa i två plan. Två badrum, kök, carport med plats för två bilar" och gärna som du säger, två oredigerade bilder tagna en dag när det är mulet.

Det du skriver är intressant, jag hade ingen aning om att texten ska vara neutral. Jag tycker många mäklare använder ord som "populärt område" och så vidare.
Värst är nog en mäklare i Boden, Pe*er Le*in, han skriver tom dikt och prosa i sina annonser...!
Om han läser här kanske vi kommer märka, ifall han slutar skriva rim...
* = d

Så här skrev han i en lgh annons...

E = mc² ?
Allt är ju relativt, man behöver inte vara Einstein för att ha en egen teori. Min teori är att denna 3:a relativt enkelt kan bli din. Lösningen är att du tittar, bjuder, köper & flyttar in
[ccc x 3:a = kr²]


och så här i en annan...

Välskött förening! Präster, Munkar eller Apostlar?
Chrysostomos (347-407), Cassianus (360-433) eller Nepomuk (1350-1393)? Alla är ecklesiastika helgon med förnamnet Johannes. Även om du inte är ett helgon är det bara förnamnet att säga att denna lägenhet kommer att tilltala dig…


Och så här...

Käll & Company!
Vektoranalys, Flödesgraf & Ramlösa brunn i all ära, men när vi pratar om källan till det goda så ska vi påminna oss om Källgatan 16. Värmekällan är fjärrvärme, Käll'arn är renoverad med nya avlopp & vattenburen golvvärme. Källskyddet är nytt 1993.


Jag tror ni förstår hur jag menar, han är lite långsökt i sina annonstexter, men när jag nu kollade in hans senaste annonser, så ser jag att de är mer faktabaserade, så han har kanske tänkt till lite.
Citera
2018-10-16, 15:11
  #21464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det du skriver är intressant, jag hade ingen aning om att texten ska vara neutral. Jag tycker många mäklare använder ord som "populärt område" och så vidare.
Värst är nog en mäklare i Boden, Pe*er Le*in, han skriver tom dikt och prosa i sina annonser...!
Om han läser här kanske vi kommer märka, ifall han slutar skriva rim...
* = d

Så här skrev han i en lgh annons...

E = mc² ?
Allt är ju relativt, man behöver inte vara Einstein för att ha en egen teori. Min teori är att denna 3:a relativt enkelt kan bli din. Lösningen är att du tittar, bjuder, köper & flyttar in
[ccc x 3:a = kr²]


och så här i en annan...

Välskött förening! Präster, Munkar eller Apostlar?
Chrysostomos (347-407), Cassianus (360-433) eller Nepomuk (1350-1393)? Alla är ecklesiastika helgon med förnamnet Johannes. Även om du inte är ett helgon är det bara förnamnet att säga att denna lägenhet kommer att tilltala dig…


Och så här...

Käll & Company!
Vektoranalys, Flödesgraf & Ramlösa brunn i all ära, men när vi pratar om källan till det goda så ska vi påminna oss om Källgatan 16. Värmekällan är fjärrvärme, Käll'arn är renoverad med nya avlopp & vattenburen golvvärme. Källskyddet är nytt 1993.


Jag tror ni förstår hur jag menar, han är lite långsökt i sina annonstexter, men när jag nu kollade in hans senaste annonser, så ser jag att de är mer faktabaserade, så han har kanske tänkt till lite.

Nej. Jag skojade lite. Men jag tror att just Kronofogdens ambition är att beskriva objekten så torrt och neutralt som möjligt. Mäklare och deras förskönande omskrivningar är ju en helt annan historia.
Citera
2018-10-16, 19:10
  #21465
Medlem
CarolynHaxs avatar
Nio rum på Strandvägen, bara 65 mille - som hittat! Väggmålningarna är fantastiska.
Gillar särskilt sättet att hålla vuxna och barn åtskilda:
"Barnens avdelning har en egen separat entré från Ulrikagatan samt kitchenette".
- Barnflickorna får ta hand om dem tills de är 18, då de kan uppföra sig.

https://www.hemnet.se/bostad/bostads...en-61-14992375
Citera
2018-10-16, 21:04
  #21466
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Nio rum på Strandvägen, bara 65 mille - som hittat! Väggmålningarna är fantastiska.
Gillar särskilt sättet att hålla vuxna och barn åtskilda:
"Barnens avdelning har en egen separat entré från Ulrikagatan samt kitchenette".
- Barnflickorna får ta hand om dem tills de är 18, då de kan uppföra sig.

https://www.hemnet.se/bostad/bostads...en-61-14992375
Kitschig inredning. Konsten är så fantasilös att man blir röd i ansiktet. 2 dl Linn, litet blandat foto, späd ut med lagom mycket 1800-tal och en knivsudd Damien Hirst!

Betydligt snyggare tre tr. upp.
Citera
2018-10-16, 23:53
  #21467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Det du skriver är intressant, jag hade ingen aning om att texten ska vara neutral. Jag tycker många mäklare använder ord som "populärt område" och så vidare.
Värst är nog en mäklare i Boden, Pe*er Le*in, han skriver tom dikt och prosa i sina annonser...!
Om han läser här kanske vi kommer märka, ifall han slutar skriva rim...
* = d

Så här skrev han i en lgh annons...

E = mc² ?
Allt är ju relativt, man behöver inte vara Einstein för att ha en egen teori. Min teori är att denna 3:a relativt enkelt kan bli din. Lösningen är att du tittar, bjuder, köper & flyttar in
[ccc x 3:a = kr²]


och så här i en annan...

Välskött förening! Präster, Munkar eller Apostlar?
Chrysostomos (347-407), Cassianus (360-433) eller Nepomuk (1350-1393)? Alla är ecklesiastika helgon med förnamnet Johannes. Även om du inte är ett helgon är det bara förnamnet att säga att denna lägenhet kommer att tilltala dig…


Och så här...

Käll & Company!
Vektoranalys, Flödesgraf & Ramlösa brunn i all ära, men när vi pratar om källan till det goda så ska vi påminna oss om Källgatan 16. Värmekällan är fjärrvärme, Käll'arn är renoverad med nya avlopp & vattenburen golvvärme. Källskyddet är nytt 1993.


Jag tror ni förstår hur jag menar, han är lite långsökt i sina annonstexter, men när jag nu kollade in hans senaste annonser, så ser jag att de är mer faktabaserade, så han har kanske tänkt till lite.

"Man har inte roligare än man gör sig" Han måste ha kul på jobbet och nog kan han glädja andra också, tror jag.
Citera
2018-10-17, 18:38
  #21468
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kitschig inredning. Konsten är så fantasilös att man blir röd i ansiktet. 2 dl Linn, litet blandat foto, späd ut med lagom mycket 1800-tal och en knivsudd Damien Hirst!

Betydligt snyggare tre tr. upp.

Nu måste du förklara för oss som är helt vilsna när det gäller modern konst! Vad är "2 dl Linn"?

Och VEM bor tre tr upp?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback