2018-10-16, 18:22
Medlem
Sluta tro att det är HF.
Hon skulle inte åka upp och jobba på deras cafè under helgen lol

"Vi tog upp *MASKERAT NAMN* hit för att hon skulle jobba på *MASKERAT NAMN* cafè. Vi köpte biljetten och hon kom hem till oss med vin, ost och choklad."
Citera
2018-10-16, 18:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag råkar veta att det gifta paret sover i vardagsrummet, fäller ner en säng har jag läst någon stans. Då hon har tre barn som snart flyttar hemifrån eller har gjort det, så var det nog en smart lösning att bo så till en början.

För mig känns GM trovärdig.
Min gissning är att det gifta paret gjort detta förut och därför känns det varken som våldtäkt eller som otrohet. Det kan ju hända att han initierade något som frugan var med på och BO verkade inte motsätta sig det förrän kanske efteråt eller i slutet....

Men jag kan ha fel.

De verkar bo i en 5-rummare. Så rimligtvis borde ett av rummen vara deras sovrum.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/monika-ahlberg-visar-nya-dromlagenheten/
Citera
2018-10-16, 18:24
Medlem
Det är inte HF. Kan vi alla konstatera det nu :-)
Citera
2018-10-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistula
Okej, det där var ett ovanligt dumt och intetsägande svar. Kan du inte visa den andra sidan av myntet för oss då? Eftersom jag länkar till en artikel där en expert på ämnet förklarar hur hjärnan reagerar under en våldtäktssituation så kanske du kan länka till något av samma dignitet som stödjer din teori om att BO inte kan ha blivit våldtagen eftersom hon inte sade nej. Tack på förhand!

Och "alla" våldtäktsoffer reagerar på likadant sätt och alla talar 100 % sanning?
Citera
2018-10-16, 18:26
Medlem
Provokatörs avatar
Det behöver inte vara BO som startade en inspelning, det kan inte uteslutas att paret planerade en trekant, det var MGM som vill ha något att visa frun och att det är därför hans telefon är beslagtagen.

Det kan vara som så att paret lämnade BO i vardagsrummet och gick in i sovrummet vid tolvtiden lite småkåta av vinet. Varför går man och lägger sig och lämnar en 17-åring med kläderna på på soffan? Det normala vore att bädda åt henne om hon ska upp och jobba.

Frun: - Smyg ut och se om du kan få med henne in på en trekant, filma också!
MGM: -OK!
Frun: - Hur gick det?
MGM: - Äsch hon ville sova.
Frun: - Visa filmen!

BO inser att paret egentligen ville ha en trekant och det var hon inte alls intresserad av, hon ringer 112. Att en sovande 17 åring lyckas få igång en inspelning med övertygande bevisning låter faktiskt långsökt.

Nä vi har inte alla detaljer i nuläget, jag tror heller inte att det behöver röra sig om en regelrätt våldtäkt utan att det kan röra sig om ett misslyckat försök till en trekant. Som sagt MGM är inte dömd ännu. Noterar även att det finns minst en kvinnlig swinger med ett öppet sinne för sexuella relationer med fler inblandade på MGM's vänlista.

/Provokatör
Citera
2018-10-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De verkar bo i en 5-rummare. Så rimligtvis borde ett av rummen vara deras sovrum.

Jo... men jag kommer ihåg den där nerfällda sängen i vardagsrummet.
Kan nog vara två stora sociala samlingsrum förutom barnens tre sovrum som det ser ut på bilderna.
Citera
2018-10-16, 18:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kan någon ladda upp på annan sida eller skriva vad som står i länkarna från min fil. Får bara upp massa reklam som strular till det i telefonen.

Testa detta.Häktningsframställan plus en maskad version.

https://anonfile.com/Bb5ekcj0b8/Stockholms_TR_B13985-18_Aktbil_5_1_pdf

https://anonfile.com/da7dk0j9b7/Stockholms_TR_B_13985-18_Aktbil_6_Maskad_version_pdf
Citera
2018-10-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det har du rätt i. Då kan jag fortsätta tycka synd om Monika.

Var hon kanske öppen för en trekant med en 17-årig tjej så tycker jag inte lika synd om henne längre.
Citera
2018-10-16, 18:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det behöver inte vara BO som startade en inspelning, det kan inte uteslutas att paret planerade en trekant, det var MGM som vill ha något att visa frun och att det är därför hans telefon är beslagtagen.

Det kan vara som så att paret lämnade BO i vardagsrummet och gick in i sovrummet vid tolvtiden lite småkåta av vinet. Varför går man och lägger sig och lämnar en 17-åring med kläderna på på soffan? Det normala vore att bädda åt henne om hon ska upp och jobba.

Frun: - Smyg ut och se om du kan få med henne in på en trekant, filma också!
MGM: -OK!
Frun: - Hur gick det?
MGM: - Äsch hon ville sova.
Frun: - Visa filmen!

BO inser att paret egentligen ville ha en trekant och det var hon inte alls intresserad av, hon ringer 112. Att en sovande 17 åring lyckas få igång en inspelning med övertygande bevisning låter faktiskt långsökt.

Nä vi har inte alla detaljer i nuläget, jag tror heller inte att det behöver röra sig om en regelrätt våldtäkt utan att det kan röra sig om ett misslyckat försök till en trekant. Som sagt MGM är inte dömd ännu. Noterar även att det finns minst en kvinnlig swinger med ett öppet sinne för sexuella relationer med fler inblandade på MGM's vänlista.

/Provokatör

Intressant teori. Men skulle inte även Monika häktas då tror du? Men att det kan vara hans telefon kan vara väldigt troligt. Men Monika skulle vara en medbrottsling menar jag om det nu är en anmälan om våldtäkt som det handlar om.
Citera
2018-10-16, 18:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Kan nog vara två stora sociala samlingsrum förutom barnens tre sovrum som det ser ut på bilderna.

Så kan det vara. Lägenheten är på 90 kvm med förmodligen inte så stort originalkök. Hon ville kanske ha både vardagsrum och matrum. Undrar hur nära BO låg i förhållande till vardagsrummet. Om Monika kunde höra något.
Citera
2018-10-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utmaningen
Tjejen var ju byxmyndig, så om det vore frivilligt sex (otrohet, ej våldtäkt) så finns väl inget att anmärka på gällande åldern.

Du menar förutom att man utsätter en eventuellt ung, rädd eller osäker tjej för en otroligt pressad, utsatt och shockartad situation.

Nä du, det är inte ett moget vuxet beteende för oss flesta. Kanske för svin, men inte för majoriteten. Att åldern inte är olaglig tar inte bort olämpligheten.
Citera
2018-10-16, 18:36
Bannlyst
Citat:

GS är snickare i botten och hållit på med fotbollsungdomar. Han är den personen som lever på gamla meriter och uppfattades som snygg i ungdomen. Efter fotbollen har han inte kommit någonvart.

Hon är den framgångsrike kvinnan med karriär. Måste vara jobbigt att vara den där personen” som var me i ett framgångsrikt lag för 36 år sedan”.

Hon bestämmer och han gör det. Var det liggdags var det hon som bestämde när..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in