2018-10-16, 17:53
Medlem
Jag måste hålla med personen några rader upp. Jag tror inte denna situationen är så olycklig som detta PK-samhälle gärna vill framställa det som.
Tänk efter, det är drygt ett(1) år sedan HF var med i tv-rutorna. Man har knappt hört eller sett något av henne. Precis nu, när idol är som mest aktuellt, blir HF sentimental och saknar uppmärksamheten.

Med det sagt, framgår det inte klart och tydligt ett nej, rop på hjälp eller skrik på denna s.k. ”ljudinspelning” tror jag definitivt att HF ångrade samlaget och tog tillfället i akt att få uppmärksamhet istället.
Visst, det är långsökt att hela situationen skulle vara planerad i förhand, men tror inte att samlaget är helt oskyldigt. Varför skulle annars MGM gå in till BO och sedan det ena leda till det andra om det inte var helt oskyldigt från båda parterna under hela kvällen?

Nåväl, ska bli intressant att följa upp detta.
Citera
2018-10-16, 17:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Och du väljer att enbart titta på den ena sidan.
och du på den andra.
Citera
2018-10-16, 17:55
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
GS var avbytare när de vann 1982. Backlinjen bestod av Stig Fredriksson, Conny Karlsson, Glenn Hysén och Ruben Svensson. Han hade en anonym roll när de vann 1982. Däremot mer ordinarie när de vann de allsvenska gulden.
Schiller gjorde några riktigt bra inhopp i UEFA-cupen när bl a Glenn Hysén blev skadad.

Epitetet hjälpgumma stämmer bra på GS.

En nackdel för honom var att han alltid nästan alltid gjorde en stabil insats på de mest skiftande platser i laget. Back, mittfält eller t o m forward ibland.

Allsvenskans kanske hårdaste skott under sin tid...
Citera
2018-10-16, 17:56
Medlem
Jag råkar veta att det gifta paret sover i vardagsrummet, fäller ner en säng har jag läst någon stans. Då hon har tre barn som snart flyttar hemifrån eller har gjort det, så var det nog en smart lösning att bo så till en början.

För mig känns GM trovärdig.
Min gissning är att det gifta paret gjort detta förut och därför känns det varken som våldtäkt eller som otrohet. Det kan ju hända att han initierade något som frugan var med på och BO verkade inte motsätta sig det förrän kanske efteråt eller i slutet....

Men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan någon ladda upp på annan sida eller skriva vad som står i länkarna från min fil. Får bara upp massa reklam som strular till det i telefonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
och du på den andra.

Jag väljer att se att det finns tillräckligt stark bevisning för att häkta gärningsmannen, samt invänta domen - medan du väljer att genast skylla allt på ett minderårigt brottsoffer.
Citera
Medlem
Man blir ju mörkrädd. Vad rörde sig i GMs huvud? Han är en medialt känd person, hustrun ligger i rummet bredvid och han får för sig att gå in till en 17-årig tjej och idka samlag?

Fullständigt hål i huvudet. Om han inte kunde stå emot sina djuriska drifter här så börjar man ju undra om det verkligen var första gången något liknande inträffade.
Senast redigerad av Kimma7 2018-10-16 kl. 18:16.
Citera
2018-10-16, 17:57
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Här om den som slutade 2016 och om att en ny sökes.

"Min fina Tora som har varit med mig i mitt kafé på Thielska Galleriet i snart 4 år, ja, från start faktiskt, ska nu gå vidare i livet."

https://blogg.alltommat.se/monikasmat/2016/07/27/vill-du-jobba-med-mig-pa-thielska-galleriet/

Nix, det verkar inte vara henne det rör sig om. Hon är för gammal i sammanhanget.
Citera
2018-10-16, 17:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Samma här.

Monika passar längdmässigt (Times New Roman, 12 pkt) in på de mörkade delarna som refererar till vem de skulle gå in till.
Hanna är för långt längdmässigt för att passa in på BOs mörkade namn.
"Den sjuke" har ett namn som av mörkningen att döma är längre än Monika.

Om GS version skulle visa sig stämma gissar jag att tjejen fått ångest för vad som hände och behövde en förklaring till en förmodad pojkvän.

Intressant att ingen kände "inte nykter men inte heller full" om de var fyra pers som delat på tre flaskor vin och en inte drack så mycket då han nyligen hade varit sjuk. Undrar under vilket tidsintervall middagen och vinkonsumtionen pågick. En normal 18-åring lär ju knappast behöva mycket dricka för att bli lite fnissig.
Snutar kan vara formella, efternamnet är kortare...
Citera
2018-10-16, 17:58
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Jag väljer att se att det finns tillräckligt stark bevisning för att häkta gärningsmannen, samt invänta domen - medan du väljer att genast skylla allt på ett minderårigt brottsoffer.
Snitsigt att lyckas få fram mobilen och starta en inspelning under pågående våldtäkt. Jag tror vad jag tror. Tiden får visa.
Citera
2018-10-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Nix, det verkar inte vara henne det rör sig om. Hon är för gammal i sammanhanget.

Att det är inte hon det förstår jag nog men vem kom efter henne? Tidsmässigt verkar det mesta stämma.
Citera
2018-10-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det finns alltid två sidor av ett mynt
Okej, det där var ett ovanligt dumt och intetsägande svar. Kan du inte visa den andra sidan av myntet för oss då? Eftersom jag länkar till en artikel där en expert på ämnet förklarar hur hjärnan reagerar under en våldtäktssituation så kanske du kan länka till något av samma dignitet som stödjer din teori om att BO inte kan ha blivit våldtagen eftersom hon inte sade nej. Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in