• 13 965 online
  • 1 193 092 medlemmar
  • 61 811 388 inlägg
Igår, 19:43
Medlem
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Det var en pik till att du borde kunna lagen när du till och med har en utbildning i lagar och regler för hur man kör bil.

Jag kan lagen.
Citera
Idag, 02:42
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Tar den här igen https%3A%2F%2Fwww.bicycling.se%2Fblogs%2Fkristeris aksson%2Fvarfor-cyklar-du-pa-gatan.htm

Jag försvar ingen. Bara säger att det finns flera olika ogiltiga/giltiga orsaker till att välja körbanan. Det är inte upp till den enskilda motorfordonsföraren att avgöra det utan en fråga för Polisen.

Varför måste man åka runt med en plåtburk på 1500 kg eller mer och hota/uppfostra oskyddade trafikanter? Varför försvarar du ett sådant beteende?
Visa gärna vart jag säger att man ska uppfostra eller hota cyklister. Om du kan...
Citera
Idag, 02:48
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det finns gott om skäl till varför en cyklist skulle kunna välja körbanan över cykelbanan. I och med att det är tillåtet att cykla i vägbanan ÄVEN om man inte kan hålla högsta tillåtna hastighet är det upp till oss motortrafikanter att se till att alla tar sig hem med liv och hälsa i behåll. Om det irriterar dig så till den grad att du inte längre kan framföra ditt fordon på ett säkert sätt har du inget i trafiken att göra.
Cykla på vägbanan du jag blir inde ledsen när du blir överkörd av någon som inte ser dig. Däremot kanske du har några vänner eller släktingar du vill träffa igen?

Cykla på cykelbanan om du vill vara säker.
Cykla på bilvägen om du vill riskera att dö.

Funkar inte cykelbanan så föreslår jag en annan väg.

Detta gäller, som jag skrivit tidigare, de fallen där det FINNS cykelbana men du ändå väljer bilväg.

Att jag inte skulle kunna framföra mitt fordon på ett säkert sätt, är något du drog ur din egen röv. Väx up.
Citera
Idag, 03:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Jag kan lagen.

Så du struntar bara i att följa den då?
Citera
Idag, 03:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Cykla på vägbanan du jag blir inde ledsen när du blir överkörd av någon som inte ser dig. Däremot kanske du har några vänner eller släktingar du vill träffa igen?

Cykla på cykelbanan om du vill vara säker.
Cykla på bilvägen om du vill riskera att dö.

Funkar inte cykelbanan så föreslår jag en annan väg.

Detta gäller, som jag skrivit tidigare, de fallen där det FINNS cykelbana men du ändå väljer bilväg.

Att jag inte skulle kunna framföra mitt fordon på ett säkert sätt, är något du drog ur din egen röv. Väx up.

Varför provar du själv inte att cykla lite längre sträckor varje dag i ett par veckor innan du har en åsikt?
Citera