Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 12:28
  #1969
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Moget beteende som verkligen bidrar till ett samspel. Varför så avundsjuk för? Är det för att du sitter halvfet din halvrisiga bil och mår dåligt. Så du behöver markera gentemot andra som tränar?
Nej, jag är inte avundsjuk. Jag tycker bara att det är dålig stil att man anser att man har rätt att göra livet besvärligare för sina medtrafikanter helt i onödan.
Citera
2018-10-15, 13:27
  #1970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, jag är inte avundsjuk. Jag tycker bara att det är dålig stil att man anser att man har rätt att göra livet besvärligare för sina medtrafikanter helt i onödan.

Vilket är precis detsamma som du gör genom att spruta spolarvätska. Gör det besvärligt för sina medtrafikanter, helt i onödan.
Citera
2018-10-15, 15:33
  #1971
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Fast hur kan du avgöra, när du kör bil, anledningen till varför det är en cyklist på körbanan? Den, ofta, gång och cykelbana har kanske varit blockerad längre fram, eller stt cyklisten vet att längre fram går det inte stt cykla.
Ja du, jag kanske vet för att jag gick där 10 minuter innan eller så är sikten över cykelbanan fri?

Hur vet du att cykelbanan inte är fri?

Det mest skrämmande är att du försöker försvara cyklister som väljer bilväg framför cykelbana, hoppas du inte blir överkörd.
Citera
2018-10-15, 15:37
  #1972
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Moget beteende som verkligen bidrar till ett samspel. Varför så avundsjuk för? Är det för att du sitter halvfet din halvrisiga bil och mår dåligt. Så du behöver markera gentemot andra som tränar?
Cyklister som medvetet väljer bort cykelbanan och istället hålls med att blockera trafiken, utsätta sig själv och andra i fara och skapa irritation. Varför skyddar du dessa? Kanske är det du som mår dåligt på din halvrisiga cykel och i din halvfeta kropp?
Citera
2018-10-15, 15:45
  #1973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Ja du, jag kanske vet för att jag gick där 10 minuter innan eller så är sikten över cykelbanan fri?

Hur vet du att cykelbanan inte är fri?

Det mest skrämmande är att du försöker försvara cyklister som väljer bilväg framför cykelbana, hoppas du inte blir överkörd.

Tar den här igen https%3A%2F%2Fwww.bicycling.se%2Fblogs%2Fkristeris aksson%2Fvarfor-cyklar-du-pa-gatan.htm

Jag försvar ingen. Bara säger att det finns flera olika ogiltiga/giltiga orsaker till att välja körbanan. Det är inte upp till den enskilda motorfordonsföraren att avgöra det utan en fråga för Polisen.

Varför måste man åka runt med en plåtburk på 1500 kg eller mer och hota/uppfostra oskyddade trafikanter? Varför försvarar du ett sådant beteende?
Citera
2018-10-15, 16:08
  #1974
Medlem
Benkabois avatar
Fråga till personen som har problem med cyklister på vägen; har du problem med mopedister också?
Citera
2018-10-15, 16:55
  #1975
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Cyklister som medvetet väljer bort cykelbanan och istället hålls med att blockera trafiken, utsätta sig själv och andra i fara och skapa irritation. Varför skyddar du dessa? Kanske är det du som mår dåligt på din halvrisiga cykel och i din halvfeta kropp?

Det finns gott om skäl till varför en cyklist skulle kunna välja körbanan över cykelbanan. I och med att det är tillåtet att cykla i vägbanan ÄVEN om man inte kan hålla högsta tillåtna hastighet är det upp till oss motortrafikanter att se till att alla tar sig hem med liv och hälsa i behåll. Om det irriterar dig så till den grad att du inte längre kan framföra ditt fordon på ett säkert sätt har du inget i trafiken att göra.
Citera
2018-10-15, 17:02
  #1976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Här är svaret:
https://www.bicycling.se/blogs/krist...u-pa-gatan.htm

händer inte varje dag precis.
Citera
2018-10-15, 17:07
  #1977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
händer inte varje dag precis.
Kör man i stadstrafik så händer det så gott som varje dag. Det är snarare att man kan räkna till de få dagar som det inte händer.
Citera
2018-10-15, 17:12
  #1978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkaboi
Fråga till personen som har problem med cyklister på vägen; har du problem med mopedister också?
Troligen har personen problem med det mesta. Kallas störning.
Citera
2018-10-15, 17:12
  #1979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Kör man i stadstrafik så händer det så gott som varje dag. Det är snarare att man kan räkna till de få dagar som det inte händer.

se det som ett äventyr och en hinderbana värdig att bemästra, folk är så negativa till nya spännande möjligheter nuförtiden.
Citera
2018-10-15, 17:19
  #1980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
se det som ett äventyr och en hinderbana värdig att bemästra, folk är så negativa till nya spännande möjligheter nuförtiden.
Jag har inte jättestora problem med det utan jag kör då på körbanan i blandtrafik. Det är förarna till motorfordon som verkar ha problem med att cyklister använder körbanan och ska tuta på dem, spruta spolarvätska, köra för nära etc. De verkar sakna körkort eller så har de glömt precis allt de lärde sig.

Det är samtidigt väldigt många bilister som sköter sig alldeles ypperligt, men det krävs ju bara en dåre vid fel tillfälle för att man ska dö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback