Citat:
Ursprungligen postat av
kapsylen1
ibland undrar man om cyklarna inte har en döds önskan när dom ligger på en 70 väg. eftersom jag är cyklist själv till och från så förstår jag inte hur man frivilligt cyklar på vägen. drygt när bilarna svishar förbi. olycksrisken ökar om man får bromsa kraftigt då det ibland(speciellt när det är mörkt) kan vara svårt att bedöma en cyklists hastighet.
verkar som du mest kör i stan och där är det annorlunda eftersom det sällan finns 70 vägar mitt i smeten.
är i princip bara dom som cyklar på 70 vägar eller över jag stör mig på när det finns cykel väg brevid.
Jag är landsvägscyklist också. Vissa vägar är helt hemska...eller ja, trafikeras av otroligt dåliga bilförare som antingen saknar körkort eller har något allvarligt fel. På raksträckor med helt fri sikt och utan möten så svänger de inte ut något alls för att köra om. Då undrar man verkligen hur det står till hos den föraren. Det kan inte vara lätt att vara den personen.
Jag undviker att köra racer i mörker. Det är tillräckligt farligt i dagsljus. Rusningstrafik undviks också för då är bilförare som mest tokiga. De sitter i sina bilar och blir tjockare och tjockare. Sen ser de vältränade cyklister svisha förbi och kommer till och från jobbet mycket snabbare och då växer hornen ut. De vet ju att de själva också kunde cykla, men är allt för lata och feta och har mängder av dåliga ursäkter. Det dåliga samvetet gnager. Genom att bli arg och hata så slipper de ta tag i sina egna problem.
Jag är triathlet och tar just nu Klassikern så behöver jag ut och träna på långa distanser. Man behöver komma upp i distanser på 10-20 mil för att få ordentlig träning för långlopp. Att harva runt på cykelbanor är inte något gångbart val förutom i några få kilometer. Då är cykeln halvt sönderslagen på grund av det dåliga underlaget och alla kanter man ska upp och ner för.