Citat:
Ursprungligen postat av
MundoAzul
Har skrivit tidigare i tråden att Kristoffer Peterson förtjänar en plats. Vidhåller detta.
Blir irriterad på att landslagstränare är så rädda för att testa något nytt. Kör ju alltid med samma pjäser från start.
Här har vi en kille i sitt livs form, fortfarande ung och på uppgång, men då ska vi envisas med spelare som Berg och Guidetti trots att de haft väldigt svårt med poängproduktion i blågult.
Varför inte smida när järnet är varmt istället? Är sånt för svårt att förstå för de flesta tränarna?
Grejjen är att det är inte bara att slänga in en snubbe som spelar annat system, med andra spelare, i annan filosofi, i en samling som de aldrig vart med innan och starta direkt. Krävs i 99% av fallen en liten transition period.
Janne har sagt klart och tydligt senaste 2 samlingarna att på den första var det samma gubbar osv för VM var nyligen och det var bra så fanns ingen anledning att gå bananas direkt men att många knacka på dörren och nytt kommer ske.
Denna samling sa han att det är spännande att ta in nya spelare och introducera dem osv.
I PR snack och Janne snack är detta mer eller mindre "Vi fasar in folk". Och det är så man får göra.
Jag tror på fullt allvar att Berg inte får många mer starter alls. Går det bra för Ishak, Andersson och Petersson så får han nog inte ens starta nästa samling skulle jag tro.
Frågan är om Petersson ses som en winger bakom foppa eller en anfallare, i landslagssammanhang. ÅTerstår att se i slovakien matchen.
Vi har helt ok alternativ till anfallare i Ishak och Andersson. Så det är för mig obegripligt när journalister säger att de är brist på alternativ och sen citerar Isak, Strandberg osv som om de är de naturliga bakom Berg/Toivonen generationen när Guidetti och THelin inte imponerar.
Ishak gör samma skit Berg gör fast han är starkare, bättre touch och bättre avslut. FÖr att inte tala om spelar i bättre liga och bättre form så sätt. Andersson är stor och stark men är även aningen målfarligare än Toivonen/Thelin är. Båda är inte ovana vid att ta defensivt ansvar.
Så starta dessa 2 mot Slovakien nu. Tror många kommer få upp ögonen för Ishak då.