2018-10-12, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Isak som knappt gör bra ifrån sig i tyska amatörligan? Behåller nog Berg före honom...

Strandberg - hur stabil är han? Följer inte direkt MFF. Känns allmänt ovårdad.

Ishak har jag noll koll på och kan inte uttala mig.
Bry dig inte om ville, han bara trollar.

Ishak presterar väldigt bra i en rätt dålig klubb i Bundesliga. Förhoppningsvis får han chansen mot Slovakien.
Citera
2018-10-12, 10:27
Medlem
BarryHeros avatar
Ingen jätteföreställning igår, men såg stabilt ut bakåt.

Vilka tror ni Janne Andersson ger chansen mot Slovakien? Fortsätter han med en ordinarie elva eller luftar han reserver? Min gissning är att han fortsätter med en hyfsat ordinarie elva, men släpper in ett par nya spelare.
Nordfeldt (Johnsson, 45 min)
Krafth - Granqvist (Papagiannopoulos, 45 min) - Lindelöf - Augustinsson
Claesson - Hiljemark (K. Olsson (45 min) - Rohdén - Forsberg (Durmaz, 55 min)
Guidetti (Peterson, 60 min) - Ishak (Andersson, 70min)
Känns detta som en rimlig elva tillsammans med 6 byten? Man vilar alltså Sebastian Larsson, Isaac Kiese Thelin, Martin Olsson, Gustav Svensson, Robin Olsen, och Marcus Berg helt.
Citera
2018-10-12, 12:51
Medlem
Har skrivit tidigare i tråden att Kristoffer Peterson förtjänar en plats. Vidhåller detta.

Blir irriterad på att landslagstränare är så rädda för att testa något nytt. Kör ju alltid med samma pjäser från start.

Här har vi en kille i sitt livs form, fortfarande ung och på uppgång, men då ska vi envisas med spelare som Berg och Guidetti trots att de haft väldigt svårt med poängproduktion i blågult.

Varför inte smida när järnet är varmt istället? Är sånt för svårt att förstå för de flesta tränarna?
Citera
2018-10-12, 13:09
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Har skrivit tidigare i tråden att Kristoffer Peterson förtjänar en plats. Vidhåller detta.

Blir irriterad på att landslagstränare är så rädda för att testa något nytt. Kör ju alltid med samma pjäser från start.

Här har vi en kille i sitt livs form, fortfarande ung och på uppgång, men då ska vi envisas med spelare som Berg och Guidetti trots att de haft väldigt svårt med poängproduktion i blågult.

Varför inte smida när järnet är varmt istället? Är sånt för svårt att förstå för de flesta tränarna?
Det är väl inte så konstigt att man i första hand satsar på spelare som är införstådda i hur landslaget spelar när det vankas tävlingsmatch (som det var i matchen mot Ryssland), speciellt som det är just denna kontinuitet som var så lyckosam i kvalet och i mästerskapet i somras. Berg har haft det tufft målmässigt under 2018 i landslaget men bokstavligen bombade in 8 baljor i VM-kvalet under 2016 och -17. Guidetti har ett skralt målfacit i landslaget hittills, men det är inte så lätt när man bara får agera inhoppare - ibland i bara några minuter.

Peterson kommer få chansen att visa upp sig mot Slovakien nästa vecka. Sen är frågan om det är som startspelare eller som inhoppare.
Citera
2018-10-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Grejjen är att det är inte bara att slänga in en snubbe som spelar annat system, med andra spelare, i annan filosofi, i en samling som de aldrig vart med innan och starta direkt. Krävs i 99% av fallen en liten transition period.

Janne har sagt klart och tydligt senaste 2 samlingarna att på den första var det samma gubbar osv för VM var nyligen och det var bra så fanns ingen anledning att gå bananas direkt men att många knacka på dörren och nytt kommer ske.

Denna samling sa han att det är spännande att ta in nya spelare och introducera dem osv.

I PR snack och Janne snack är detta mer eller mindre "Vi fasar in folk". Och det är så man får göra.

Jag tror på fullt allvar att Berg inte får många mer starter alls. Går det bra för Ishak, Andersson och Petersson så får han nog inte ens starta nästa samling skulle jag tro.

Frågan är om Petersson ses som en winger bakom foppa eller en anfallare, i landslagssammanhang. ÅTerstår att se i slovakien matchen.

Vi har helt ok alternativ till anfallare i Ishak och Andersson. Så det är för mig obegripligt när journalister säger att de är brist på alternativ och sen citerar Isak, Strandberg osv som om de är de naturliga bakom Berg/Toivonen generationen när Guidetti och THelin inte imponerar.

Ishak gör samma skit Berg gör fast han är starkare, bättre touch och bättre avslut. FÖr att inte tala om spelar i bättre liga och bättre form så sätt. Andersson är stor och stark men är även aningen målfarligare än Toivonen/Thelin är. Båda är inte ovana vid att ta defensivt ansvar.

Så starta dessa 2 mot Slovakien nu. Tror många kommer få upp ögonen för Ishak då.
Citera
2018-10-12, 21:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Ingen jätteföreställning igår, men såg stabilt ut bakåt.

Vilka tror ni Janne Andersson ger chansen mot Slovakien? Fortsätter han med en ordinarie elva eller luftar han reserver? Min gissning är att han fortsätter med en hyfsat ordinarie elva, men släpper in ett par nya spelare.
Nordfeldt (Johnsson, 45 min)
Krafth - Granqvist (Papagiannopoulos, 45 min) - Lindelöf - Augustinsson
Claesson - Hiljemark (K. Olsson (45 min) - Rohdén - Forsberg (Durmaz, 55 min)
Guidetti (Peterson, 60 min) - Ishak (Andersson, 70min)
Känns detta som en rimlig elva tillsammans med 6 byten? Man vilar alltså Sebastian Larsson, Isaac Kiese Thelin, Martin Olsson, Gustav Svensson, Robin Olsen, och Marcus Berg helt.

Varför ska Durmaz öht vara med i truppen?
Citera
2018-10-13, 18:22
Medlem
Varför ska Janne envisas med att spela två anfallare när vi inte ens har en respektabel? Ett formationsbyte till 4231 med Forsberg som 10a och Kristoffer Peterson (som blev månadens spelare i Eredivisie) till vänster.

Skärpning Janne!
Citera
2018-10-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer
Varför ska Janne envisas med att spela två anfallare när vi inte ens har en respektabel? Ett formationsbyte till 4231 med Forsberg som 10a och Kristoffer Peterson (som blev månadens spelare i Eredivisie) till vänster.

Skärpning Janne!

För att vi har inte spelar material, att slå om sådär samt har lagt 2 FRAMGÅNGSRIKA år på att etablera ett 4-4-2 / 4-5-1 i sina stunder.

Dessutom har vi respektabla anfallare, de är bara inte infasade än.

Det är inte bara att slå om :P
Citera
2018-10-13, 21:40
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleepdealer

Skärpning Janne!

Hahaha, så jävla typiskt lågbegåvat och populistiskt att vilja byta formation så fort det går lite trögare och peta in det senaste buzzword-namnet i startelvan. Samma visa varje gång.
Citera
2018-10-13, 21:47
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Vilka är det och varför får Berg och Thelin spela istället för dem?
Citera
2018-10-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagenaristen
Vilka är det och varför får Berg och Thelin spela istället för dem?
Ishak och Andersson är båda väldigt välpassande och form-fina anfallare som hållt bra form i ca 1 år nu.

De blev uttagna till denna samling men iom att det är första samlingen så lär de få träna med laget osv och spela lite i kommande träningsmatch med framtiden i åtanke. Inte slängas direkt in i en tävlingsmatch efter 1 teoretisk och 1 praktisk träning. Det funkar inte så i verkligheten.

Thelin var inte glödhet senast men han har vart helt ok i Leverkusen så han är inte obegriplig.

Jag tycker man kan börja gnälla om Berg startar i vår eller kanske t.o.m i Nov om de övriga är heta i klubbarna då med.

Men denna samlingen är början på infasning/utfasning, inte plug and play släng in nya lirare á la FIFA spel.

Det är en process. Detta Janne menar när han VARJE presskonferens säger att han jobbar med "ut med klubbtänket in med landslagstänket". Han gör detta nu med Ishak och Andersson för att fasa in dem och bli de nya lirarna. Ge det tid.
Citera
2018-10-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
För att vi har inte spelar material, att slå om sådär samt har lagt 2 FRAMGÅNGSRIKA år på att etablera ett 4-4-2 / 4-5-1 i sina stunder.

Det är inte bara att slå om :P
Vad svamlar du om? 4231 är inte någon revolutionerande formation i jämförelse till nuvarande spelsätt utan endast en justering, som passar vårt spelarmaterial bättre.

Forsberg skulle stegra några nivåer i det systemet tror jag också. Det är när han löper i den centrala offensiva banan som en slutprodukt överhuvudtaget kommer ut från honom. Det såg vi tydligt mot Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Hahaha, så jävla typiskt lågbegåvat och populistiskt att vilja byta formation så fort det går lite trögare och peta in det senaste buzzword-namnet i startelvan. Samma visa varje gång.
Jag förordade att Sverige borde göra detta formationsbyte redan innan sommarens VM, så du kan bara knipa.

Dynamik i anfallet saknades under hela VM´t och gör fortfarande och jag försöker lösa problemet istället för att sätta tilltro till träbenen och blir kallad populist (folklig), jo tackar.

Angående "buzzword-namnet" - tycker du inte vi ska ta in spelare som uppenbarligen visar prov på högform och utveckling? Han är redan inkallad och kommer att imponera, snabb, tvåfotad och teknisk.

---
Tycker förövrigt att Janne borde cementera Hiljemark-Ekdal som den centrala mittfälltskedjan nu, och ge´t förtroende så det förhoppningsvis är inspelat och fungerar tills EM-kvalet börjar. Med K. Olsson och G. Svensson som offensivt respektive defensivt alternativ.
Senast redigerad av sleepdealer 2018-10-14 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in