2018-10-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Ä
Hon verkar ha förändrats de senaste åren och åtminstone delvis bytt umgänge, så det kan finnas flera rätt nya vänner som fått detta berättat för sig. Hon verkade iofs inte heller vara rädd för att ta sig an saker på egen hand, så det är möjligt att hon hållit det för sig själv. Eller som du säger, att det var en hastigt uppkommen situation.

Om det är någon av eller båda bröderna lär vi snart få veta. Det kan ju finnas någon nymuckad mördare i hennes kontaktnät som är alldeles självklar för de som utreder det hela.
Det behöver ju inte vara någon kriminell heller som gjort det. Det finns ett bra talesätt ( i dem lugnaste vatten, simmar dem farligaste fiskarna )
Citera
2018-10-11, 20:25
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Detta är Tess sista inlägg 18 augusti:

Jag är nog lite chockad nu. Som ni vet har jag sökt SD för att fråga några frågor, helt opartiska.
Och idag gick jag förbi deras tält o förklarade att jag är skribent o vill ställa några frågor.

Genast gick de o hämtade ansvarig kommunpolitiker och han frågade mig om han fick bjuda mig på en kopp the på närliggande café. Jag hade bråttom men gick ändå med honom och tro nu mig!!!
Jag håller INTE med om deras politik eller partiprogram men att få ställa sakliga frågor och få sakliga svar är guld värt. Vi har dessutom tagit i hand och tackat för en värdig diskussion.
Jag är inte redo för min sammanställning men snart så!
Privata detaljer avslöjar jag aldrig, det finns inte i mitt hjärta, men offentliga saker ska alla ha del av.
Så syftet med detta är att sammanställa infon med vanlig svenska o inte pajer.

Vänta med andakt gott folk för jag har grävt djupt 😀👏

Tessilago ❤️

Okej hon använder andakt lite tokigt. Vänta andäktigt menar hon.
Det där är absolut inte ett avskedsbrev. Då var det avhandlat och klart.
Tack till resursteam!
Citera
2018-10-11, 20:28
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Det behöver ju inte vara någon kriminell heller som gjort det. Det finns ett bra talesätt ( i dem lugnaste vatten, simmar dem farligaste fiskarna )
Det har du visserligen rätt i, men det tycks ju som att någon har bragt henne om livet och sedan dumpat henne i skogen. Det tänker jag är något som en gröngöling inte ger sig på. Men det finns ju många mord där det är en förstagångsförbrytare som är gärningsman, så allt är ju möjligt.
Citera
2018-10-11, 20:39
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth

Jag träffade henne inte långt före hennes försvinnande, en lördag på Allstars i Jakan. Hon satt vid bardisken när jag kom in och hon kramade mig. Det var inte mycket folk, hon jag och en till längst bort vid bardisken, en läskig typ. Efter en stund kom den läskige typen och sa något till Tess och försvann, kanske till toan men kom tillbaka. Han kom tillbaka och de försvann men jag vågade inte ens se på denna läskige man när han kom till bardisken och pratade med henne. Jag har ingen aning om vem han är men en läskig/farlig man som jag inte ville möta/utmana med blicken. Vad Tess och den mannen hade gemensamt skulle jag vilja veta.

Det här borde följas upp. Personalen på Allstar borde kunna hjälpa till.
Citera
2018-10-11, 20:48
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Träffade henne intensivt under en period strax innan hon försvann, kan säga att jag tror verkligen inte att hon träffat någon av bröderna. Hon var traumatiserad över händelsen, full eller nykter, kom det eller rättegången på tal slutade det i tårar och panik från henne.

Var bröderna svartingar?
Orkar inte läsa igenom tråden
Citera
2018-10-11, 20:51
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Var bröderna svartingar?
Orkar inte läsa igenom tråden

Finskt efternamn, svenska förnamn.
Citera
2018-10-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det har du visserligen rätt i, men det tycks ju som att någon har bragt henne om livet och sedan dumpat henne i skogen. Det tänker jag är något som en gröngöling inte ger sig på. Men det finns ju många mord där det är en förstagångsförbrytare som är gärningsman, så allt är ju möjligt.
Mordet kan ju också ha skett där. Det var en speciell plats.
Citera
2018-10-11, 20:57
Bannlyst
Återigen, personen som hon skulle vittna mot har med hennes försvinnande att göra, förmodligen beställt ett mord på henne. 100% säkert att personen är inblandad i hennes mord dock.
Citera
2018-10-11, 20:59
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Återigen, personen som hon skulle vittna mot har med hennes försvinnande att göra, förmodligen beställt ett mord på henne. 100% säkert att personen är inblandad i hennes mord dock.
Och du vet det hur? Med tanke på att du är 100% säker så måste du veta, inte gissa?
Citera
2018-10-11, 21:02
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Mordet kan ju också ha skett där. Det var en speciell plats.
Speciell rent allmänt eller specifikt för henne?
Citera
2018-10-11, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Och du vet det hur? Med tanke på att du är 100% säker så måste du veta, inte gissa?

Det är som hugget i sten, att hon skulle "mystiskt" försvinna precis innan en rättegång där hon skulle vittna mot en misshandel hon blev utsatt för?

GM har en aggressiv sida som han visade upp då han misshandlade Therese, han står garanterat på ett eller annat sätt bakom hennes död.

Detta fallet är så uppenbart att det krävs inte Leif GW Persson för att lösa.
Senast redigerad av ytmamz 2018-10-11 kl. 21:05.
Citera
2018-10-11, 21:06
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Det är som hugget i sten, att hon skulle "mystiskt" försvinna precis innan en rättegång där hon skulle vittna mot en misshandel hon blev utsatt för?

GM har en aggressiv sida som han visade upp då han misshandlade Therese, han står garanterat på ett eller annat sätt bakom hennes död.
Fast hugget i sten och garantier är att gå VÄLDIGT långt i ett mordfall där offret har en ganska omfattande historik med våld och umgänge med dåliga människor, så du får nog ha lite mer än bara det där att basera dina garantier på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in