Citat:
Ursprungligen postat av
MegaLomani
"...restaurang i Järfälla den 18 augusti.
– Vi behöver hjälp av allmänheten med iakttagelser under sen kväll det datumet, säger Christer Axling."
Jo, jo! Det är så dags nu. Vem minns vem man såg och vad man gjorde på kvällen den 18 augusti?
Identifieringen hade väl inte behövt ta så himla lång tid när man hade en hel kropp med tänder, tatueringar, piercningar och kläder med mera.
Man får väl hoppas att polisen inte suttit och väntat på DNA-analyser eller vad det kan vara, innan man börjat förhöra vittnen och umgängeskretsen.
Kan ju vara att man haft tanken att invagga någon i falsk säkerhet genom att dröja med den officiella identifieringen.
Jag fick lämna uppgifter efter en kompis blivit misshandlad av sin sambo en gång. Minns inte om det var 6 månader eller ett år efter som de ringde och undrade om formen på blåmärken och vilken sida av kroppen det handlade om. Hur ska jag komma ihåg det? Ring samma vecka för fan så kanske man får fast fler! Detta trots att polisen var där samma kväll det hände och anmälan gjordes snabbt.
Angående aug 18 kan jag tipsa om att kolla sms från det datumet, det friskar upp minnet. Själv åt jag hemma och åkte sen till min pojkvän, så om jag såg Tess måste det ha varit flyktigt.