2018-10-10, 16:04
Medlem
Holdingbreaths avatar
Vem var person hon skulle ha vittnat mot?
Citera
2018-10-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
" Utredningen visar nu att personen är en 44-årig kvinna som skulle vittna i ett misshandelsfall – och hon har tidigare anmält den misstänkte mannens bror för övergrepp i rättssak, enligt Aftonbladet."

https://www.dn.se/sthlm/44-aring-anmalde-overgrepp-i-rattssak-hittades-senare-dod/

"Brodern"....är det den där "Göran" ?
Och polisen la ner den anmälan 😞 tänk om det har ett samband med hennes bortgång?
Citera
2018-10-10, 16:57
Medlem
Citat:
På sen kväll den 18 augusti har hon befunnit sig på Nancy's Bar & Steakhouse i Järfälla. Där behöver vi iakttagelser om vilka hon har umgåtts med, säger Chr*ster Axl*ng och uppmanar alla med tips att ringa till polisen på 114 14

Klippt från: https://www.dn.se/sthlm/44-aring-anmalde-overgrepp-i-rattssak-hittades-senare-dod/
Citera
2018-10-10, 16:57
Medlem
PeterNosters avatar
Åklagaren som lade ner anmälan om övergrepp i rättssak har blod på fingrarna.
Medhjälp till mord. Livstid.
Citera
2018-10-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Och polisen la ner den anmälan 😞 tänk om det har ett samband med hennes bortgång?
Eller så är det någon i hennes närmaste krets som utnyttjat detta tillfälle med mannen som hon skulle upp i rätten med. Någon som tänkt att han och hans broder blir måltavlan för detta försvinnande.
Citera
2018-10-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Eller så är det någon i hennes närmaste krets som utnyttjat detta tillfälle med mannen som hon skulle upp i rätten med. Någon som tänkt att han och hans broder blir måltavlan för detta försvinnande.

Långsökt, troligen närmare och enklare förklaring men det ska bevisas också.
Citera
2018-10-10, 17:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Vem var person hon skulle ha vittnat mot?

Finns i tråden också....

T*m Petter Soinine* heter han. Född -55.
Citera
2018-10-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
"...restaurang i Järfälla den 18 augusti.

– Vi behöver hjälp av allmänheten med iakttagelser under sen kväll det datumet, säger Christer Axling."

Jo, jo! Det är så dags nu. Vem minns vem man såg och vad man gjorde på kvällen den 18 augusti?
Identifieringen hade väl inte behövt ta så himla lång tid när man hade en hel kropp med tänder, tatueringar, piercningar och kläder med mera.

Man får väl hoppas att polisen inte suttit och väntat på DNA-analyser eller vad det kan vara, innan man börjat förhöra vittnen och umgängeskretsen.

Kan ju vara att man haft tanken att invagga någon i falsk säkerhet genom att dröja med den officiella identifieringen.

Jag fick lämna uppgifter efter en kompis blivit misshandlad av sin sambo en gång. Minns inte om det var 6 månader eller ett år efter som de ringde och undrade om formen på blåmärken och vilken sida av kroppen det handlade om. Hur ska jag komma ihåg det? Ring samma vecka för fan så kanske man får fast fler! Detta trots att polisen var där samma kväll det hände och anmälan gjordes snabbt.

Angående aug 18 kan jag tipsa om att kolla sms från det datumet, det friskar upp minnet. Själv åt jag hemma och åkte sen till min pojkvän, så om jag såg Tess måste det ha varit flyktigt.
Citera
2018-10-10, 17:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Denne T*m Peter S*ininen, var och vem bor han med egentligen? *= o

Tidigare i tråden bodde han i Väsby med en 25-årig man.

Nu när jag slår på efternamnet så kommer han upp med broschan..... L*rs Peter, 61 år, samma adress....

St*llgatan i Upp-Väs *= a
Citera
2018-10-10, 17:49
Medlem
Krickerts avatar
Spunkakan verkar ha försvunnit från tråden..

Häktad?
Citera
2018-10-10, 17:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert

Häktad?

Avstängd härifrån, vet ej vidare, men Ankan lär härja på Fejsboken nu....
Citera
2018-10-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert

Häktad?
Avstängd. Hon skrev till mig i söndags
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in