2018-09-29, 17:01
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det handlar väl också om att Kalle har någon förutbestämd tes som han försöker trumfa igenom. Med Lill var upplägget att det egentligen var hon som kom med alla idéerna. Något hon helt enkelt inte höll med om, hur många gånger Kalle än upprepade det.

I det för övrigt inte alls dåliga avsnittet med Jeja Sundström försökte han få henne att säga att det hade varit jobbigt för henne som ensam kvinna att turnera med män, för att det så lätt kunde bli grabbig stämning. Till hans besvikelse höll hon inte alls med om detta. De hade varit så snälla, så. Men det var som sagt bara ett moment i ett i övrigt bra program.
Citera
2018-09-29, 21:13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
I det för övrigt inte alls dåliga avsnittet med Jeja Sundström försökte han få henne att säga att det hade varit jobbigt för henne som ensam kvinna att turnera med män, för att det så lätt kunde bli grabbig stämning. Till hans besvikelse höll hon inte alls med om detta. De hade varit så snälla, så. Men det var som sagt bara ett moment i ett i övrigt bra program.

Det där med grabbigt och gubbigt yrar han jämt om. Han var ju skeptisk till att göra ett avsnitt om Ture Sventon, för att det "andades pojkrum" eller vad han sade. Till hans förvåning sade ett gäng kvinnor på twitter till honom, att de älskade Ture Sventon.

Har bara lyssnat på början av Jeja-avsnittet så jag vet inte hur det var, men hon är väl en väldigt glad figur, som inte tjurar så lätt.
Citera
2018-10-04, 21:26
Medlem
Kupongfritts avatar
Senaste poden om sällskapsspel gillade jag, ett klassiskt Snedtänkt-avsnitt om ett ämne de flesta kan relatera till. De kom väl inte fram till så mycket, men det var underhållande ändå att lyssna på och avslutningen, när de konstaterade att ett 40 år gammalt frågespel är den ultimata utmaningen var ju underbar.
Citera
2018-10-10, 22:58
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Senaste poden om sällskapsspel gillade jag, ett klassiskt Snedtänkt-avsnitt om ett ämne de flesta kan relatera till. De kom väl inte fram till så mycket, men det var underhållande ändå att lyssna på och avslutningen, när de konstaterade att ett 40 år gammalt frågespel är den ultimata utmaningen var ju underbar.

Jag gillar inte live-avsnittem. Känns bara som att man tar ett möte som är rätt ostrukturerat, och sedan rafsar ihop ett program.

Fast det lär bli ännu vidrigare i morgon. Om svensk abortpolitik, med någon kvinnlig "professor" från Södertörn.
Citera
2018-10-10, 22:59
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker överlag att höstens säsong varit bedrövlig så långt. Dåliga gäster eller rena pajasämnen.
Citera
2018-10-11, 08:53
Medlem
Kongruensbojds avatar
Om brädspel var väl ett alldeles utmärkt avsnitt? Perfekt gäst: verbal, icke utsvävande, inte lustig i onödan, kunnig som tusan och med ett skönt gensvar från publiken. Kalle var föredömligt nedtonad men ändå skojig som tog upp Bagges hundspel (och gammal släkten är värst-trivia) titt som tätt.

Om abort säger ni. Vågar man påstå så här på förhand att både Kalle och gästen är väldigt positivt inställda till fri abort? Jo, samt att Polen nog kommer avhandlas ganska mycket. Då som en förebild som lät svenska kvinnor resa dit på 60-talet (eller?), och nu som det svarta fåret som förbjudit abort helt.
Citera
2018-10-11, 11:56
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Jag gillar inte live-avsnittem. Känns bara som att man tar ett möte som är rätt ostrukturerat, och sedan rafsar ihop ett program.

Fast det lär bli ännu vidrigare i morgon. Om svensk abortpolitik, med någon kvinnlig "professor" från Södertörn.

Det håller jag med om, när de sitter inför publik blir det nog mer eller mindre oavsiktligt så att KL och gästerna känner ett krav att varmhålla publiken, vilket tar fokus från ämnet och radiolyssnarna.
Citera
2018-10-11, 12:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Om brädspel var väl ett alldeles utmärkt avsnitt? Perfekt gäst: verbal, icke utsvävande, inte lustig i onödan, kunnig som tusan och med ett skönt gensvar från publiken. Kalle var föredömligt nedtonad men ändå skojig som tog upp Bagges hundspel (och gammal släkten är värst-trivia) titt som tätt.

Om abort säger ni. Vågar man påstå så här på förhand att både Kalle och gästen är väldigt positivt inställda till fri abort? Jo, samt att Polen nog kommer avhandlas ganska mycket. Då som en förebild som lät svenska kvinnor resa dit på 60-talet (eller?), och nu som det svarta fåret som förbjudit abort helt.

Han hade någon abort-aktivist från Södertörn. Här kan man se hennes inställning till vad "forskning" är. https://www.youtube.com/watch?v=zyw3QYET1lQ Polen nämndes lite i början, men framför allt kom man in på Kalles speciella hatobjekt: KD.
Citera
2018-10-11, 15:45
Medlem
Citat:
Vet inte om jag förstår ditt svar. Du pratar mest runt runt, och säger lite emot dig själv också. En struktur och en tanke är inte samma sak som att hamra in en tes. Kalle är helt enkelt inte tillräckligt nyfiken på sina gäster. Fast det som irriterar mest är just när han ska driva någon tes där han ska försöka få skräpkultur att framstå som finkultur, även om kreatören själv inte är intresserad av att bli infångad i ett sådant fack, eller den tramsiga feminismen, som med Lill Thorén.

Ja ja, jag bollar bara runt lite. Tror bara inte att det är svart eller vitt.
Citera
2018-10-11, 15:48
Medlem
Citat:
Han hade någon abort-aktivist från Södertörn. Här kan man se hennes inställning till vad "forskning" är. https://www.youtube.com/watch?v=zyw3QYET1lQ Polen nämndes lite i början, men framför allt kom man in på Kalles speciella hatobjekt: KD.

En feminist från Södertörns Högskola som ska tala om abortpolitik. Tro fan det tar hus i helvete. Kan inte tänka mig att KL kan skapa ett annat ämne som skapar mer provokation och irritation. Jag ska lyssna på programmet. Ska bli intressant.
Citera
2018-10-11, 18:19
Medlem
Precis vad man kunde misstänka. Hyfsat objektiv historisk exposé, men sen brakar det loss på slutet när professorn go bananas och det blir fullständigt politiskt aktivism. Ingen akademismisk objektivitet där inte. Det lyser igenom så tydligt.

Södertörns Högskola. En styggelse i Sverige vad det gäller forskning och objektivitet. Det är bara en vänsterpropagandacentral. Pinsamt. Då ska jag tillägga att jag träffat seriösa och verkligen objektiva (så gott det går, ...det gäller att ha insikt om vart man står) sociologer (inte från Södertörn, utan den äkta varan) . De som undersöker tex självmord, alkoholism och ungdomsbrottslighet med fakta och statistik. Som har som devis Kill Your Darlings som ett mantra hägnade ovan sig vad det gäller att kunna vara objektiv och saklig. Äkta forskare och professorer och inte propagandister. De finns faktiskt kvar, så hav förtröstan.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-10-11 kl. 18:25.
Citera
2018-10-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Tyckte biten om Dallasspelet var kul. När första avsnittet av Dallas sändes hade jag just fyllt 13. Jag kan egentligen inte komma på något annat konkret från den tiden. Första avsnittet där Bobby med sin nya fru Pamela i sin Mercedes åker upp till Southfork. Det minns jag tydligt. Utöver det finns det ingen annan tidsmarkör kvar från den tiden kvar i mitt minne , annat än diffusa sådana om intensiv självbefläckelse och att kunna trycka på rec och stopp när man bandade in musik från radion.
Senast redigerad av bulingenbul 2018-10-11 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in