2018-10-07, 13:26
Medlem
Allt beror på vilken innebörd man lägger i lika begrepp.

För mig ter sig mördaren rationell. När han gör något kan man ana en logisk förklaring till det.

Men samtidgt är han impulsiv och tunnelseende. När han gör något gör han det som först trillar ner framför näsan på honom. När han ska göra sig av med mössan väljer han till exempel metrotidningsstället framför soptunnan. Om han vill förändra sitt utseende är det en god idé att ta av sig mössan, men när han lämnar av den väljer han första bästa - metrotidningsstället.
Citera
2018-10-07, 22:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Ensam psykotisk gärningsman passar inte heller då hade han huggit Första bästa människa, här har mördaren väntat på Mohamed, .
Han kan ju lika gärna väntat på första barn som passerade? Kanske det skulle vara ett barn med utländskt utseende? Jag tror skyltarna har betydelse i detta fall.
Citera
2018-10-08, 13:04
Medlem
Ja det är möjligt att det kan vara så men känns som fel område om inte mördaren har någon koppling till närområdet
Citera
2018-10-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjock.mobbare
Allt beror på vilken innebörd man lägger i lika begrepp.

För mig ter sig mördaren rationell. När han gör något kan man ana en logisk förklaring till det.

Men samtidgt är han impulsiv och tunnelseende. När han gör något gör han det som först trillar ner framför näsan på honom. När han ska göra sig av med mössan väljer han till exempel metrotidningsstället framför soptunnan. Om han vill förändra sitt utseende är det en god idé att ta av sig mössan, men när han lämnar av den väljer han första bästa - metrotidningsstället.
Du har absolut en poäng här. GM är både rationell och impulsstyrd. Kan man dra någon slutsats om motivet till morden utifrån det?
Citera
2018-10-09, 14:31
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Vad säger att just du har rätt? Ge oss något konkret nu så vi löser detta

Hur fan ska ni lösa detta? Hur?
Citera
2018-10-09, 15:28
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjock.mobbare
Det var den 19 oktober morden skedde, så det är ytterligare tolv dagar kvar till fjortonårsdagen.

I TV4:s nyhetsmorgon nämndes morden, dock utan att något nytt framkom:

https://www.youtube.com/watch?v=mhDyWSl9bTc

Trevlig söndag spanare!
Stämmer, den 19 oktober är det prick ett år kvar till preskription om gärningsmannen var under 21 år gammal när han förövade morden.
Citera
2018-10-09, 16:13
Medlem
På grund av uppkommen situation i kungadömet Sverige och läget i riksdagen kan det vara grund till att omyndighetsförklara alla nivåer av myndigheter och deras sällskap i Sverige, hm. Jag skrev redan i början om fakta som invandrare, business pappa, muhamed... men PK snurret bara fortsätter som om ni är på rätt väg. År efter år utan att våga syna det självklara. Vilka pajaser i tråden, lägg ned eller våga tänk utanför boxen vetja, galningar denner!
Citera
2018-10-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
På grund av uppkommen situation i kungadömet Sverige och läget i riksdagen kan det vara grund till att omyndighetsförklara alla nivåer av myndigheter och deras sällskap i Sverige, hm. Jag skrev redan i början om fakta som invandrare, business pappa, muhamed... men PK snurret bara fortsätter som om ni är på rätt väg. År efter år utan att våga syna det självklara. Vilka pajaser i tråden, lägg ned eller våga tänk utanför boxen vetja, galningar denner!
Jag tycker vi rör oss utanför boxen hela tiden. Frågan är om polisen gör det. Ev hatbrott, rasistdito, hämnd från MENA-folk, torpedanknytning etc etc – allt har manglats hit och dit. Saknas bärkraftigt MOTIV.
Citera
2018-10-09, 17:08
Medlem
Att familjen är kriminella vet nog alla härinne, tyvärr har det inte gett något, eller så få fick familjen tag i mördaren: )
Citera
2018-10-09, 17:54
Medlem
Citat:
Att familjen är kriminella vet nog alla härinne, tyvärr har det inte gett något, eller så få fick familjen tag i mördaren: )
Om familjen är kriminell, som jag trodde redan i början, fick de ett straff av andra kriminella och har ni kollat läget på deras hemmaplan innan de kom till, på den tiden, kära Linköping? Men plats för mordet och tanten nära inpå verkar hafsigt. Var det sån business pappan hade? Mycket tid slarvats bort av K&K?
Citera
2018-10-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Om familjen är kriminell, som jag trodde redan i början, fick de ett straff av andra kriminella och har ni kollat läget på deras hemmaplan innan de kom till, på den tiden, kära Linköping? Men plats för mordet och tanten nära inpå verkar hafsigt. Var det sån business pappan hade? Mycket tid slarvats bort av K&K?
Det har runnit mycket vatten under bron sen 2004, det är högre i tak nu vad gäller allt som har med invandring att göra. När morden begicks tassade man fortfarande på tå. Idag kanske man skulle ha gått mer direkt rakt på pudelns kärna.
Citera
2018-10-09, 19:32
Medlem
Varför försöker man inte med liknande i detta fall - https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rLRvMl/efter-fantombilden--flera-bra-tips-har-kommit-in-till-polisen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in