Citat:
Ursprungligen postat av
zurfarn
Helt rätt. De journalister jag konfronterat säger att till mig att det inte föreligger någon terroristfinansiering. Det är "bara" svarta pengar. Och i journalistkretsar verkar det vara något man kan se genom fingrarna med. Men nu är det ju så här i kungariket att SKV inte ser genom fingrarna. Problemet vi skvaller- och skvallergummor har är att SKV (eller för den delen EBM) inte publicerar nåt beslut officiellt. Det når bara de närmaste. (Förutsatt att det inte blir fråga om rättegång). Om inte nån skvallrar för nån tidning. Och att den journalist som får tipset måste fråga chefredaktören först innan publicering.
Eller vad säger ni, Alice T, Per G och Tove L? Klart ni läser här, annars vore ni ju riktigt dumma.
Min syn på saken:
När transaktionerna blev kända via FUP blottlades att polisen inte vidtagit minsta ansträngning för att bringa klarhet kring omständigheterna vilket måste betraktas som ett rejält klavertramp, hals över huvud förflyttades dåvarande rikspolischefen så att han skulle slippa stå till svars. En utredning nu i efterhand skulle utlösa minst lika mycket buller och bång som den tidigare underlåtenheten. Därför väljer polisen att sitta kvar med fötterna djupt nerkörda i klaveret.
Solidariteten myndigheter emellan övertrumfar den lojalitet som borde finnas visavi medborgarna, därför uteblir andra myndigheters ingripanden.
Massmedia förstår vidden av problemet och väljer att ta rygg på myndigheterna av rädsla för vad avslöjanden skulle kunna leda fram till.
Hanteringen av detta ärende är bara ett exempel i en lång rad av mörkläggningar, den samlade effekten är att ett tillstånd av schizofreni och lamslagenhet slagit rot i statsapparaten och i det politiska systemet. För att citera salig Hans Holmér; ”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.
https://www.youtube.com/watch?v=2-Dgub5sSHg