2018-10-03, 09:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Visserligen ogillar jag Nujen å det grövsta, men ingen här inne med förståndet i behåll tror väl på fullt allvar att han medvetet skulle vara med och finansiera terror?
Att han anlitat och betalat svart är en sak, men det andra????? Nej fan, det tror då inte jag
Det är det nog få som tror. Men lagen om terrorfinansiering är applicerbar ändå.
Citera
2018-10-05, 17:37
Medlem
Man börjar allt bli liite bekymrad kring SKV:s uteblivna hantering i ärendet. Eftertaxering och skattetillägg borde ha varit utdömt vid det här laget kring svartjobben på Gotland.

Kan det vara så att Özz uppträtt på SKV:s julfest på liknade sätt som han alltid uppträdde hos Kommunal när fifflaren Nordström var ordf. och på det sättet blivit "untouchable"?

Det är ju ett klockrent ärende för SKV.

Finns det någon i tråden som jobbar på SKV och kan sprida ljus i frågan?
Citera
2018-10-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är det nog få som tror. Men lagen om terrorfinansiering är applicerbar ändå.

Varför skulle den vara det?
Citera
2018-10-05, 20:10
Medlem
Citat:
Visserligen ogillar jag Nujen å det grövsta, men ingen här inne med förståndet i behåll tror väl på fullt allvar att han medvetet skulle vara med och finansiera terror?
Att han anlitat och betalat svart är en sak, men det andra????? Nej fan, det tror då inte jag

Det handlar om likgiltighetsuppsåt.
Citera
2018-10-05, 21:59
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:

Nä, men att en våldsterrorist som Akilov jobbat svart i ett projekt som drivs av familjen Nujen är anmärkningsvärt.

Det minsta man kan begära av Nujen är att han ställer upp på en intervju och på ett vettigt sätt förklarar vad det hela handlar om. Inte bete sig som en jävla apa som han betedde sig i Janne Josefssons intervju och inte pladdra om att rasister förföljer honom.

Nujens beteende avslöjar att det är saker som han försöker mörka. Trist att Sveriges PK-media är så korrupta att de bara gullar med Nujen och låtsas som ingenting.
Citera
2018-10-05, 23:08
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Nä, men att en våldsterrorist som Akilov jobbat svart i ett projekt som drivs av familjen Nujen är anmärkningsvärt.

Det minsta man kan begära av Nujen är att han ställer upp på en intervju och på ett vettigt sätt förklarar vad det hela handlar om. Inte bete sig som en jävla apa som han betedde sig i Janne Josefssons intervju och inte pladdra om att rasister förföljer honom.

Nujens beteende avslöjar att det är saker som han försöker mörka. Trist att Sveriges PK-media är så korrupta att de bara gullar med Nujen och låtsas som ingenting.

Inga möjligheter att DN skulle kunna göra en mindre följetong i tidningen - följa spåren, - prata med Akilovs arbetskamrater på Nujens gård, -leta efter inköpen som möjligjorts av Nujens betalningar, -kontakterna med IS, -resan till Turkiet som betalades med Nujens betalningar och sista avsnittet i DNs följetång söka Debbie o Özz för kommentarer, nähe inte det. Ok move along.
Citera
2018-10-05, 23:25
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven

Helt rätt. De journalister jag konfronterat säger att till mig att det inte föreligger någon terroristfinansiering. Det är "bara" svarta pengar. Och i journalistkretsar verkar det vara något man kan se genom fingrarna med. Men nu är det ju så här i kungariket att SKV inte ser genom fingrarna. Problemet vi skvaller- och skvallergummor har är att SKV (eller för den delen EBM) inte publicerar nåt beslut officiellt. Det når bara de närmaste. (Förutsatt att det inte blir fråga om rättegång). Om inte nån skvallrar för nån tidning. Och att den journalist som får tipset måste fråga chefredaktören först innan publicering.

Eller vad säger ni, Alice T, Per G och Tove L? Klart ni läser här, annars vore ni ju riktigt dumma.
Citera
2018-10-06, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Helt rätt. De journalister jag konfronterat säger att till mig att det inte föreligger någon terroristfinansiering. Det är "bara" svarta pengar. Och i journalistkretsar verkar det vara något man kan se genom fingrarna med. Men nu är det ju så här i kungariket att SKV inte ser genom fingrarna. Problemet vi skvaller- och skvallergummor har är att SKV (eller för den delen EBM) inte publicerar nåt beslut officiellt. Det når bara de närmaste. (Förutsatt att det inte blir fråga om rättegång). Om inte nån skvallrar för nån tidning. Och att den journalist som får tipset måste fråga chefredaktören först innan publicering.

Eller vad säger ni, Alice T, Per G och Tove L? Klart ni läser här, annars vore ni ju riktigt dumma.

Min syn på saken:
När transaktionerna blev kända via FUP blottlades att polisen inte vidtagit minsta ansträngning för att bringa klarhet kring omständigheterna vilket måste betraktas som ett rejält klavertramp, hals över huvud förflyttades dåvarande rikspolischefen så att han skulle slippa stå till svars. En utredning nu i efterhand skulle utlösa minst lika mycket buller och bång som den tidigare underlåtenheten. Därför väljer polisen att sitta kvar med fötterna djupt nerkörda i klaveret.

Solidariteten myndigheter emellan övertrumfar den lojalitet som borde finnas visavi medborgarna, därför uteblir andra myndigheters ingripanden.

Massmedia förstår vidden av problemet och väljer att ta rygg på myndigheterna av rädsla för vad avslöjanden skulle kunna leda fram till.

Hanteringen av detta ärende är bara ett exempel i en lång rad av mörkläggningar, den samlade effekten är att ett tillstånd av schizofreni och lamslagenhet slagit rot i statsapparaten och i det politiska systemet. För att citera salig Hans Holmér; ”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.
https://www.youtube.com/watch?v=2-Dgub5sSHg
Senast redigerad av Externalist 2018-10-06 kl. 05:37.
Citera
2018-10-06, 07:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Min syn på saken:
När transaktionerna blev kända via FUP blottlades att polisen inte vidtagit minsta ansträngning för att bringa klarhet kring omständigheterna vilket måste betraktas som ett rejält klavertramp, hals över huvud förflyttades dåvarande rikspolischefen så att han skulle slippa stå till svars. En utredning nu i efterhand skulle utlösa minst lika mycket buller och bång som den tidigare underlåtenheten. Därför väljer polisen att sitta kvar med fötterna djupt nerkörda i klaveret.

Solidariteten myndigheter emellan övertrumfar den lojalitet som borde finnas visavi medborgarna, därför uteblir andra myndigheters ingripanden.

Massmedia förstår vidden av problemet och väljer att ta rygg på myndigheterna av rädsla för vad avslöjanden skulle kunna leda fram till.

Hanteringen av detta ärende är bara ett exempel i en lång rad av mörkläggningar, den samlade effekten är att ett tillstånd av schizofreni och lamslagenhet slagit rot i statsapparaten och i det politiska systemet. För att citera salig Hans Holmér; ”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.
https://www.youtube.com/watch?v=2-Dgub5sSHg
Exakt så är det! Rötan i myndighetssverige är så djupt gående att den enda räddningen som står att finna är att från grunden bygga något helt nytt, som jag ser det. Jag skriver det fan i inlägg efter inlägg eftersom den här korruptionen kan härledas till nästan varje problem vi ser i samhället just nu.

Just det här exemplet med Nujen, både Özz och syrran, visar och bevisar att alla myndigheter och MSMedia står med händerna i fickorna allt för att förhala det hela i förhoppning att det ska försvinna ur folks minne eftersom sanningen med stor sannolikhet är alltför brännande het och skadlig för inflytelserika människor för att nån ska våga ta i det på allvar. Jag kan inte se det på något annat sätt. Jag blir så jävla lack på det här för att man ser det gång på gång utan att det händer ett skit.
Senast redigerad av RobRoys 2018-10-06 kl. 07:11.
Citera
2018-10-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Helt rätt. De journalister jag konfronterat säger att till mig att det inte föreligger någon terroristfinansiering.

Hur vet jornalister det, vad har de för bevis på det?
Citera
2018-10-06, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Exakt så är det! Rötan i myndighetssverige är så djupt gående att den enda räddningen som står att finna är att från grunden bygga något helt nytt, som jag ser det.

Det behövs ett inbördeskrig!
Citera
2018-10-06, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Det behövs ett inbördeskrig!
Det räcker med att folk vaknar upp och blir medvetna om sakernas tillstånd eftersom detta kommer att lämna eliten och etablissemanget med byxorna på halvstång oavsett mot vilket väderstreck de vänder sig. Våld kommer enbart tjäna makten, vars våldskapital är överlägset folkets. och samtidigt rättfärdiga deras eget användande av våld. Ett upplyst samhälle kan inte skapas genom våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in