Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Banke är aktivist i första hand. Det juridiska & moraliska får stå tillbaka för ideologin.

Ingen av dessa advokater som ägnar sig åt asylhantering så som utvecklingen skett i branschen, har ideologi som kompass. Ideologi, mänskliga rättigheter och andra fina ord missbrukas för att motivera att de sysslar denna asylverksamhet.

Det finns några mycket duktiga asyladvokater som jobbat länge, innan det fanns ett överlöd av klienter. De arbetar utifrån sann humanism för folk som har asylskäl och flytt för sina liv. Nu lever vi i en ny tid med bidragsmigranter och öppna gränser, där uppdragen räcker till alla och blir över.

Det som är fult ska se fint ut. Asylköret är en business för de jurister som förr hankade sig fram på att få in lite uppdrag, i den omfattning som gjorde att de knappt överlevde ekonomiskt. Det handlar om jurister som har det svårt att få in uppdrag för egen maskin som nu fått en bra försörjning. De lever livet som storkaxar och framför PK dynga för att kunna leva med sina egna tillkortakommanden som jurister. Aktivismen kan härledas till att asylärenden är det som försörjer dem. Så enkelt är det.

Okunskapen om hur det ligger till rent praktiskt när asylärenden hanteras, medför att personer som Viktor Banke kan låtsas vara en humanitär gigant som nu går till den debila Debbies försvar.

Terroristen Akilov öden och äventyr i Sverige, är ett enskilt ärende som belyser asylhanteringens mörka sidor. Särskilt om hur det kan sluta med terrorism som drabbar oss alla. När Viktor Banke försvarar svartarbete, undrar jag om han ens kan något om andra juridiska områden, eftersom han också förminskar skatte- och ekobrott. Angår inte lagen om penningtvätt honom? Där Banke främst missat att bestämmelserna har initierats för att bekämpa terrorism.

Jag tycker den advokatbyrån Debbie Nujen arbetar på styrker min analys. På hemsidan, framgår att de kan de flesta juridiska ärenden! Men vad jag vet, så kommer det inga horder med klienter som söker upp dem och betalar för rådgivning ur egen ficka. Verkligheten är, att alla ärenden de får in till byrån, betalas av skattemedel, varav Migrationsverket står för 95% av omsättningen. Resten av omsättningen kommer från kommuner.

För att få ett asyluppdrag, räcker det med att man anmäler till Migrationsverket att man är ledig, och kan åta sig uppdrag. Många advokatbyråer anmäler sig också till Migrationsverket som vllliga att ta in uppdrag, och anställer sedan biträdande jurister med låga löner som sköter ärendena.

Ett ärende börjar med att man får uppdraget, klienten kommer till kontoret, man förbereder, talar med tolk som migrationsverket tillhandahåller. Möte med klienten på Migrationsverket där en handläggare ställer frågor, juristen skriver en inlaga, kanske fler, och inväntar beslut. Kanske juristen överklagar beslut om avslag. Sen är ärendet klart. 10-15 timmar tid som går att debitera till fast taxa. Migrationsverket är ju säkra pengar. Men det är begränsat hur mycket man kan jobba med ett ärende i faktureringshänseende. Det gäller att få in många ärenden och få upp det rituella tempot på löpande band.

Det fina i allihopa för asyladvokaterna, är att klienterna kan ju inte klaga. Det är en ny praxis där politiska beslut och handläggarens inställning som avgör utgången av ett ärende, inte juristens skicklighet.

Det viktigaste för att bli anlitad av Migrationsverket, är att ärendena flyter på utan att Migrationsverket behöver ödsla tid med att granska och pruta på fakturan.
Citera
2018-02-04, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Hahaha, så vi ska tillämpa Amerikanska lagar i Svea rike??
Jag tror att jag har köpt ett tennisracket på Blocket av en numera dömd brottsling. Sålunda kan jag kanske bli medskyldig??
Det är väl upp till rättsväsendet att lagföra brottslingar?

Vi måste ge dig perspektiv att jämföra med eftersom du inte är i samma tankar gällande lagar och moral. Att köpa tennisrack är inte ett problem, men att ge betydande penningbelopp utanför svenskt skattesystem till någon (som senare) visar sig vara RA, drar ju givetvis till sig frågeställningar. Du förstår att i en rättstat så är det full rimligt att man utreder samband och frågan varför det skett. Varför tror du att penninglagen finns? Tror du att RA:s vänner sätter över pengar sins emellan och märker det med drottninggatan eller?
Citera
2018-02-04, 16:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vilka erkännanden?? Nujens erkänt att de är ekonomiska brottslingar? Har Nujens även erkänt att de har betalat en terrorist??
Utred du vad du vill, men hur kan man begå ekonomisk brottslighet med en terrorist när terroristen ej var terrorist vid det tillfället?
Erkänandet som det skrevs om gällde ju Akilov, som har erkänt terrorbrott. Jag förstår att du medvetet läser fel & missförstår för att du är ett troll som vill driva tråden på ett sidospår, men ändå.

Att Nujens har betalt terroristen svart framgår av kontoutdragen, så det är inte ens uppe för debatt.
Citera
2018-02-04, 16:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nu har jag läst tråden. Är det relevant att svara på mina frågor?
Hänvisa gärna till länken där Nujens kopplas till terroristen (läs ej personen Akilov som blev terrorist).
Hänvisa gärna till länken där Nujens erkänner brott.
Vidare kan du ju nu besvara ovanstående tidigare frågor.
Det gick snabbt att läsa nästan 2000 inlägg.
Citera
2018-02-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Det här med "svenska" kurdkomiker har ballat ur rejält. Rejält. Jävla lögnare.
Om "komikern" är muslim så förklarar det mycket, en muslim sätter en ära i att lura oss kristna så mycket det bara går. Till och och med så tycker dom det är helt i sin ordning.
Citera
2018-02-04, 16:13
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Läs på lite om lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism så förstår du att terroristen inte alls behöver vara terrorist vid tillfället då penningtransaktionen sker. Nujen behöver heller inte veta eller ens misstänka att han ska bli terrorist i framtiden.
Hade detta skett i USA så hade familjen Nujen skakat galler vid det här laget...
Hohoho, du insinuerar sålunda att Nujens borde lagföras för att ha finansierat terrorbrottet på Drottninggatan?
Det är just därför FB livar upp en mulen Söndag
Citera
2018-02-04, 16:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag tror att jag har köpt ett tennisracket på Blocket av en numera dömd brottsling. Sålunda kan jag kanske bli medskyldig??
Om du överför så stora summor som 86.000 till någon så är du, enligt lagen om penningtvätt & terrorfinansiering, skyldig att kolla upp personen. Det finns utdrag ur lagtexten tidigare i tråden, läs där.
Citera
2018-02-04, 16:14
Medlem
Citat:
Hohoho, du insinuerar sålunda att Nujens borde lagföras för att ha finansierat terrorbrottet på Drottninggatan?
Det är just därför FB livar upp en mulen Söndag

Men snälla, det gör vi inte. Du kan inte läsa, och så trollar du tråden. Nu anmäler jag dina inlägg.
Senast redigerad av Tyranitar 2018-02-04 kl. 16:17.
Citera
2018-02-04, 16:15
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Konstigt resonemang. Du tror du kan ösa pengar över valfri terrorristorganisation utan att det blir ett brott, förrän nån svarting smäller av ett bombbälte och man kan bevisa att just dina kronor gick till just det bombbältet? ”Vi har varit naiva” funkar inte längre, du kan lika gärna lägga ner trollandet eftersom det känns väldigt gammalt vid det här laget.
Citera
2018-02-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Konstigt resonemang. Du tror du kan ösa pengar över valfri terrorristorganisation utan att det blir ett brott, förrän nån svarting smäller av ett bombbälte och man kan bevisa att just dina kronor gick till just det bombbältet? ”Vi har varit naiva” funkar inte längre, du kan lika gärna lägga ner trollandet eftersom det känns väldigt gammalt vid det här laget.

Personen trollar bara tråden, läser inte ordentligt, och tolkar allt fel medvetet, anmäl inläggen för trams.
Citera
2018-02-04, 16:17
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20180204161148-193.180.154.216.jpeg

TerrorÖzzen kan inte ha det lätt nu
Senast redigerad av Twiggeh 2018-02-04 kl. 16:21.
Citera
2018-02-04, 16:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker den advokatbyrån Debbie Nujen arbetar på styrker min analys. På hemsidan, framgår att de kan de flesta juridiska ärenden! Men vad jag vet, så kommer det inga horder med klienter som söker upp dem och betalar för rådgivning ur egen ficka. Verkligheten är, att alla ärenden de får in till byrån, betalas av skattemedel, varav Migrationsverket står för 95% av omsättningen. Resten av omsättningen kommer från kommuner.
På samma sätt kommer Özz intäkter främst från kommuner & landsting som anordnar "temadagar" dit personalen är kommenderade. Likadant med Soran Ismail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in