Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Helt rätt. De journalister jag konfronterat säger att till mig att det inte föreligger någon terroristfinansiering. Det är "bara" svarta pengar. Och i journalistkretsar verkar det vara något man kan se genom fingrarna med. Men nu är det ju så här i kungariket att SKV inte ser genom fingrarna. Problemet vi skvaller- och skvallergummor har är att SKV (eller för den delen EBM) inte publicerar nåt beslut officiellt. Det når bara de närmaste. (Förutsatt att det inte blir fråga om rättegång). Om inte nån skvallrar för nån tidning. Och att den journalist som får tipset måste fråga chefredaktören först innan publicering.

Eller vad säger ni, Alice T, Per G och Tove L? Klart ni läser här, annars vore ni ju riktigt dumma.

Det är en sanning med modifikation. Om SKV skulle eftertaxera, genom s.k. Omprövningsbeslut, Özz /Debbie m.fl. så är det en offentlig handling.

Bara att begära ut sådan handling. Publiceringen är officiell. SKV har något som kallas "Allmänhetens Terminal". Där kan man se om det fattats ett Omprövningsbeslut mot en person.
Citera
2018-10-06, 08:54
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Nä, men att en våldsterrorist som Akilov jobbat svart i ett projekt som drivs av familjen Nujen är anmärkningsvärt.

Det minsta man kan begära av Nujen är att han ställer upp på en intervju och på ett vettigt sätt förklarar vad det hela handlar om. Inte bete sig som en jävla apa som han betedde sig i Janne Josefssons intervju och inte pladdra om att rasister förföljer honom.

Nujens beteende avslöjar att det är saker som han försöker mörka. Trist att Sveriges PK-media är så korrupta att de bara gullar med Nujen och låtsas som ingenting.

Man uppträder väl som den man är💩
Citera
2018-10-06, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkext
Varför skulle den vara det?
Lagen säger tydligt att man skall kolla upp de man betalar ut pengar till, för att försäkra sig om att det inte rör sig om penningtvätt, terrorfinansiering eller andra olagligheter. Lagtexten är citerad flera gånger tidigare i tråden.
Citera
2018-10-06, 13:44
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Hur vet jornalister det, vad har de för bevis på det?

Ja, det kan man fråga sig. De vet inte, de bara tycker att det är så. I alla fall de jag pratat med.
Citera
2018-10-06, 13:47
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det är en sanning med modifikation. Om SKV skulle eftertaxera, genom s.k. Omprövningsbeslut, Özz /Debbie m.fl. så är det en offentlig handling.

Bara att begära ut sådan handling. Publiceringen är officiell. SKV har något som kallas "Allmänhetens Terminal". Där kan man se om det fattats ett Omprövningsbeslut mot en person.

Tack för upplysningen. Jag är tydligen inte så bevandrad i SKV:s verksamhet. Jag bara betalar in varje månad.
Citera
2018-10-06, 16:20
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lagen säger tydligt att man skall kolla upp de man betalar ut pengar till, för att försäkra sig om att det inte rör sig om penningtvätt, terrorfinansiering eller andra olagligheter. Lagtexten är citerad flera gånger tidigare i tråden.

Exakt. Det är uppdragsgivarens ansvar att kontrollera att pengarna betalas till ett aktivt bolag som betalar skatt och att de inte fortsätter ut till terror eller annan brottslig verksamhet.

Vi kan även konstatera att ingen utom Nujens vet hur mycket Nujens visste kring Akilov som person eller hans islamisering då det enligt Nujens egna utsago inte ens hållits förhör. Detta betyder att ingen utom Nujens familj och Rickard Damm heller har någon klarhet i utbetalningarna. Detta kan ju enbart konstateras efter att Säkerhetspolisen hållit förhör med Debbie Nujen och Özz Nujen och ev. svågern Rickard Damm som direkt eller via andra familjemedlemmar betalat ut stora summor svart till Akilov innan dådet.

Vi vet ej heller om Nujens betalat Akilov ytterliggare summor kontant på plats, mer än vad som framkommit vid förhör med förövaren, mig veterligen är detta det mest vanliga sättet att ersätta svart arbetskraft kontant på plats.

Herregud, vad krävs för att myndigheterna skall visa lite ryggrad i detta ärende ?
Senast redigerad av CapsLock99 2018-10-06 kl. 16:25.
Citera
2018-10-07, 22:23
Medlem
Özz har uttalat sig i "Framgångspodden" med Alexander Pärleros, frågor om Akilov-kopplingen sista kvarten...
213. Özz Nujen
Nu är det dags för ett riktigt toppenavsnitt med en av Sveriges främsta komiker, nämligen Özz Nujen! ... Vi går också in på skriverierna som var i våras gällande Drottninggatan-terroristen och hans inblandning i Özz sommarstuga, hur mycket visste Özz?
73 min • Onsdag 3 oktober 2018
Citera
2018-10-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Özz har uttalat sig i "Framgångspodden" med Alexander Pärleros, frågor om Akilov-kopplingen sista kvarten...
213. Özz Nujen
Nu är det dags för ett riktigt toppenavsnitt med en av Sveriges främsta komiker, nämligen Özz Nujen! ... Vi går också in på skriverierna som var i våras gällande Drottninggatan-terroristen och hans inblandning i Özz sommarstuga, hur mycket visste Özz?
73 min • Onsdag 3 oktober 2018
Tack för det lyssningstipset!
Kan bara säga att det var bland det äckligaste jag hört. ÖN framstår som visste han att han är onåbar för svensk rättvisa (och tyvärr skulle det inte förvåna mig om han de facto åtnjuter immunitet), så han fortsätter att tjata om att han lever under dödshot och att rasister är ute efter honom. Jag försvarar inga olagliga hot, men nog borde även ÖN inse att det kanske ligger nåt i uttrycket "som man bäddar får man ligga"? Har ÖN under åratal från scen hånat svennen, så finns risk/chans att svennen biter tillbaka.

Jag hörde inte ÖN nämna Flashback som ett av de ställen där han påstår att rasister hotar honom. Att han inte namngav Flashback beror förstås på att han inte oavsiktligt vill dirigera några lyssnare till att bli läsare av den här tråden. Här i tråden finner man Sanningen om lögnaren Özz Nujen och det vet han mycket väl om!

Jag avstår från att i nuläget recensera intervjun, men kan säga så mycket som att intervjuaren Alexander åtminstone kunde ställt ÖN frågan om varför pappa Mamoste Nujen betalade Akilov 10 kkr.
Lyssna! Vid typ 1:00:00 börjar pratet om husen på Gotland.

Ang att ÖN utmålar oss här i tråden som rasister: Jag tycker det är oerhört fult av honom att använda sig av Rasist!-kortet för att försöka skydda sig mot att bli granskad. Den här tråden har varit närmast förvånande fri från rasistiska påhopp med tanke på att det handlar om att hans familj i flera omgångar betalat massa pengar till Akilov, Sveriges i modern tid värste terrorist.
Citera
2018-10-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det räcker med att folk vaknar upp och blir medvetna om sakernas tillstånd eftersom detta kommer att lämna eliten och etablissemanget med byxorna på halvstång oavsett mot vilket väderstreck de vänder sig. Våld kommer enbart tjäna makten, vars våldskapital är överlägset folkets. och samtidigt rättfärdiga deras eget användande av våld. Ett upplyst samhälle kan inte skapas genom våld.

Hur ska det gå till? svensson har sovit en 20 - 30 år.
Citera
2018-10-08, 09:47
Citat:
Hur ska det gå till? svensson har sovit en 20 - 30 år.
Ju fler som ställer sig upp och protesterar, desto fler kommer att våga göra det. Det är en inre process som smittar av sig.
Citera
2018-10-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ju fler som ställer sig upp och protesterar, desto fler kommer att våga göra det. Det är en inre process som smittar av sig.

Och när startar den prossen, när det är för sent?
Citera
2018-10-08, 22:39
Citat:
Och när startar den prossen, när det är för sent?

Som jag ser det så har det redan börjat även om det mest bubblar under ytan. Till slut spricker det, blomman bryter igenom asfalten. Vi är snart där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in