Citat:
Ursprungligen postat av
Enne
Özz har uttalat sig i "Framgångspodden" med Alexander Pärleros, frågor om Akilov-kopplingen sista kvarten...
213. Özz Nujen
Nu är det dags för ett riktigt toppenavsnitt med en av Sveriges främsta komiker, nämligen Özz Nujen! ... Vi går också in på skriverierna som var i våras gällande Drottninggatan-terroristen och hans inblandning i Özz sommarstuga, hur mycket visste Özz?
73 min • Onsdag 3 oktober 2018
Tack för det lyssningstipset!
Kan bara säga att det var bland det äckligaste jag hört. ÖN framstår som visste han att han är onåbar för svensk rättvisa (och tyvärr skulle det inte förvåna mig om han de facto åtnjuter immunitet), så han fortsätter att tjata om att han lever under dödshot och att rasister är ute efter honom. Jag försvarar inga olagliga hot, men nog borde även ÖN inse att det kanske ligger nåt i uttrycket "som man bäddar får man ligga"? Har ÖN under åratal från scen hånat svennen, så finns risk/chans att svennen biter tillbaka.
Jag hörde inte ÖN nämna Flashback som ett av de ställen där han påstår att rasister hotar honom. Att han inte namngav Flashback beror förstås på att han inte oavsiktligt vill dirigera några lyssnare till att bli läsare av den här tråden.
Här i tråden finner man Sanningen om lögnaren Özz Nujen och det vet han mycket väl om!
Jag avstår från att i nuläget recensera intervjun, men kan säga så mycket som att intervjuaren Alexander åtminstone kunde ställt ÖN frågan om varför pappa Mamoste Nujen betalade Akilov 10 kkr.
Lyssna! Vid typ 1:00:00 börjar pratet om husen på Gotland.
Ang att ÖN utmålar oss här i tråden som rasister: Jag tycker det är oerhört fult av honom att använda sig av
Rasist!-kortet för att försöka skydda sig mot att bli granskad. Den här tråden har varit närmast förvånande fri från rasistiska påhopp med tanke på att det handlar om att hans familj i flera omgångar betalat massa pengar till Akilov, Sveriges i modern tid värste terrorist.