Citat:
Det du skriver här ovan visar att du ännu inte tagit in det jag idag i flera inlägg försökt förmedla till dig och din vän i byggnadsnämnden. Om du gör som jag har sagt - läser mina inlägg långsamt och noggrant - så lär du dig ju faktiskt något nytt som du tidigare inte har förstått: nämligen att det krävs bygglov enbart för att förändra användningen av en byggnad från X-bruk till Y-bruk.
Antingen är du bara en ovanligt envis motvallskärring eller också saknar du förutsättningar för att läsa en logiskt uppbyggd text (alla lagar är logiskt uppbyggda, liksom mina inlägg här). Man behöver inte alls "konkretisera" den olovliga ombyggnaden som skett på Nujens fastigheter mer än vad min son har gjort i sin anmälan.
Ingen här i tråden har någonsin påstått att Nujens avsett att bygga om magasinet på Furbjärs 1:26 till bostäder för uthyrning. Det har du själv (som vanligt) ljugit hop. Läs min lilla essä om komikerskolan och byt ut ordet "komiker" till "ensamkommande flyktingar" så förstår du nog vad som var avsikten.
Jo, jag tror faktiskt att du är motståndare till att Nujens sätts åt genom min sons anmälningar. Du har väl fortfarande problem med att din egen "anmälan" inte togs på allvar. Där finns nog orsaken till ditt spammande här i tråden.
Antingen är du bara en ovanligt envis motvallskärring eller också saknar du förutsättningar för att läsa en logiskt uppbyggd text (alla lagar är logiskt uppbyggda, liksom mina inlägg här). Man behöver inte alls "konkretisera" den olovliga ombyggnaden som skett på Nujens fastigheter mer än vad min son har gjort i sin anmälan.
Ingen här i tråden har någonsin påstått att Nujens avsett att bygga om magasinet på Furbjärs 1:26 till bostäder för uthyrning. Det har du själv (som vanligt) ljugit hop. Läs min lilla essä om komikerskolan och byt ut ordet "komiker" till "ensamkommande flyktingar" så förstår du nog vad som var avsikten.
Jo, jag tror faktiskt att du är motståndare till att Nujens sätts åt genom min sons anmälningar. Du har väl fortfarande problem med att din egen "anmälan" inte togs på allvar. Där finns nog orsaken till ditt spammande här i tråden.
Nåja. Jag har anfört skälen till att jag tror att varken min (jag fick då berättat varför) eller din anmälan kommer leda till några åtgärder. Du vill inte lyssna för du "vet bäst".
Hur som helst och vad vi än tror så får vi ju se hur det går. Berätta gärna för oss om hur det går och om media tar upp din anmälan som nyhet. Du har ju även utlovat om jag förstått dig rätt att din sons advokatbyrå kommer ta detta till förvaltningsrätten om inte "underhuggarna" gör som ni vill - utövar tillsyn. Hur långt har ni kommit med de förberedelserna?