Citat:
Ursprungligen postat av
Michael-ScarN
Jaa menar Breaking bad jaa,, självklara serier som Prison break,Band of brothers,OZ X-files etc
har man ju givetvis sett & älskar. SOA & The walking dead är töntiga men sett dem..
Better Call Saul där var nått nytt ser väldigt lovande ut & Vikings blir det Också
bara hört bra om den Stort tack för hjälpen i torkan

BTW vilka är dina Top 5 serier ?
Kom på några fler.
Hell on wheels - utspelar sig efter inbördeskriget och fokuserar på wilda western under dess storhetstid. Där handlar om en sydstatare som börjar jobba åt ett järnvägsbolag och små städer byggdes upp utmed järnvägen där familjer och arbetare bodde, dessa kallades just Hell on Wheels på grund av den stora laglösheten.
Gillar du historien om romarna och rom så kolla in
Spartacus, det är den bästa serien om just den tidsepoken. Där man får följa allt från slavar till befälhavare i legionen.
Californication- här får vi följa Hank Moody som spelas av David Duchovny och gör det perfekt i rollen som en man som vill ha det enkelt men alltid komplicerar tillvaron. Mycket sprit en del droger och en mängd kvinnor i det soliga Kalifornien. En självhatande författare som inte gillar var samhället är på väg. Många som säger att rollen är inspirerad av legendaren Charles Bukowskis liv.
Ray Donovan var inget för mig men man kan dra tydliga kopplingar till Sopranos även om dessa såklart inte kan jämföras i kvalitet.
Mina topp fem oj det var inte en lätt fråga men måste jag göra någon form av rangordning så skulle den se ut ungefär såhär, dock svårt att jämföra olika genrer.
1. Sopranos
2. Oz
3. True Detective S1
4. Peaky Blinders / Mad men
5. Californication / The Office / Prison Break
Sen är det klart att serier som TPB, Vikings, The wire och Boardwalk empire ligger högt upp hos mig.