Citat:
Ursprungligen postat av
viking1990
Go kväll!
Söker ny serie att glo på

Gör två listor en på serien jag har gillat och en på serien jag aldrig riktigt fastnat för. Uppskattar om serien finns tillgänglig på Netflix eller Viaplay, fast har väl kollat igenom serierna där men kanske missat nåt guldkorn. Tack på förhand
Gillat:
Band of Brothers
Bron
The Wire
Stranger Things
Broadchurch
Twin Peaks
The Killing
Cardinal
Homeland (Mest de första säsongerna)
+ en massa skandinaviska deckare
INTE min smak:
Sons of Anarchy
Breaking Bad
Ozark
Om du inte sett
Fargo -serien så kolla in den. Såg precis 3e säsongen och den håller väldigt hög kvalité rakt igenom! Alla säsonger är fristående, men allt utspelar sig i samma universum så det finns starka kopplingar, återkommande karaktärer i viss mån etc. Men samtidigt skulle man utan problem kunna kolla på säsongerna i vilken ordning som helst egentligen. Serien, enligt mig, utforskar människans natur på ett väldigt... intressant och realistiskt sett. Den lämnar en även med många egna tankar och funderingar och eftersom alla säsongerna utspelar sig i samma universum så kan man många gånger diskutera fram realistiska svar på vad som händer utanför kameravinkeln, sas.
True Detective, (ffa säsong 1, stängde av säsong 2 ca 20min in i första avsnittet, men ska ge den en ny chans nu när det ska komma en 3e säsong). Två poliser som utreder ett ritualmord. Har för mig att jag även läst att True Detective och Game of Thrones är de serier som haft störst budget. (förmodar de menar säsong 1)
Och en svensk serie jag gillar skarpt:
Fasadklättraren, finns på SVT öppet arkiv. Handlar om en ung man, Fillip, som är duktig på att klättra som hamnar i fängelse.