2020-04-05, 20:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Ingen som kan komma med några tips så här under coronatider?

Någon typ av suspense, crime, action. Börjar bli lite desperat nu så funderar allvarligt på att damma av gamla serier som Lost, The Event och Flashforward.
Citera
2020-04-21, 11:39
Medlem
Damagedones avatar
Jag behöver hjälp med att hitta en serie. De här serierna tycker jag är riktigt bra:

The wire
OZ
Gomorra
Entourage
Breaking Bad
The Sopranos
Chicago Fire
Sons Of Anarchy
True Detective (första säsongen)

För mig är det viktigt att karaktärerna är sköna. Serier kan ha en bra handling, men om jag inte gillar karaktärerna så fungerar det inte. The Shield t.ex., har börjat kolla lite grann på den serien, men har svårt för Vic, huvudpersonen. Hade någon annan spelat den rollen så hade jag diggat den serien.

Jag har svårt för serier som How i met your mother, My name is earl, Big bang theory, Scrubs, King of queens, Seinfeld osv.

Här är några serier som jag inte fastnat för men som ska få en till chans.

Peaky Blinders
Power
Ozark
Californication
Queen of the south
Weeds

Edit: Vill tillägga att jag gillar dramaserier som: Greys anatomy, Private practice och Friday night lights.
Senast redigerad av Damagedone 2020-04-21 kl. 12:28.
Citera
2020-05-17, 01:23
Medlem
Något liknande Sopranos mer än Boardwalk empire?
Citera
2020-05-18, 20:20
Medlem
RiceNChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Något liknande Sopranos mer än Boardwalk empire?
McMafia
Gomorra
Zerozerozero
Citera
2020-05-21, 22:09
Medlem
Så här under Coronatider passar tredje säsongen av Westworld bra. Annars kan man ju damma av en liten äldre och tyvärr nedlagd serie Firefly.
Citera
2020-05-22, 00:03
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Söker någon serie lik rome, vikings eller game of thrones. Gillar serier som utspelar sig bakåt i tiden gärna serier som utspelar sig på medeltiden med politiska intriger likt the tudors. Eller fantasy serier (häxor, vampyrer eller magi överlag) Tack så mycket.
Jag gillade flummiga Britannia på HBO.
Citera
2020-05-22, 08:23
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Jag gillade flummiga Britannia på HBO.

Ja, jag har sett den helt ok!
Citera
2020-06-24, 00:06
Medlem
Söker en serie i stil med "Harper's Island", dvs inte en renodlad skräckserie utan mer skräck/mysterium, gärna i liknande miljöer och premisser.
Citera
2020-06-25, 08:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damagedone
Jag behöver hjälp med att hitta en serie. De här serierna tycker jag är riktigt bra:

The wire
OZ
Gomorra
Entourage
Breaking Bad
The Sopranos
Chicago Fire
Sons Of Anarchy
True Detective (första säsongen)

För mig är det viktigt att karaktärerna är sköna. Serier kan ha en bra handling, men om jag inte gillar karaktärerna så fungerar det inte. The Shield t.ex., har börjat kolla lite grann på den serien, men har svårt för Vic, huvudpersonen. Hade någon annan spelat den rollen så hade jag diggat den serien.

Jag har svårt för serier som How i met your mother, My name is earl, Big bang theory, Scrubs, King of queens, Seinfeld osv.

Här är några serier som jag inte fastnat för men som ska få en till chans.

Peaky Blinders
Power
Ozark
Californication
Queen of the south
Weeds

Edit: Vill tillägga att jag gillar dramaserier som: Greys anatomy, Private practice och Friday night lights.
Du ska se Quarry. Du kommer älska den!
Citera
2020-06-25, 13:24
Medlem
Vad ska jag se om jag tycker om:

Babylon Berlin
Dark
Sharp Objects
Citera
2020-06-25, 19:08
Medlem
Damagedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du ska se Quarry. Du kommer älska den!

Den såg intressant ut, håller på och tankar den nu. En annan serie som jag har kollat på nu är Suits. Älskar den serien. Så pass mycket att jag håller på och går igenom den igen. Är inne på 5:e säsongen nu, igen.
Citera
2020-06-30, 19:01
Medlem
Har precis kollat igenom serierna Unorthodox och
Shitsel på Netflix. Kanske inte de mest socialrealistiska serierna, men bra nog. Speciellt Unorthodox.

Söker någon ny serie att kolla igenom. Helst bara en säsong och runt 10 avsnitt. Flera säsonger går bra, men då får det vara ny intrig i de olika säsongerna som typ ”Bron”.

Förutom SVT-play har jag bara abonnemang på Netflix. Söker tips på drama åt det socialrealistiska hållet och deckare?!?

Det jag gillar kan vara Bron, Thernobyl, filmer av Ken Loach.

Hoppas på många tips! : )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in