Citat:
Ursprungligen postat av
Hanniibaal
Har sett alla förutom Fargo som faktiskt lät väldigt intressant. Har det någonting med filmen att göra?
Deadwood har jag sett många tipsa om några gånger men historien nappar inte på mig riktigt..
värt en chans?
Fargo har väldigt mycket med filmen att göra. Första säsongens handling påminner väldigt mycket om filmens. Andra säsongen utspelar sig många år tidigare och är således mer eller mindre fristående (även om en del karaktärer förekommer i båda). De flesta, mig inkluderad, tycker att andra säsongen är ännu bättre än den första.
Om du ogillar westernmiljön är väl Deadwood kanske inget nödvändigt att se. Annars skulle jag säga att jo, den är värd en chans. Finns inte mycket att ogilla där. Snyggt filmad, stabilt manus och mycket bra skådespelare.
Eftersom du sett typ alla slänger jag även in Rescue Me som tips, den verkar typ ingen ha sett. Svart dramakomedi om en brandman i New York samt hans familj & kollegor. Blir enligt mig sämre efter 4-5 säsonger (finns 7) då serien mer och mer går över mot ren humor, men de första 3-4 säsongerna är smått fantastiska för den ständiga, sömlösa övergången mellan drama och humor. Mycket bra karaktärer.