2016-02-19, 20:59
Medlem
frillbenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne
Söker en serie man kan se med flickvännen som är DRÄGLIG att ta sig igenom. Hon gillar The O.C., Gossip Girl osv. Jag ser hellre något åt House of Cards, Suits, Californication-hållet. Snabba, smarta, lite roliga dialoger helt enkelt. Någon som kan hjälpa mig så jag slipper Pretty Little Liars?

Samt, är det värd att se klart Lost och Sopranos? Började på dem för flera år sedan när de var aktuella men såg aldrig klart dem. Har för mig att de var rätt bra men frågan är om det är värt tiden...

Ja men satan, SJÄLVKLART ska du se ut Sopranos!
Citera
2016-02-19, 21:01
Bannlyst
Något som är likt Chuck?
Citera
2016-02-20, 00:30
Medlem
Snorkelbens avatar
För ett antal år sedan sändes the real football factorys och international med dany dyer som programledare. Undrar om det finns något liknande? Och då menar jag inte en en rysk youtubedokumentär på 30 min i 360p... Alla (vettiga) tips är ändå välkomna!

Väl mött
Snorkelben
Citera
2016-02-20, 01:48
Medlem
arccaqgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5373n
Något som är likt Chuck?
Castle
Person of interest (ingen humor)
Suits
Citera
2016-03-02, 21:08
Medlem
liivzs avatar
Söker någon serie som handlar om tonåringar. Det jag söker är den romantiska mystiken mellan personer i serier. Typ som att man vet att 2 personer är som gjorda för varandra men att dem inte är ett par i början av serien.
Exempel som dessa:
Smallville(tror jag)?
One tree hill
Gossip Girl
The O.C

Serien får gärna ha några säsonger på nacken eller till och med vara klar.
Tipsa på!
Citera
2016-03-06, 10:33
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liivz
Söker någon serie som handlar om tonåringar. Det jag söker är den romantiska mystiken mellan personer i serier. Typ som att man vet att 2 personer är som gjorda för varandra men att dem inte är ett par i början av serien.
Exempel som dessa:
Smallville(tror jag)?
One tree hill
Gossip Girl
The O.C

Serien får gärna ha några säsonger på nacken eller till och med vara klar.
Tipsa på!

Party of Five
Dawson's Creek
Felicity
Friday Night Lights
Citera
2016-03-07, 16:13
Medlem
Söker en serie likt Fringe med en karaktär liknande walter bishop?
Söker annars andra serier som liknar person of interest, suits, white collar, game of thrones, breaking bad?
tack på förhand.
Citera
2016-03-07, 22:07
Medlem
liivzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Party of Five
Dawson's Creek
Felicity
Friday Night Lights
Har du lust att utöka varför du tror jag gillar dessa serier? Är inte Friday Night Lights filmad med en mobilkamera typ? Dawsons creek gillar jag inte pga james van der beek.
Tackar för tipsen!
Citera
2016-03-08, 03:10
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanniibaal
Söker annars andra serier som liknar person of interest, suits, white collar, game of thrones, breaking bad?
tack på förhand.

Lite knivigt att veta vad som får dig att gilla just dessa serier. Är själv ett stort fan av Game of Thrones och Breaking Bad, medan jag tycker Suits är okej och de andra två direkt dåliga.

Men jag rabblar några tips så kanske något verkar intressant i alla fall; Rome, True Detective, Oz, Sopranos, Fargo, Better Call Saul (spinoff på Breaking Bad med Saul Goodman), House of Cards, Deadwood, Spartacus, Utopia, Vikings.
Citera
2016-03-08, 10:26
Medlem
Littras avatar
Så, av någon underlig anledning så tittade jag aldrig på Buffy the Vampire Slayer eller Angel när det gick på TV.
Finns det någon annan serie som liknar dessa?
Och då menar jag INTE vampyr-romantik. Jag menar en person, som upptäcker någon sorts övernaturlig gåva och att han/hon är utvald att slåss mot väsen eller liknande.
Grimm går också under denna kategori. Fast Grimm har jag också sett.
Tack i förhand!
Citera
2016-03-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Lite knivigt att veta vad som får dig att gilla just dessa serier. Är själv ett stort fan av Game of Thrones och Breaking Bad, medan jag tycker Suits är okej och de andra två direkt dåliga.

Men jag rabblar några tips så kanske något verkar intressant i alla fall; Rome, True Detective, Oz, Sopranos, Fargo, Better Call Saul (spinoff på Breaking Bad med Saul Goodman), House of Cards, Deadwood, Spartacus, Utopia, Vikings.
Har sett alla förutom Fargo som faktiskt lät väldigt intressant. Har det någonting med filmen att göra?
Deadwood har jag sett många tipsa om några gånger men historien nappar inte på mig riktigt..
värt en chans?
Citera
2016-03-09, 02:17
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanniibaal
Har sett alla förutom Fargo som faktiskt lät väldigt intressant. Har det någonting med filmen att göra?
Deadwood har jag sett många tipsa om några gånger men historien nappar inte på mig riktigt..
värt en chans?

Fargo har väldigt mycket med filmen att göra. Första säsongens handling påminner väldigt mycket om filmens. Andra säsongen utspelar sig många år tidigare och är således mer eller mindre fristående (även om en del karaktärer förekommer i båda). De flesta, mig inkluderad, tycker att andra säsongen är ännu bättre än den första.

Om du ogillar westernmiljön är väl Deadwood kanske inget nödvändigt att se. Annars skulle jag säga att jo, den är värd en chans. Finns inte mycket att ogilla där. Snyggt filmad, stabilt manus och mycket bra skådespelare.

Eftersom du sett typ alla slänger jag även in Rescue Me som tips, den verkar typ ingen ha sett. Svart dramakomedi om en brandman i New York samt hans familj & kollegor. Blir enligt mig sämre efter 4-5 säsonger (finns 7) då serien mer och mer går över mot ren humor, men de första 3-4 säsongerna är smått fantastiska för den ständiga, sömlösa övergången mellan drama och humor. Mycket bra karaktärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in