2018-09-30, 06:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nja, Clinton skrev under färre EOs än Obama. Inte mycket men rätt ska vara rätt :-)

De fyra senaste presidenterna (data från https://www.federalregister.gov ombakat, tar hänsyn till skottdagar (praktiskt använder jag act / act som dagräkningskonvention), och kod-formatering var bästa sättet jag kom på för att få in strukturerat data):
Kod:
Pres	Start of	End of		EOs	Avg EO / year
Trump	2017-01-20	2018-09-29	85	50,3
Obama	2009-01-20	2017-01-19	276	34,5
Bush	2001-01-20	2009-01-19	291	36,4
Clinton	1993-01-20	2001-01-19	264	33,0

Det stämmer - jag gick på på wikipedias sammanställning här men de har felaktigt skrivit in 364 (istället för 264) orders på Clinton vilket höjer hans snitt över Obamas.
Poängen att Trump skrivit på fler än Obama i genomsnitt kvarstår dock, precis som du också skriver..
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_federal_executive_orders
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-30 kl. 06:21.
Citera
2018-09-30, 07:47
Moderator
Lägg ner trollanklagelserna.
Vill man inte svara på trollinlägg så gör man inte det. Skriv inte ett inlägg om det.

/Moderator
Citera
2018-09-30, 08:28
Medlem
Tycker fortfarande det är mycket intressant att Q börjat valkampanja,

Det går ju stick i stäv med allt, han är en deep state psyops som valkampanjar för R, förklaring på den välkomnas.

Citat:
TWITTER has been given the green light to blanket censor all content deemed to threaten their SURVIVAL [election].
GOOG - FB will follow.
EXPECT COMMS BLACKOUT ATTEMPT (POTUS TWITTER)
[ROGUE_EMPLOYEE_EXCUSE]
Welcome to the POLICE STATE.
THEY KNOW IF THEY LOSE IT'S OVER.
THE TIME TO FIGHT!!!!!!!! IS NOW.
GOOD V EVIL
HUMANITY IS AT STAKE
DROP THE MEMES
SILENT MAJORITY NO MORE
BE LOUD - YOU HAVE A VOICE
ARE YOU REGISTERED?
VOTE THEM ALL OUT
PREPARE
RED OCTOBER
WE STAND TOGETHER.
Q

Valet ÄR viktigt för både R och D, Trump verkar ha slutit leden inom R väl, många som inte ställer upp till nyval och han endorsar ofta kandidater i primaries.

Det kan bli ganska tungt för D om R får majoritet...
Citera
2018-09-30, 08:52
Medlem
Jag gissar på att R's vinner.
Men om de inte gör det. Då kommer Trump skylla på Kina och/eller Ryssland + korrupta val etc. Medan Q skyller på deep state.

Skulle inte vara förvånande om nån inom Q tar ner Trumps twitter, för att skylla på motståndarsidan.
Citera
2018-09-30, 09:03
Medlem
Skall bli kul att se vad som kommer ut ur garderoben nu

Första smällen levererades ju av Ford, nu har motståndarsidan hunnit ringa till ALLA som skulle kunna tänkas veta något och bett om något inkriminerande som skulle kunna skada Fords kredibilitet som vittne.

en riktig lågoddsare är att vi snart kommer få höra att hon var skolhoran som även legat med hundar.

D har ju nu en vecka på sig att komma upp med något nytt, att FBI inte brydde sig om Avenattis nya vittne som anklagade Kavanaugh for gruppvåldtäkt (tror jag det var) ser inte bra ut för hennes kredibilitet men en till lågoddsare är nog att D sidan kommer släppa en till bomb i veckan, ganska förvånad att underage sex inte varit på tapeten ännu eller sparar dom det till sist...

https://twitter.com/JenniferJJacobs/status/1046116016932233217?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1046116016932233217&ref_url =https%3A%2F%2Fwww.zerohedge.com%2Fnews%2F2018-09-29%2F2nd-kavanaugh-accuser-agrees-cooperate -fbi-avenatti-client-ignored

https://twitter.com/McAllisterDen/status/1046093850354372608
Citera
2018-09-30, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jag gissar på att R's vinner.
Men om de inte gör det. Då kommer Trump skylla på Kina och/eller Ryssland + korrupta val etc. Medan Q skyller på deep state.

Skulle inte vara förvånande om nån inom Q tar ner Trumps twitter, för att skylla på motståndarsidan.

Polls har ju haft fel förut, jag tycker dock det ser ut som D har ett större antal osäkra och Trump kampanjar ju såklart för fullt i dessa stater (på gott och ont...).
https://realclearpolitics.com/epolls/2018/senate/2018_elections_senate_map.html

Har inte lyckats lista ut om likely och lean-to är inräknade i det fetstilade 44 och 47 men tolkade det så här,

D behöver ju nästan alla tossups för att få majoritet.
R behöver hälften av tossups.

Sen har D 8st som inte är garanterade ännu, R har en.

Skall bli jäkligt kul att se vad Q movement får för genomslag nu när Q dragit igång sin valkampanj
Citera
2018-09-30, 09:30
Medlem
Undrar om Trump kan misskreditera ett par D kandidater lite såhär innan valet,

Maxine Waters verkar ju vara i hetluften och sen var det ju dom som skrev under att FISA inte skulle declassas direkt.

Det borde ta fart nu i Oktober och det borde väl räcka med att få 3-4 kandidater att falla för att sätta spiken i kistan för D?
Citera
2018-09-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Drain the swamp. Teslas ordförande Elon musik lämnar och har bara kvar vd positionen.

Undra vrf fb har blivit hackat.

Fast det berodd väl på att när han satt och rökte på så twittrade han marknadspåverkande information som dessutom visade sig vara osann, att han slapp undan med 187 miljoner kr i böter men får behålla VD posten skall han vara jädrigt glad över.
Citera
2018-09-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Fast det berodd väl på att när han satt och rökte på så twittrade han marknadspåverkande information som dessutom visade sig vara osann, att han slapp undan med 187 miljoner kr i böter men får behålla VD posten skall han vara jädrigt glad över.
Tesla är skapad av DS. Elon är en jude miniotte.
Mark z är också en jude miniotte. Fb skapad av dp.

Mark z kmr avgå inom en vecka. Vrf tror du de blev hackar just nu när q har lovat att arresterad DS.
Citera
2018-09-30, 12:21
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intressant. Har Q skrivit något om detta?
Elon Musk nämns frekvent av Q.
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Elon Musk, som namnet antyder, är en jude. Liksom Zuckerberg tillhör han en familj i allians med Deep State. Elon blev utvald att representera Tesla, ett företag han inte startade.

Elons hela historik som entreprenör är en lögn. För mig är det märkligt att inte fler synar bluffen. Har ni lyssnat på Elon när han håller tal? Killen är halvt efterbliven och kan inte bilda en enda sammanhållen mening.

Grunden till Elons förmögenhet är en CIA-konstruktion; mao lögn. Kapitalet han förfogar över har han inte själv tjänat ihop, utan fått. Jag syftar på tiden före Tesla (ex PayPal).

Tesla var ett bolag som CIA kapade av två entreprenörer och uppfinnare. Detta är väl dokumenterat eftersom det ledde till en stämning där grundarna till Tesla vann.

Teslas uppgift är att begränsa rörligheten hos folket och därmed friheten. Elbilar är dyra att tillverka och därmed dyra att köpa, vilket leder till skuldsättning. Elbilen har begränsad räckvidd och lämpar sig bara för kortare körsträckor.

SpaceX skapades för att frånta USA all teknik för rymdfärder och därmed krigföring via rymden (ex satelliter). Trumpadministrationen vill förhindra att detta sker och därför bildade man Space Force och underordnade den till försvarsdepartementet.

Q's kortnamn för Elon Musk är EM.

Merparten av förmögenheterna som Elon Musk och Mark Zuckerberg är goda för är inte under deras kontroll, utan Deep State.
Läs hela inlägget (klicka på pilen) för information om Mark Zuckerberg och lite om Snowden.
Citera
2018-09-30, 12:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Mark z kmr avgå inom en vecka. Vrf tror du de blev hackar just nu när q har lovat att arresterad DS.
Jag har inte följt ärendet kring "hackandet" av Facebook. Men du är inne på helt rätt linje, "hackningar" och liknande incidenter används flitigt för att dölja och röja undan bevis för andra brott som begåtts internt.
Citera
2018-09-30, 12:55
Medlem
Citat:
Tesla är skapad av DS. Elon är en jude miniotte.
Mark z är också en jude miniotte. Fb skapad av dp.

Källa på att Ellon Musk är jude.
Mark Z är förvisso jude, men jag vet också att judar gick bananas på honom eftersom han inte var troende jude. Dessutom har han gift sig meden asiatiska, så inte mycket till "judekonspiratör" där inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Elons hela historik som entreprenör är en lögn. För mig är det märkligt att inte fler synar bluffen. Har ni lyssnat på Elon när han håller tal? Killen är halvt efterbliven och kan inte bilda en enda sammanhållen mening.
Jag skulle mer tro att han var en bluff och lögn om han faktiskt kunde bilda en sammanhållande mening. Denna sorts genier är nämligen inte kända för att vara speciellt bra på att uttrycka sig verbalt.
Senast redigerad av censuria 2018-09-30 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in