2018-09-29, 12:02
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Här tycker jag du resonerar tokigt.

En av anledningarna till varför en undersökning behövs är för att undersöka om tidpunkt, plats mm går att verifiera. Det görs genom att förhöra eventuella vittnen och söka igenom befintliga register. Min uppfattning är att justitieutskottet inte har gjort detta.

Åter igen; det verkar som att Republikanerna vill att utredningen skall vara undermålig för att skapa ett svepskäl till att nomineringen inte skall röstas igenom, alternativt att FBI skall hitta något inkriminerande mot Kavanaugh "i sista sekunden".

Fotnot: "Helgonet" Kavanaugh hade inga problem med att svartmåla sin "vän" [och påstådda medbrottsling] Mark Judge. Man kan undra varför. Någonting stämmer inte.

Vilka vittnen tycker du dom ska höra, de som Ford har listat har alla redan sagt att de inte känner till detta? Hur ska FBI undersöka tid och plats när Ford inte minns?
Citera
2018-09-29, 12:55
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Vilka vittnen tycker du dom ska höra, de som Ford har listat har alla redan sagt att de inte känner till detta?
Det är en bra början.

Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Hur ska FBI undersöka tid och plats när Ford inte minns?
Jag är övertygad om att FBI har kompetens och rutiner för att utreda fall där beskrivningen av händelserna är vaga, glömda, påhittade eller på andra sätt svårutredda.

Kontentan är att FBI måste göra en utredning, oavsett hur meningslöst det kan verka vara.
Citera
2018-09-29, 13:31
Medlem
Så för att sammafatta lite Q-fanatikers tankar här inne:
Om Kavanaugh blir utnämnd hade Q rätt.
Om Kavanaugh inte blir utnämnd hade också Q rätt.
Och så undrar ni varför vi som inte är frälsta inte tar er seriöst?

Ni är dessutom skyldig mig än mer popcorn efter den utlovade bomben som inte ägde rum tidigare i veckan. Börjar bli väldigt många påsar nu. Men snart så, snart smäller det säkert!
Citera
2018-09-29, 17:33
Medlem
Citat:
Så kan trådens alla betraktare beskåda när ett troll spyr galla baserad på påhittad grund.

Man kan undra varför dom dag ut och dag in lägger ner tid att förpesta en tråd till så stor grad att dom dominerar antalet inlägg – i en tråd som handlar om ett ämne dom inte tror på.

Är det ett friskt beteende?

Ja.

Nej.

Q har aldrig påstått att Kavanaugh inte skall bli utnämnd. Det är jag som gör det, och mig veteligen är jag inte Q.

Nej, det undrar vi inte. Vi undrar varför ni skriver i tråden över huvud taget.

Jag förstår att du är trött på att ha fel, men vi kan väl se vad du skrev när en annan användare lyfte tanken att Kavanaugh kanske inte blir utnämnd och att det skulle vara slutet för Q.

”Nja, det är att ta i lite väl mycket.

Q har många gånger nämnt att all information inte är sanning:
Citat:
Disinformation is real.
Disinformation is necessary.”

Som vanligt helgarderar ni för att någon ska få rätt. Blir Kavanaugh utnämnd tolkade ni Q rätt. Blir Kavanaugh inte utnämnd tolkade ni Q rätt eftersom Q ibland sprider desinformation.

Alltså: oavsett hur det går har ni tolkar Q rätt. Och snälla, bli inte ledsen och arg på mig, det är NI som helgarderar så här hela tiden.

Att vi andra skriver i tråden är för att påpeka alla fel Q haft, eftersom ni inte gör det och eftersom detta är ett diskussionsforum, inte ett idolforum. Beklagar att du missat det.

Och innan du blir mer ledsen: Ja, Q har rätt ibland. Ha en fin kväll!
Citera
2018-09-29, 18:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så kan trådens alla betraktare beskåda när ett troll spyr galla baserad på påhittad grund.

Man kan undra varför dom dag ut och dag in lägger ner tid att förpesta en tråd till så stor grad att dom dominerar antalet inlägg – i en tråd som handlar om ett ämne dom inte tror på.

Är det ett friskt beteende?

Ja.

Nej.

Q har aldrig påstått att Kavanaugh inte skall bli utnämnd. Det är jag som gör det, och mig veteligen är jag inte Q.

Nej, det undrar vi inte. Vi undrar varför ni skriver i tråden över huvud taget.

Så om Kavanaugh blir utnämnd har Q rätt
Och om han inte blir utnämnd har du rätt.
Du tror inte på Q i denna fråga alltså?
Varför har Q fel menar du? Är han inte en nära källa till Trump?
Citera
2018-09-29, 18:14
Medlem
Justice K confirmation
Goodbye, Mr. Rosenstein
DECLAS
POTUS Alert-Test
RED OCTOBER?
Q

Sen blir det massarresteringar,
Undrar om man ska boka flyg dit o se det IRL, får man ta med sig popcorn till flyget tro?
Citera
2018-09-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Obama snittade 35 executive orders per år som president vilket är färre än någon president sedan Grover Cleveland 1889.

Trump beordrade 55 stycken under sitt första ämbetsår och är redan uppe i 30 st i år - den senaste för 9 dagar sedan..

Nja, Clinton skrev under färre EOs än Obama. Inte mycket men rätt ska vara rätt :-)

De fyra senaste presidenterna (data från https://www.federalregister.gov ombakat, tar hänsyn till skottdagar (praktiskt använder jag act / act som dagräkningskonvention), och kod-formatering var bästa sättet jag kom på för att få in strukturerat data):
Kod:
Pres	Start of	End of		EOs	Avg EO / year
Trump	2017-01-20	2018-09-29	85	50,3
Obama	2009-01-20	2017-01-19	276	34,5
Bush	2001-01-20	2009-01-19	291	36,4
Clinton	1993-01-20	2001-01-19	264	33,0

Trump skriver under signifikant fler EOs än tidigare presidenter. Har dock inte gjort någon form av analys av vad alla EOs handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Justice K confirmation
Goodbye, Mr. Rosenstein
DECLAS
POTUS Alert-Test
RED OCTOBER?
Q

Sen blir det massarresteringar,
Undrar om man ska boka flyg dit o se det IRL, får man ta med sig popcorn till flyget tro?

Massarresteringar av vilka? Mueller-utredningen och dess sångfåglar verkar tyda på att många indirekta finansiärer sitter redigt illa till.

En svag teori jag har är att Kavanaughs egentliga syfte i SC är att luckra upp kampanjfinansieringslagstiftningen ytterligare, hans åsikt verkar vara att vem som helst (juridiska och fysiska personer) ska få finansiera vilket kandidat hur som helst utan restriktioner. Och där speciellt fokus på pengar som inte kommer från intressen innanför landets gränser. Men som sagt, denna spekulation är med foliehatten neddragen till nästippen.
Citera
2018-09-29, 22:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag påstod aldrig att Trump har skrivit under färre exekutiva ordrar än Obama; jag påstod att Obama använde exekutiva ordrar för att kringgå senaten:

Vart i denna mening finns information om mängden exekutiva ordrar?

Som vanligt använder trollen sina lässvårigheter till sin fördel genom att slänga ur sig falska anklagelser. Det är den enda taktik dom behärskar.

Visa då på hur Obama använde exekutiva ordrar för att kringgå senaten till skillnad från hur Trump använt dem. Påståenden utan uppbackning i fakta är bara ord.,
Citera
2018-09-29, 22:15
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
n svag teori jag har är att Kavanaughs egentliga syfte i SC är att luckra upp kampanjfinansieringslagstiftningen ytterligare, hans åsikt verkar vara att vem som helst (juridiska och fysiska personer) ska få finansiera vilket kandidat hur som helst utan restriktioner. Och där speciellt fokus på pengar som inte kommer från intressen innanför landets gränser. Men som sagt, denna spekulation är med foliehatten neddragen till nästippen.
Finns mängder med exempel på vart hans lojalitet ligger, nämligen hos Deep State, Skull & Bones-förrädaren George W. Bush.

Trump vet om detta och utnyttjar Kavanaugh för att sätta dit bushfamiljen, en familj han öppet avskyr.
Citera
2018-09-29, 22:42
Medlem
Fittahoras avatar
Q #2296:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 2018-09-29T18:35:03.000Z
REDOCT.png
https://www.c-span.org/congress/?chamber=senate📁
[1:02:40 - 1:03:35]
THE TRUTH IS RIGHT IN FRONT OF YOU.
[CONSPIRACY LABEL]
WE HAD THE VOTES.
SWAMP FIGHTING BACK.
EVIL KNOWS NO BOUNDS.
PREPARE.
RED OCTOBER.
Q
Lyssna på vad Hirono säger, framförallt sista meningen;
Citat:
"and millions of dollars in money from outside left-wing opposition groups."
Kavanaugh har, enligt egen utsago, mottagit miljontals dollar från vänstern [Demokraterna? Soros?].
Citera
2018-09-29, 23:23
Medlem
Citat:
Jag påstod aldrig att Trump har skrivit under färre exekutiva ordrar än Obama; jag påstod att Obama använde exekutiva ordrar för att kringgå senaten:

? Jag påstod aldrig att du påstod det. Ledsen om något jag skrev tolkades som personangrepp, min avsikt var att lyfta in att Obama inte har använt signifikant färre (eller fler) EOs än andra presidenter i modern tid (vilket egentligen var SnakePlissskens påstående), samt påpeka att den som avviker mest från "normen" är sittande president.

Citat:
Q #2296:

Lyssna på vad Hirono säger, framförallt sista meningen;

Kavanaugh har, enligt egen utsago, mottagit miljontals dollar från vänstern [Demokraterna? Soros?].

Transkriptet ser ut som följer:

Citat:
Sagt av Mazie Hirono, U.S. Senator D-HI:
LET'S NOT FORGET HIS EXACT WORDS. JUDGE KAVANAUGH SAID, AND I QUOTE -- THIS WHOLE TWO-WEEK EFFORT, HE SAID, HAS BEEN A CALCULATED AND ARC STRAIGHTED POLITICAL HIT, FUELED WITH APPARENT PENTUP ANGER ABOUT PRESIDENT TRUMP AND THE 2016 ELECTION, FEAR THAT HAD BEEN UNFAIRLY STOKED ABOUT MY JUDICIAL RECORD, REVENGE ON BEHALF OF THE CLINTONS, AND MILLIONS OF DOLLARS IN MONEY FROM OUTSIDE LEFT-WING OPPOSITION GROUPS, END QUOTE. WITH THAT NAKEDLY POLITICAL SCREED, BRETT KAVANAUGH SHOWED US WHO HE REALLY IS -- A PARTISAN POLITICAL OPERATIVE WITH AN AGENDA

Dvs Kavanaugh själv säger inte att han mottagit pengar från "left-wing opposition groups" utan att alla anklagelser mot honom är finansierade av dessa "left-wing opposition groups". Vilket är en av de uttalanden av honom som får de flesta (typ alla utom republikanska senatorer enligt min observation, se exempelvis de starka uttalanden som gått ut mot Kavanaugh från Yale Law School och ABA) att tycka att det är en fars och han inte borde tillsättas pga av det uppenbart politiska i tillsättningen.

Från åskådarplats ser det mer ut som en buskis än som en tillsättning av domare till högsta domstolen.
Citera
2018-09-30, 00:33
Medlem
Drain the swamp. Teslas ordförande Elon musik lämnar och har bara kvar vd positionen.

Undra vrf fb har blivit hackat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in