Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 10:32
  #8245
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hans tråd vart infogad i denna då hans tråd bokstavligen var en "de är dumma i Q tråden så jag skapar en ny om samma sak"

OnT: nu verkar det som att man faktiskt har hittat valfusk i Florida, valfusk i form av att acceptera röster via fax och e-mail.

Dock så var det republikanskt täta områden, har Q tagit upp detta?
Det FINNS tydligen även republikaner som kan ta en valförlust utan att komma med grundlösa beskyllningar om valfusk. Tänker då på McSally i Arizona som förlorade mot Sinema. Trots Flakes avgång och McCains död i cancer, verkar det ändå finna något hopp kvar i Arizona om GOPs själ. Kanske ändå inte helt kört för partiet? McSally hoppas nog dock på att hennes storsinthet nu ska belönas med att hon vinner McCains plats 2020.

Edit: Var möjligen lite för optimistisk där om Grand Old Party. McSally är tydligen väldigt mycket en tRump-republikan, TROTS den civiliserade förlusten nu. Möjligen spelar hon bara väldigt taktiskt, just nu med sikte på 2020.
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2018-11-14 kl. 10:44.
Citera
2018-11-14, 12:28
  #8246
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Japp, delar av migrationskaravanen befinner sig just nu i Tijuana, Mexico, söder om San Diego, och kommer att söka asyl till USA inom de närmaste dagarna.
Trump har via exekutiv order stärkt kraven för säkerhet vid gränsen och immigration (inkl asyl). Han har dessutom skrivit flera kunggörelser gällande immigrationen vid södra gränsen.

TLDR: Antalet migranter som kommer att beviljas asyl är troligtvis försumbart.
Citera
2018-11-14, 13:07
  #8247
Medlem
Angående Robert Mueller, hur är det med honom?
Tillhör Robert Mueller " Deep State" eller inte?
Citera
2018-11-14, 13:11
  #8248
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
svårt att inte skylla på obomba när han lånade lika mycket som ALLA andra presidenter innan

ner med globalisterna!
Denna belåning är avsiktlig med mål att skuldsätta nationerna (och därmed dess folk) för att sedan kunna råna dom på dess tillgångar. Jag skrev om detta i ett inlägg om Venezuela i tråden som nu har sammanfogats med denna.
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Under ett möte i Vita Huset antydde vice president Mike Pence vad som försiggår i Venezuela genom att säga att karavanen med migranter som är på väg mot USA's södra gräns finansieras av Venezuela.
"At the President's direction, I spoke to President Hernandez of Honduras. He told me that the caravan that is now making its way through Mexico, headed for the southern border, was organized by leftist organizations and financed by Venezuela"
Vad jag tror Pence vill att vi skall läsa mellan raderna är att Venezuela kontrolleras av Deep State.

Jag kan inte påstå att jag är speciellt påläst på varken Venezuela eller övriga länder i Sydamerika. Vad jag däremot kan påstå att dom sydamerikanska länderna värnar om sina nationer och därmed sitt folk. Detta går helt i strid med globalisternas agenda om en världsregering och dessa länder blir därmed offer för globalisternas terror.

Som en fjärran observatör har jag dock, om ännu på lite svag grund, kommit fram till att Deep State med CIA i spetsen under många års tid arbetat med att plundra Venezuela på dess naturtillgångar. Som ni kanske känner till förfogar Venezuela över enorma mängder olja och gas. Den ekonomiska och humanitära misär vi idag ser i Venezuela är helt skapad av onda individer enbart för att berika dem själva.

Hugo Chávez var president i Venezuela från slutet på nittiotalet fram tills att hans död år 2013, officiellt av cancer. Chávez mål var att bekämpa korruption och eliminera landets fattigdom, vilket ledde till att han var väldigt populär bland befolkningen men även en fiende till Deep State.

2002 utfördes en statskupp mot Venezuela där Cháves fråntogs makten i 47 timmar innan den återställdes. Bakom statskuppen stod USA via Utrikesdepartementet och CIA uppbackade bl a av oljejätten Exxon Mobil. Statskuppen var av typisk Deep State-karraktär: politiska motståndare finansierades och mobiliserades uppbackade av propaganda via fake news media med mål att få det att se ut som en folklig revolution med stort folkligt stöd. För att intensifiera demonstrationerna och få dom att övergå till upplopp besköt man båda sidor med hjälp av krypskyttar. Denna taktik är mycket vanligt av Deep State och användes bl a i Egypten och Ukraina.

Den ekonomiska kris vi nu ser i Venezuela är medvetet skapad genom att via centralbankssystemet dumpa värdet på Venezuelas valuta (genom att skapa mängder med valuta späs värdet ut) och därmed skapa hyperinflation (inflation = värdet på valutan minskar). Denna taktik används av Deep State för att dumpa värdet på landets tillgångar och därmed kunna tillförskansa sig dessa för en bråkdel av värdet.
Permit me to issue and control the money of a nation, and I care not who makes its laws!
– Mayer Amschel Rothschild

Rätta mig gärna för dom fel som eventuellt finns i mitt inlägg. Jag har inte forskat speciellt mycket i länderna i Sydamerika men skulle vilja lära mig mer. Eftersom detta är ett diskussionsforum vill jag mer än gärna höra er uppfattning.
Eftersom denna belåning sker via centralbankssystemet är den i många länder olaglig (som i ex USA) och därmed enkel att nullifiera. Jag har – i två inlägg som inte längre finns kvar i tråden – skrivit om att det i planen troligtvis ingår att avveckla centralbankssystemet och avskriva alla dess skulder. Världen kommer därmed att bli skuldfri.

Det skulle innebära att världen skulle kunna börja om från noll. Det är också innebörden av en revolution; att börja om från början.
__________________
Senast redigerad av Fittahora 2018-11-14 kl. 13:25. Anledning: Tangentbordsfumling korrigerad
Citera
2018-11-14, 13:22
  #8249
Medlem
Fittahoras avatar
Hillary Clinton och John Bentel är kallade till domstolsförhör idag i Washington DC. Förhöret är ett resultat av en FOIA-begäran från Judicial Watch, där Clinton tidigare svarade att hon inte kommer ihåg på 20 av 25 frågor om hennes privata e-postsystem.
(Washington, DC) –Judicial Watch announced today that a hearing will be held in federal court Wednesday, November 14, 2018, on a motion to compel further testimony from former Secretary of State Hillary Clinton and Director of Information Resource Management of the Executive Secretariat John Bentel, as well as make public the audiovisual recordings of the depositions of top Clinton aides and State Department officials, including Huma Abedin and Cheryl Mills.

Clinton claimed that she “does not recall” 20 times in her under-oath responses to 25 Judicial Watch questions concerning her Clinton.com, non-state.gov email system. Bentel asserted his Fifth Amendment right and refused to answer 87 questions at his deposition.

The hearing is before U.S. District Court Judge Emmet G. Sullivan.

Källa: https://www.judicialwatch.org/press-...itions-public/
I artikeln som länkas ovan finns mer information som är värd att läsa.
Citera
2018-11-14, 13:40
  #8250
Medlem
Fittahoras avatar
Jag har länge misstänkt att Judicial Watch samarbetar med trumpadministrationen. Mycket av det Trump gör (eller snarare inte gör) är för att utåt sett verka opartisk. Det förklarar varför han inte vill lägga sig i Muellers arbete med Rysslandsutredningen.

Att kunna använda en tredjepart för att via domstolar begära ut information via FOIA för känsliga ämnen (som Trumps presidentmotståndare Hillary Clinton) har stora strategiska fördelar.
Citera
2018-11-14, 14:15
  #8251
Medlem
Fittahoras avatar
Enligt Marco Rubio försöker demokraternas advokater få en domstol att ändra floridas vallag. Enligt gällande lag måste underskriften på valsedeln stämma överens med underskriften från den som röstade. Demokraterna har begärt en domstol att underskriften på röstkorten inte behöver stämma överens med underskriften från den som röstade.

Jag ser två anledningar till varför man försöker ändra lagen:
1. Legitimera valfusk genom förfalskade valsedlar (och därmed lagligen kunna stjäla valet).
2. Förhindra att individer som förfalskat valsedlar döms för valfusk.

Källa: https://www.thegatewaypundit.com/201...teal-election/
Citera
2018-11-14, 15:06
  #8252
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Enligt Marco Rubio försöker demokraternas advokater få en domstol att ändra floridas vallag. Enligt gällande lag måste underskriften på valsedeln stämma överens med underskriften från den som röstade. Demokraterna har begärt en domstol att underskriften på röstkorten inte behöver stämma överens med underskriften från den som röstade.

Jag ser två anledningar till varför man försöker ändra lagen:
1. Legitimera valfusk genom förfalskade valsedlar (och därmed lagligen kunna stjäla valet).
2. Förhindra att individer som förfalskat valsedlar döms för valfusk.

Källa: https://www.thegatewaypundit.com/201...teal-election/

Det demokraterna vill göra är att säkra att de som röstar faktiskt är de som röstar och inte Fax eller mejl som skickas hux flux likt hur det har varit nu i Florida, sedan så kan en underskrift aldrig se identisk ut, vilket har varit ett krav hos vissa republikaner (om du inte tror mig så kan du alltid pröva och skriva din egna underskrift fem gånger efter varandra i fem olika hastigheten och sedan se hur identiska de är)

Det är för övrigt roligt att du pratar om demokratiskt "valfusk" men väljer att ignorera det som har kommit fram, att republikanerna har accepterat E-mail och fax röster ifrån republikanskt täta områden torts att det inte är tillåtet.

Man kan inte gnälla om valfusk om man inte tar upp vad som potentiellt har varit ett aktivt valfusk från den sida som man själv stöttar.

Citat:
Bay County allowed some hurricane victims to vote by fax or email. That’s not allowed.

https://www.miamiherald.com/news/pol...221536055.html
__________________
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-11-14 kl. 15:11.
Citera
2018-11-14, 15:21
  #8253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det demokraterna vill göra är att säkra att de som röstar faktiskt är de som röstar och inte Fax eller mejl som skickas hux flux likt hur det har varit nu i Florida[/url]

Har du lust att utveckla hur lösningen på det här problemet är att ändra lag så att underskriften på röstkorten inte behöver stämma överens med underskriften från den som röstade?
Citera
2018-11-14, 17:43
  #8254
Medlem
Vad tror "Q"om detta?

"Fox News stöder CNN i kampen mot Trumps beslut

Fox News gav på onsdagen sitt stöd till konkurrenten CNN:s stämning av Vita huset sedan president Donald Trump beslutat att dra in en CNN-reporters tillstånd att rapportera från Vita huset."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/fo...trumps-beslut/
Citera
2018-11-14, 18:35
  #8255
Medlem
Fittahoras avatar
Ju längre tiden går desto mindre tror jag på planen som vi tydligen skall lita på.

Debaclet med mellanårsvalet och alla korrupta domare på statsnivå som lägger sina fingrar i blöt, visar att det är näst intill omöjligt att göra detta utan att koppla in militären. Trumpadministrationen har nämligen inget mandat att direkt påverka staternas angelägenheter, trots att dessa påverkar dom federala.

Systemet är helt enkelt för korrupt.
Citera
2018-11-14, 20:14
  #8256
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Har du lust att utveckla hur lösningen på det här problemet är att ändra lag så att underskriften på röstkorten inte behöver stämma överens med underskriften från den som röstade?

Det man har velat göra är att inte sätta kravet att signaturen inte skall vara identisk, vissa republikanska röstområden har krävt att signaturen ska vara så lik som möjligt eller rent av identisk.

Ingen klarar av att göra en perfekt kopia av sin egna signatur såvida de inte har en väldigt lätt signatur
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback