2018-09-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag håller helt och hållet med. En bra analys. Internet har slagit ut de barriär som fanns innan gällande männen på toppen och kvinnorna generellt sett. Isoleringar som nattklubbar, arbetsplatser eller kompisgäng finns inte längre

Vad ska vi göra för att undvika att massa unga män och äldre kvinnor blir missnöjda med situationen? Finns det något sätt att lösa eller reducera problemet?
Citera
2018-09-28, 15:11
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Nästa steg är att vi män startar en rörelse som belyser de här frågorna. Kanske inte just starta rörelse men i alla fall våga prata om det i offentliga rummet.

Tror faktiskt det är betydligt mer män än man tror, som är riktigt jävla bittra över sin situation och som verkligen mår skit över vart samhället banat iväg. Men det är som sagt tabu att prata om att man inte har kvinnor i sitt liv för då stämplas man som en loser och bitter man av kvinnorna. Men det dessa kvinnor inte förstår är att det finns extremt många män som tänker likadant men som inte vågar säga något.

Det är ungefär som debatten om invandring. Snackade du skit om invandringspolitiken 2002 eller 2006 så stämplades du som rasist på en gång. Idag är det ändå okej att säga som det är och de flesta svenskar är öppna med att de inte gillar invandringen. Det hade man aldrig gjort för 10 år sedan, men man gör det nu för att det blivit mindre tabu och SD blivit stora.

I det stadiet där man inte fick snacka skit om invandringen, i det stadiet ligger frågan om mäns obefintliga sex-närhetsliv. Förhoppningsvis kommer det bli mindre tabu som med invandringen.

Vi män måste ställa krav vi med på samhället, för det är vi som är motorn i allt. Ta bort män och samhället kommer vara förstört. Ta bort kvinnor och det kommer ändå fungera så länge männen klarar sig utan fitta men det är en annan femma. Huvudsaken är att mannen kan åstadkomma allt.

Aldrig i helvete att jag kommer kriga vid händelse av krig för att få kvinnorna att leva trygga. Varför ska jag offra mitt liv när jag under hela livet inte fått ett skit från kvinnor?

Har du inte fått något av din mor?

Du fick livet ...
Citera
2018-09-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus
Vad ska vi göra för att undvika att massa unga män och äldre kvinnor blir missnöjda med situationen? Finns det något sätt att lösa eller reducera problemet?
Låt det bara gå sin naturliga cykel.
Dåliga tider -> Starka män -> Bra tider -> Svaga män -> Dåliga tider.
Citera
2018-09-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fm7
Låt det bara gå sin naturliga cykel.
Dåliga tider -> Starka män -> Bra tider -> Svaga män -> Dåliga tider.
Eller inte. Vill inte att människor ska uppleva dåliga tider i onödan. Varför inte göra det bästa, hitta en bättre lösning en vad naturen har förberett för oss? Det är väl bad som har tagit oss så långt som idag
Citera
2018-09-29, 02:40
Medlem
En ny generation feminist män blir Sd efter att livslögnen knäckts
Citera
2018-09-29, 03:54
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTortoise
Du är uppenbarligen handikappad? Tycker synd om dig!
Nu går jag (också) ruskigt off topic men kom för fan inte här och snacka skit om handikappade!
Nej, jag tog absolut inte åt mig personligen men nån jävla måtta får det vara.

On topic: Ja, jag tycker det stämmer, men jag kan ju naturligtvis bara uttala mig om utvecklingen bland de jag känt en längre tid om jag ska kunna sätta in det i ett så långt tidsperspektiv.
Citera
2018-09-29, 04:39
Medlem
Att tjejer har betydligt lättare att få ligg än killar är knappast någon nyhet. Det är ju bara att kolla på dejtingsiter/appar. Det är mest killar där. Men man kan ju undra varför det är så. Kanske har det faktiskt med biologi att göra. Killar är kåtare än tjejer helt enkelt och slåss med varandra om att få ligga. Killarna som vinner är dom som ser bäst ut eller är rika/kända.

Inte så konstigt att många medelmåttiga/oattraktiva män blir utan och sen blir bittra och arga. Samhället har förändrats. Förr var kvinnor mer beroende av män. Idag ska alla vara individer och förverkliga sig själv bla bla. Många killar famlar i mörkret och vet inte sin roll i samhället längre. Det som gällde för 50 år sen gäller inte idag.
Citera
2018-09-29, 05:21
Medlem
En stor och bidragande orsak till detta är att propagandan i media till kvinnorna har ändras.

Kvinnor skaffar nu mål om att ha intressant sex., de prioriterar inte relationer med män , utan de prioriterar att bli sexuellt tillfredsställd.

Hur många män finns det som passar in i kvinnans sexuella drömmar , det är ett fåtal och dessa män blir bokstavligen överhoppade med sex. Dessutom har allt fler kvinnor drömmar om samkönad sex.

Samtidigt mår kvinnor inte bra av att prioritera sex , ingen mår bra av detta , det är dagens samhälle stora fälla.

Vad kvinnor missar är en hel del mentalt välbefinnande.

En typisk situation skulle kunna vara , en kvinna är i en relation med en man och hon tycker det börjar bli tråkigt , börjar drömma om intressant sex , och bestämmer sig för att göra slut.

Hon ger vika för en sexuell fantasi istället för att följa en tidigare praxis , att man försöker öka kärleken inom relationen ,där man njuter mer av en känsla av samhörighet och närhet.

Därav får en allt mindre andel män sex , välutbildade civilingenjörer har knappt någon sex alls medans en attraktiv diskare kan vara överhoppad med sex.

Den enda chans välutbildade män ,(ej attraktiva , det är ungefär 50 % av männen som ej duger) ,har att hitta sex är att finna den hos kvinnor som gör andra prioriteringar i livet. Man kan se denna inställning från kvinnor som ligger lite mer på gränsen till fattigdom , de prioriterar sällan sex i sina liv , de prioriterar att det fungerar i övrigt , att barnen får mat , att de har ett vackert hem , att mannen älskar dem och prioriterar dem framför allt annat som kan prioriteras.
Citera
2018-09-29, 10:31
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag har märkt en stor skillnad jag också. Förr kunde man lätt diskutera, även om det bara var för en kväll med en random brud på nån dejtingsajt. idag, nope...

Jag har aldrig sett bättre ut än jag gör nu på äldre dar. (35-40 år) tränar rätt mycket, så ser helt ok ut. Och är mycket snyggare än jämnåriga vanliga hemma män som sitter vid tv'n, men svårt att mäta mig med 25-30 åringar i form.

Mina kvinnliga vänner skulle säga att jag är en hög 6'a till en låg 7'a utseendemässigt.

I alla fall:
Senaste 108 mejlen jag skickat på dejtingsidan HP så har jag inte fått något svar alls på.
Och mindre än hälften blir ens öppnade, jag har en profilbild där man ser en bra kroppslig figur från topp till ute i vinterkylan, så en vanlig påklädd bild, därför ser man inte så detaljerat i ansiktet (det finns många bra bilder i albumet för det). Jag skriver kanske i snitt 5 rader ganska välformulerade texter per mail. Vissa kvinnor besöker mig när jag skrivit till dom (typ mindre än 5%) men dom öppnar normalt inte mejlet utan går direkt till profilen.

Jag hade uppskattat att i alla fall få mejlen öppnade och ett nej tack. Eller en blockning.
Efter att ja skrivit 3 gånger till en kvinna (under några veckor) utan svar så blockar jag dom. Jag blockar även kvinnor som inte är ett dugg intressanta för att slippa se dom i flödet, och jag är idag uppe i hela 537 blockerade kvinnor.

Och en annan sak jag märkt är att det är väldigt få kvinnor på HP i min åldersintervall (35-40)

Välformulerade texter? Kan du ge exempel på dina öppningsrepliker?

Ponera att du skulle ha ett tjugotal mejl, eller fler, i din inkorg varje dag. Skulle du hinna med att svara alla och samtidigt hinna med arbete och allt annat? Tror inte det.
Citera
2018-09-29, 13:37
Medlem
kulturstrategs avatar
Varför är det så få som vågar säga det uppenbara? Kvinnor är helt enkelt inte attraherade av män. Dom är imponerade av ett fåtal snygga män, men dessa män kommer inte få annat än sex av kvinnorna. Kvinnan har numera bara kvar det undergivna behovet av att domineras sexuellt av en imponerande karl, någon romantisk attraktion till män har hon inte längre - inte ens till de allra snyggaste.
Citera
2018-09-29, 17:20
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Exakt så är det.

Och ja, du har rätt, hon, precis som alla andra kvinnor, klarar ej av att föra en debatt. I nio av tio fall börjar dom attackera personen, med allt dom har, hon här använde "du är inte alls bög men en bitter man som inte får ligga" Blir fan inte bättre än så.

Underhållande att se dom små liven hålla på i alla fall, det är som att skåda en förskoleklass av utvecklingsstörda.

Medlemmen Evinta svarade inte heller på det jag skrev. För vad ska hon säga, hon vet precis det jag sa är sant. Brudar badar i kuk/dejtande men ska hela hävda det är såååå svårt träffa någon. Går att skaffa en pojkvän inom 2 veckor som tjej om tjejen i fråga söker killar på samma nivå. Men dom vill inte ha sådana killar. Dom vill ha fuck Boys och grina ut för polaren att killar är svin.

Tänk vilken lyx för oss killar att kunna dejta regelbundet med tjejer på samma nivå. Dom små sliddjuren vet inte hur bra dom har det. Dom har levt för bra utan ansträgning alldeles för länge.

Går att dra en parallell till när man var tonåring och bodde hos päronen. Maten stod på bordet, tvätten gjordes av sig själv, senaste tv spelet fick man vid tillräckligt mkt gnäll /Tjat.

Därmed brudar är precis densamma som barn/tonåringar i mentaliteten när det kommer till dejting. Helvetes bortskämda och får allt dom pekar på.
Citera
2018-09-29, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Varför är det så få som vågar säga det uppenbara? Kvinnor är helt enkelt inte attraherade av män. Dom är imponerade av ett fåtal snygga män, men dessa män kommer inte få annat än sex av kvinnorna. Kvinnan har numera bara kvar det undergivna behovet av att domineras sexuellt av en imponerande karl, någon romantisk attraktion till män har hon inte längre - inte ens till de allra snyggaste.
Kvinnor är inte intresserade av sex. Tänk dig de kvinnor som har sex, de har sex med alla typer av män, medan kvinnor som inte har sex lägger massa hinder framför sig i form av höga krav såsom längd för att sen gnälla på att det inte finns män som håller kraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in