2018-09-26, 20:36
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
MPS hade Sjöräddningssällskapet med i ett sök läste jag, dem har hundar också som söker i vattnet

Ok, ja då undrar man ju om hon blivit flyttad i bil till annan plats än där i området..
Citera
2018-09-26, 20:36
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Nej man måste ju komma till en punkt där man får tänka: vi är alla vuxna och gör bra val och dåliga val mm osv. Ingen är perfekt alls.

Människor måste själva tillåta sig att vilja bli hjälpa också, ge och ta liksom.

Ja, man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad.. 💔
Citera
2018-09-26, 20:42
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Vet inte varför ni inte vill lyssna på det jag skriver?

Oroa dig inte över det. De flesta trådar på de flesta forum innehåller information som tas många gånger. De flesta läser inte en hel tråd och dessutom är det lätt att missa information eller missförstå. Det har inte något med dig och vad du skriver att göra utan gäller i allmänhet.

Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Om Tess hotat någon annan, har den personen då rätt att ta hennes liv anser ni?

Det vore ju en helt huvudlös åsikt. Jag har inte sett något som tyder på att någon enda person som skriver i tråden tycker så. Anledningen till att det förekommer information om att Therese ska ha hotat andra är inte för att man försöker rättfärdiga en eventuell attack mot Therese. Det är istället för att man försöker hitta olika spår och förklaringar kring vad som kan ha hänt henne.

Det är mycket stor skillnad mellan att försöka förklara någon och att försvara något.


Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Dem som kan ha gjort Tess väldigt illa är de som är svartsjuka på henne, ja de män som finns i hennes närhet. Eller så är det mannen som misshandlade Tess som hotat att ta hennes liv.

Att det finns väldigt oempatiska människor bland ex alkoholister eller kriminella är inget nytt och dem kan uppfatta det mesta som hot.
När det kommer till män som hatar kvinnor mm så finns det än mer knäppisar.

Valet av pojkvänner för Tess har inte alltid varit dem bästa och det är så tragiskt.

Om någon gjort Therese illa så verkar det tyvärr troligt att det är någon person som du beskriver här ovan. Det är i så fall otroligt sorgligt och oförlåtligt, helt oavsett vem Therese var.
Citera
2018-09-26, 20:51
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
❤️

Ja, och vi var så många som försökte få henne att göra förändringar. Vi kunde inte ha gjort mer än vi gjorda.
Usch jag har gråtit massor för jag kände mig så förbannat maktlös och misslyckad som inte gjorde tillräckligt för henne 😢❤️ Förstår att du sitter i samma båt och det är så jobbigt. Ställer frågan till mig själv, vad mer kunde jag ha gjort?
Citera
2018-09-26, 21:14
  #485
Medlem
Necrobutchers avatar
Självmord känns onekligen som den rimligaste förklaringen. Utan tvekan.
Sedan kan folk få tjata om att "hon skulle aaaaaaldrig lämna sina älskade katter!"
För i helvete...?! Ni fattar inte hur en suicidal människa tänker och fungerar när denne väl bestämt sig för att avsluta sitt liv.
Citera
2018-09-26, 21:14
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Usch jag har gråtit massor för jag kände mig så förbannat maktlös och misslyckad som inte gjorde tillräckligt för henne 😢❤️ Förstår att du sitter i samma båt och det är så jobbigt. Ställer frågan till mig själv, vad mer kunde jag ha gjort?

Jag har också gråtit. Massvis. 💔❤️
Men vi kunde inte göra mer; tro mig, vi försökte med precis allt..
Citera
2018-09-26, 21:19
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Självmord känns onekligen som den rimligaste förklaringen. Utan tvekan.
Sedan kan folk få tjata om att "hon skulle aaaaaaldrig lämna sina älskade katter!"
För i helvete...?! Ni fattar inte hur en suicidal människa tänker och fungerar när denne väl bestämt sig för att avsluta sitt liv.
Då hade hon hittats någonstans är jag helt säker på. Jag vet hur suicadalda människor fungerar, jag jobbar inom psyk och i detta fallet har jag svårt att tro att det är suicid. Bara min tanke, kan vara fel.
Citera
2018-09-26, 21:19
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Självmord känns onekligen som den rimligaste förklaringen. Utan tvekan.
Sedan kan folk få tjata om att "hon skulle aaaaaaldrig lämna sina älskade katter!"
För i helvete...?! Ni fattar inte hur en suicidal människa tänker och fungerar när denne väl bestämt sig för att avsluta sitt liv.

Du känner inte mig. Jag vet exakt hur en suicidal människa tänker då.

Hon hade inte lämnat utan en lång förklaring. Hon älskade att formulera sig i skrift.
Citera
2018-09-26, 21:26
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Då hade hon hittats någonstans är jag helt säker på. Jag vet hur suicadalda människor fungerar, jag jobbar inom psyk och i detta fallet har jag svårt att tro att det är suicid. Bara min tanke, kan vara fel.

Från början var jag inne på om hon kunde ha gjort detta själv, men inte längre efter att hon inte hittas.
Citera
2018-09-26, 21:27
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Återigen, de ställena som är T´s heliga platser har polisen fått tips om.
Hänvisar igen till Efterlyst film, där finns en film där MPS har sökt.
Många vet om T´s älsklingsplatser. Även jag har ringt in till polisen och tala om en plats bl a.
Vet inte varför ni inte vill lyssna på det jag skriver?

Mig har aldrig Tess hotat, men vi har heller aldrig varit osams, vi har varit oeniga men aldrig så vi skiter i varandra.
Vi har inte haft daglig kontakt för jag anser att vi är vuxna så vi kan få vara ifred också. Alla har vi tuffa perioder i livet.

Om Tess hotat någon annan, har den personen då rätt att ta hennes liv anser ni? Jag anser att det är väldigt lågt och tänka så men vet att det finns människor till allt och tyvärr. Hot, va för hot är det vi talar om som Tess skulle hota någon med?
Dem som kan ha gjort Tess väldigt illa är de som är svartsjuka på henne, ja de män som finns i hennes närhet. Eller så är det mannen som misshandlade Tess som hotat att ta hennes liv.

Att det finns väldigt oempatiska människor bland ex alkoholister eller kriminella är inget nytt och dem kan uppfatta det mesta som hot.
När det kommer till män som hatar kvinnor mm så finns det än mer knäppisar.

Valet av pojkvänner för Tess har inte alltid varit dem bästa och det är så tragiskt.

Just nu går mina tankar till hela fallet om Kim Wall ... så fruktansvärt så fruktansvärt

Jag har också sådan rädsla att det ska vara ett liknande fall 😭💔
Citera
2018-09-26, 21:35
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Oroa dig inte över det. De flesta trådar på de flesta forum innehåller information som tas många gånger. De flesta läser inte en hel tråd och dessutom är det lätt att missa information eller missförstå. Det har inte något med dig och vad du skriver att göra utan gäller i allmänhet.



Det vore ju en helt huvudlös åsikt. Jag har inte sett något som tyder på att någon enda person som skriver i tråden tycker så. Anledningen till att det förekommer information om att Therese ska ha hotat andra är inte för att man försöker rättfärdiga en eventuell attack mot Therese. Det är istället för att man försöker hitta olika spår och förklaringar kring vad som kan ha hänt henne.

Det är mycket stor skillnad mellan att försöka förklara någon och att försvara något.




Om någon gjort Therese illa så verkar det tyvärr troligt att det är någon person som du beskriver här ovan. Det är i så fall otroligt sorgligt och oförlåtligt, helt oavsett vem Therese var.

Jag anser att vi är många som gjort allt vi kan, men vill inte en person tillåta sig att bli hjälp så kan man inte göra så mycket mer, vad skulle vi gjort? Tess är en begåvad människa och vill ha ordning och reda och är otroligt stark och envis men så godtrogen.
Nej, det som har hänt har säkert inget med Tess mående och göra om man ska kolla på statistiken och lyssna in t e x GW som någon skrev i tråden.
__________________
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-26 kl. 21:43.
Citera
2018-09-26, 21:36
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrobutcher
Självmord känns onekligen som den rimligaste förklaringen. Utan tvekan.
Sedan kan folk få tjata om att "hon skulle aaaaaaldrig lämna sina älskade katter!"
För i helvete...?! Ni fattar inte hur en suicidal människa tänker och fungerar när denne väl bestämt sig för att avsluta sitt liv.

Jo det vet vi. Tala aldrig om att det inte finns folk som vet det, du har ingen aning vad vi är utbildade i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in