2018-09-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag bröt kontakten med henne när allt gick för långt, jag har pratat med en nära vän till henne i förra veckan som upplevt samma sak, att therese hur snäll hon än upplevdes vara så hade hon en väldigt elak sida i sin personlighet. Jag stöttade henne i många år , otroligt många nattsamtal, otroligt många fyllesamtal från henne, ibland fick jag sitta och lyssna på när hon bråkade med någon i luren. Jag var helt ärligt så enormt orolig för henne. Jag visste och förstod och berättade för henne att något kommer hända dig om du inte lägger om ditt liv.

Precis så upplever jag det oxå.. Hon var mjuk o go på ett vis, men det finns en orsak till varför hon blev ovän med många.
Det var någon hela tiden som det var tjafs med o hon hade svårt för att tygla sitt humör när hon blev arg.
Som någon skrev... Lite för "stridig" för sitt eget bästa.
Destruktivt leverne på flera sätt...
Tyvärr är det uppenbart att något hemskt har hänt Tess...
O vi som känner henne VET att hon aldrig skulle överge sina katter
Citera
2018-09-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Precis så upplever jag det oxå.. Hon var mjuk o go på ett vis, men det finns en orsak till varför hon blev ovän med många.
Det var någon hela tiden som det var tjafs med o hon hade svårt för att tygla sitt humör när hon blev arg.
Som någon skrev... Lite för "stridig" för sitt eget bästa.
Destruktivt leverne på flera sätt...
Tyvärr är det uppenbart att något hemskt har hänt Tess...
O vi som känner henne VET att hon aldrig skulle överge sina katter
Ja, iallafall så orkade inte jag med hennes dubbla sida, ena sidan snäll, andra sidan elak. Jag försökte så gott jag kunde men, en dag så tar orken slut för vem som helst. Nej, katterna skulle hon aldrig överge men, nu kommer jag vara lite hård här, om man har tagit ett ansvar över ett djur då måste man faktiskt vara stabil ochså för att ta det ansvaret.
Citera
2018-09-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Vet hon hängde med mkt "Peace" o "hippefolk" finns lite ökända hippiefester (järfälla) jag träffat henne ytligt och deras värderingar är rätt underhållande vill jag lova. Hon har extremt starka synpunkter och jag valde gå omvägar då hon dök upp. Typ jag hejade men hon passar inte in på stureplan kanske Garbo eller nått sletnare fylleställe där regeln "räkna med bråk" istället.
Jag har en känsla att nått sådant som ligger i botten rejält fyllesnack med fel person som skitit sig.

Om det är så ser jag två huvudalternativ.

Det första är att det spårat ut där och då, på platsen för fylletjafset. I så fall kan det vara misshandel som gått längre och slutat riktigt illa. Det är i så fall lite konstigt att det inte verkar finnas vittnen och att hon inte har hittats? Måste vara någon eller några med tillräckligt kallt huvud för att ta hand om situationen efteråt mitt i fyllan.

Det andra alternativet är att hon skaffat en fiende som är ett riktigt långsint och tokigt psyko vid något fylletjafs, den personen har sedan sökt upp henne efteråt. Kan hon ha gjort någon så arg? Fast, med fel person krävs väldigt lite för att bli så arg. De personerna är nog tack och lov väldigt få, men det är klart att de säkert finns.

Citat:
Helt ärligt fyllebråk? Nej det verkar så långsökt att bli mördad, försvunnen för ett fyllebråk. Vem har inte råkat i luven på människor när det gäller alkohol ? Detta är något annat, det är jag helt säker på.

Jo, tycker att de alternativ jag beskriver ovan båda känns lite konstiga och ovanliga. Om man har otur eller hamnar i tjafs med tillräckligt många tillräckligt ofta kan något ovanligt i och för sig hända.
Senast redigerad av flushbuch 2018-09-26 kl. 20:18.
Citera
2018-09-26, 20:14
Medlem
Citat:
Vill du berätta vad hon hotade med? Och vad var anledningen till hot?
Bröt kontakten med henne för något år sedan då hon var otroligt jobbig. Efterhängsen och manipulativ. Hon kunde inte hantera det och hotade med att hon kände folk från något mcgäng.
Citera
2018-09-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Bröt kontakten med henne för något år sedan då hon var otroligt jobbig. Efterhängsen och manipulativ. Hon kunde inte hantera det och hotade med att hon kände folk från något mcgäng.

Förstår dig. Det måste ha spårat ur för henne helt enkelt, något har gått snett. Nu är ju bara frågan om vad?
Citera
2018-09-26, 20:25
Medlem
Återigen, de ställena som är T´s heliga platser har polisen fått tips om.
Hänvisar igen till Efterlyst film, där finns en film där MPS har sökt.
Många vet om T´s älsklingsplatser. Även jag har ringt in till polisen och tala om en plats bl a.
Vet inte varför ni inte vill lyssna på det jag skriver?

Mig har aldrig Tess hotat, men vi har heller aldrig varit osams, vi har varit oeniga men aldrig så vi skiter i varandra.
Vi har inte haft daglig kontakt för jag anser att vi är vuxna så vi kan få vara ifred också. Alla har vi tuffa perioder i livet.

Om Tess hotat någon annan, har den personen då rätt att ta hennes liv anser ni? Jag anser att det är väldigt lågt och tänka så men vet att det finns människor till allt och tyvärr. Hot, va för hot är det vi talar om som Tess skulle hota någon med?
Dem som kan ha gjort Tess väldigt illa är de som är svartsjuka på henne, ja de män som finns i hennes närhet. Eller så är det mannen som misshandlade Tess som hotat att ta hennes liv.

Att det finns väldigt oempatiska människor bland ex alkoholister eller kriminella är inget nytt och dem kan uppfatta det mesta som hot.
När det kommer till män som hatar kvinnor mm så finns det än mer knäppisar.

Valet av pojkvänner för Tess har inte alltid varit dem bästa och det är så tragiskt.

Just nu går mina tankar till hela fallet om Kim Wall ... så fruktansvärt så fruktansvärt
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-26 kl. 20:32.
Citera
2018-09-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Men det var ju inte dig jag pratade med.

Kanske du inte ska skriva allmänt i en tråd om du inte klarar av att folk svarar.
Citera
2018-09-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
En sjö? Är det ett ställe där man snarare skulle dragga än gå skallgång? Finns det båtar i anslutning till favoritstället vid sjön? Marina? Båthus?

Pipel i all ära, men polisen brukar vara bättre på sjöar och vattendrag, har jag för mig.

Nej, en ensam plats.

Och ja, de borde kolla med båtar och dragga samt kanske speciella hundar.
Citera
2018-09-26, 20:33
Medlem
Citat:
Känns bra att prata med dig för du förstår och har upplevt samma som mig. Tess och jag var väldigt nära och det gör ont samtidigt som jag förstod att något kommer hända henne😢😢 tack för en förstående kommunikation🙏

❤️

Ja, och vi var så många som försökte få henne att göra förändringar. Vi kunde inte ha gjort mer än vi gjorda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Nej, en ensam plats.

Och ja, de borde kolla med båtar och dragga samt kanske speciella hundar.

MPS hade Sjöräddningssällskapet med i ett sök läste jag, dem har hundar också som söker i vattnet
Citera
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Kanske du inte ska skriva allmänt i en tråd om du inte klarar av att folk svarar.
Har inget emot att folk skriver till mig ,men grejen var att jag ifrågasatte spurkenankan eller vad tusan användaren hette och någon annan person svarade.

Där i ligger problemet, hade jag ställt en öppen fråga så givetvis hade vem som helst kunnat svara.
Citera
2018-09-26, 20:34
Medlem
Citat:
❤️

Ja, och vi var så många som försökte få henne att göra förändringar. Vi kunde inte ha gjort mer än vi gjorda.

Nej man måste ju komma till en punkt där man får tänka: vi är alla vuxna och gör bra val och dåliga val mm osv. Ingen är perfekt alls.

Människor måste själva tillåta sig att vilja bli hjälpa också, ge och ta liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in