2018-09-21, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Universum expanderar inte. Det är guds öga som vidgas stor skillnad.
Han focuserar extra nu när vi misstror att han finns. Se det som en pupill som vidgas när det blir mörkt. Han kollar oss typ zoomar in !
Stormar kommer
Det har nog aldrig funnits fler gudstroende än ”nu”, om man ser till antal människor.
Citera
2018-09-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det har nog aldrig funnits fler gudstroende än ”nu”, om man ser till antal människor.
Tror du det är så? Mer i procent ?
Citera
2018-09-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Tror du det är så? Mer i procent ?
Nej, inte i procent. Bara fler människor ...
Men det är nog även fler människor som inte tror.
Räknar man bara antal så kan det vara så. Frågan är då om Gud räknar procent?
Citera
2018-09-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nej, inte i procent. Bara fler människor ...
Men det är nog även fler människor som inte tror.
Räknar man bara antal så kan det vara så. Frågan är då om Gud räknar procent?
Nog för svårt
Citera
2018-09-21, 22:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Inget har hänt, allt är bara en dröm

Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Så är det nog.

Och skulle det finns ett guds-bevis dold nånstans i denna spekulation om pseudo-(filosofisk)idealism?

Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Måste du vara oärlig för att få ihop din egen hemmasnickrade filosofi?

Citat:
Konstig inställning att allt hemmasnickrat alltid måste vara dåligt och fel.

I ditt fall är det hemmasnickrade bara trams.
Citera
2018-09-21, 22:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Skall du prata om det inre måsta du använda metaforer då pratet är till för dualism och det "andliga" har ingen dualism.

...

Gud gömmer sig i stunden då det inte finns annat än nu, nu, och nu och du behöver inte betala Tolle för att förstå det!

Japp, det var så predikandet av new age-"andlighet". När kommer du till guds-bevisandet?
Citera
2018-09-24, 08:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Konstig inställning att allt hemmasnickrat alltid måste vara dåligt och fel. Mänskligheten skulle nog inte komma någonstans om man på riktigt skulle applicera det där tankesättet på alla.

Om man är tydlig med att det är spekulation skulle det vara något helt annat än om man påstår att det är sanningen och att alla andra är dumma för att man inte ser det. Eller hur? Plus att min kritik mot ovanstående var att han måste ljuga om andra för att få sin hemmasnickrade filosofi att fungera.

Skilj på faith och facts, som Bogomil predikar.
Citera
2018-09-25, 04:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
En annan anledning till att man inte kan se ”deras designade system” kan vara att systemen inte är designade.

Kan du förklara denna stora ”smäll av skapelse”? Det låter mer som din tro, att gud plötsligt (efter att ha väntat i evighet, (om nu gud alltid har funnits)) ”smällde till” och skapade allt ur tomma intet. Varför skulle ateister tro det?

Som ateist skapar jag min egen livsmening. Djur har ätit varandra i alla tider. Jag ser inget självmordsförsök i det, snare tvärtom.

När kommer du till bevisen för guds existen?

Månen har samma sida vänd mot Jorden hela tiden.
Om vi bortser ifrån att ens tänka på hur evolutionsteori och ökande komplexitet kan designa solsystem..
hur tror du att en måne har hamnat i en så pass udda position att den visar samma sida mot Jorden alltid?

Ateister är lika nerdummade som nån som inte kan se på en dator att den har designats.. eftersom datorns delar bevisar medvetenheten som behövdes för att designa delarna.. men man kanske måste kunna designa själv innan man kan greppa vad som krävs för att designa ett system.. innan man kan känna igen andra medvetandes system så kanske man själv måste vara medveten om vad en design är.. något som ateister inte kan greppa.

Månen placerades där av gudar som skapade ett energifält runt om Jorden , för att isolera skadan som skulle uppkomma av att nerdummade människor blev smarta nog att ta självmord med kärnkraftverk och högar av plastpåsar i haven.

Är det inte ett bevis för gudarnas designförmåga när JOrdens måne är den enda observerbara månen som har samma sida vänd mot sin planeten hela tiden?

Allt i universum spinner ju förutom månen på just denna planet.. för denna månen har genom evolution fått för sig att stanna kvar i sin komplexitet och inte utvecklas mer än att ha samma sida vänd mot JOrden alltid. Eller hur då ateister? ;D
Citera
2018-09-25, 05:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ännu en gång.
Nämn ett system inte designat av människan och förklara därefter vad i det systemet som är bevis för att det är designat.
Försök inte flytta på bevisbördan igen. Du har gjort påståendet att system inte skapade av människan är bevis för Gud. Uppfyll din bevisbörda.

Varför ljuger du om mig? Måste du vara oärlig för att få ihop din egen hemmasnickrade filosofi?

Vi har redan kommit fram till att du är okapabel att greppa vad en design är.

Jag har sagt det många gånger att ett system med många olika delar som har ett SYFTE.. detta syfte bevisar att medvetenhet kom på funktionen innan systemet skapades.

Det finns alltså inga livsmeningar som inte har skapats av en designare.

Spelar ingen roll om det är en del i en dator eller en människa... så är det fortfarande designade system som vi kan studera och avgöra om delen uppstod av sig själv.. eller om den måste ha blivit designad av någon som designade funktionerna.
Citera
2018-09-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi har redan kommit fram till att du är okapabel att greppa vad en design är.

Jag har sagt det många gånger att ett system med många olika delar som har ett SYFTE.. detta syfte bevisar att medvetenhet kom på funktionen innan systemet skapades.

Det finns alltså inga livsmeningar som inte har skapats av en designare.

Spelar ingen roll om det är en del i en dator eller en människa... så är det fortfarande designade system som vi kan studera och avgöra om delen uppstod av sig själv.. eller om den måste ha blivit designad av någon som designade funktionerna.
Så vem designade gudarna?
Citera
2018-09-25, 07:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om vi bortser ifrån att ens tänka på hur evolutionsteori och ökande komplexitet kan designa solsystem..
hur tror du att en måne har hamnat i en så pass udda position att den visar samma sida mot Jorden alltid?
Det vet jag inte. Jag ser ingen anledning till att gissa på att gudar finns och de i så fall skulle skapa bunden rotation. Vad är det gudomliga i bunden rotation?

Citat:
Ateister är lika nerdummade som nån som inte kan se på en dator att den har designats.. eftersom datorns delar bevisar medvetenheten som behövdes för att designa delarna.. men man kanske måste kunna designa själv innan man kan greppa vad som krävs för att designa ett system.. innan man kan känna igen andra medvetandes system så kanske man själv måste vara medveten om vad en design är.. något som ateister inte kan greppa.
Vad jag vet är det ingen ateist som inte ”ser” att datorer är designade av mönniskor. Var är bevisen för att något är designat av gudar?

Citat:
Månen placerades där av gudar som skapade ett energifält runt om Jorden , för att isolera skadan som skulle uppkomma av att nerdummade människor blev smarta nog att ta självmord med kärnkraftverk och högar av plastpåsar i haven.
Din fantasi skenar

Citat:
Är det inte ett bevis för gudarnas designförmåga när JOrdens måne är den enda observerbara månen som har samma sida vänd mot sin planeten hela tiden?.
Nej, den kan ha hamnat där av andra orsaker. Vilka ver jag inte. Jag ser ingen anledning till att gissa på att ”gudar gjorde det”.

Citat:
Allt i universum spinner ju förutom månen på just denna planet.. för denna månen har genom evolution fått för sig att stanna kvar i sin komplexitet och inte utvecklas mer än att ha samma sida vänd mot JOrden alltid. Eller hur då ateister? ;D
Månen spinner också. Den råkar bara spinna med ett sådant varvtal att den matchar med omloppsbanan runt gjorden. Det är inget bevis för gud.
Citera
2018-09-25, 07:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

And it's "god's what did it"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in