Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
En annan anledning till att man inte kan se ”deras designade system” kan vara att systemen inte är designade.
Kan du förklara denna stora ”smäll av skapelse”? Det låter mer som din tro, att gud plötsligt (efter att ha väntat i evighet, (om nu gud alltid har funnits)) ”smällde till” och skapade allt ur tomma intet. Varför skulle ateister tro det?
Som ateist skapar jag min egen livsmening. Djur har ätit varandra i alla tider. Jag ser inget självmordsförsök i det, snare tvärtom.
När kommer du till bevisen för guds existen?
Månen har samma sida vänd mot Jorden hela tiden.
Om vi bortser ifrån att ens tänka på hur evolutionsteori och ökande komplexitet kan designa solsystem..
hur tror du att en måne har hamnat i en så pass udda position att den visar samma sida mot Jorden alltid?
Ateister är lika nerdummade som nån som inte kan se på en dator att den har designats.. eftersom datorns delar bevisar medvetenheten som behövdes för att designa delarna.. men man kanske måste kunna designa själv innan man kan greppa vad som krävs för att designa ett system.. innan man kan känna igen andra medvetandes system så kanske man själv måste vara medveten om vad en design är.. något som ateister inte kan greppa.
Månen placerades där av gudar som skapade ett energifält runt om Jorden , för att isolera skadan som skulle uppkomma av att nerdummade människor blev smarta nog att ta självmord med kärnkraftverk och högar av plastpåsar i haven.
Är det inte ett bevis för gudarnas designförmåga när JOrdens måne är den enda observerbara månen som har samma sida vänd mot sin planeten hela tiden?
Allt i universum spinner ju förutom månen på just denna planet.. för denna månen har genom evolution fått för sig att stanna kvar i sin komplexitet och inte utvecklas mer än att ha samma sida vänd mot JOrden alltid. Eller hur då ateister? ;D